کد خبر: 4291
1399/06/24 - 13:14


توزیع 4 میلیارد ریال تجهیزات در مدارس زنجان

این امکانات جهت توزیع در مدارس استان با اولویت مدارس کم برخوردار دخترانه ارسال شده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال برای خرید اقلام و تجهیزات ورزشی در سال تحصیلی جدید اختصاص یافته که این امکانات جهت توزیع در مدارس استان با اولویت مدارس کم برخوردار دخترانه ارسال شده است.

ذبیح‌اله تاراسی افزود: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید همچون سالهای گذشته در آیینی کاروان تجهیزات ورزشی مدارس با شعار "مهر با نشاط" به سراسر استان اعزام شد.

وی اضافه کرد: هدف از این برنامه ایجاد شور و نشاط و پویایی در مدارس همچنین محرومیت زدایی بوده که همانند سال های گذشته به این مهم پرداخته شده است.

این مسؤول ادامه داد: تجهیز مدارس به اقلام و تجهیزات ورزشی لازمه اجرای موفق طرح های تربیت بدنی از جمله پروژه کنترل وزن و چاقی است و فعالیت های حرکتی و مهارتی دانش آموزان در مدرسه و کلاس درس تربیت بدنی ضمن تامین سلامت جسمی و روانی آنان، مکمل آموزش هم می تواند باشد.

وی اظهار داشت: در این راستا انواع توپ های ورزشی، انواع راکت ورزشی، تشک دراز نشست، میز تنیس، جعبه انعطاف پذیری، حلقه هولاهوپ، تیر دروازه فوتسال، تور دروازه و سایر اقلام ورزشی جهت استفاده در کلاس درس تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی از ۱۴ منطقه و شهرستان به مدارس تابعه ارسال شده است.

 تاراسی افزود: این اقلام ورزشی نیاز دانش آموزان بوده و این در حالی است که با شیوع ویروس کرونا برنامه های مختلف ورزشی نیز تحت تاثیر قرار گرفته است و گروههای هدف نمی توانند آنگونه که باید و شاید تحرک و پوپایی لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: طبق برنامه اعلام شده به مدارس صرفا برنامه های انفرادی ورزشی از قبیل آمادگی جسمانی توسط معلمان ورزش انجام می شود و در شرایط کرونایی نیز ارتباط بین دانش آموزان و معلمان حوزه ورزش حفظ شده است.

تاراسی بابیان اینکه اغلب فعالیت های ورزشی که پیش از این در مدارس انجام می شد، با شیوع کرونا لغو و تحت الشعاع این بیماری قرار گرفت، خاطرنشان کرد: هم اکنون بیشتر دانش آموزان اوقات خود را در منزل سپری میکنند و که با همکاری معلمان مربوطه تلاش شده برنامه های ورزشی از طریق شبکه های مجازی در دسترس گروه‌های هدف قرار گیرد.

ایرنا

انتهای پیام


صدای زنجانآموزش و پرورش زنجانذبیح‌اله تاراسیتوزیع اقلام ورزشی در مدارس
sedayezanjannews.ir/nx4291


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»