کد خبر: 4374
1399/06/31 - 10:41


فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان:

همه امور کشور دست سپاه نیست

ما هیچ ادعایی نداریم که به قول رسانه‌های خارجی بگوییم همه چیز دست ما است، خیر. هر جا لازم باشد برای کمک به مردم و دولت ورود پیدا می‌کنیم

پایگاه خبری صدای زنجان

صدای زنجان- سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان به مناسبت تشریح برنامه‌های دفاع مقدس در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که برخی از رسانه‌های غربی بروز برخی از مشکلات در جامعه به ویژه در حوزه اقتصادی را به سپاه ربط داده و معتقدند سپاه در همه صحنه‌ها حضور دارد، اظهار کرد: «ما هیچ ادعایی نداریم که به قول رسانه‌های خارجی بگوییم همه چیز دست ما است، خیر. هر جا لازم باشد برای کمک به مردم و دولت ورود پیدا می‌کنیم. رسانه های خارجی در سیطره آمریکا هستند، انتظاری نداریم دشمن از ما تعریف کند، از این‌که موضع‌گیری علیه ما نکنند باید تعجب کنیم.»

وی با تأکید بر این‌که سپاه طبق تدبیر رهبری هر جا کمک لازم باشد نوکری مردم را می‌کند و کاری ندارد رسانه‌های خارجی چه می‌گویند. ما به سربازی و خادمی ولایت و مردم افتخار می‌کنیم، تصریح کرد: «کسانی که از خط قرمز عبور نکردند جزو مردم این کشور و انقلاب هستند، با مباحث اقتصادی نظیر دلار و امثال آن هم کاری نداشته و دخالت نمی‌کنیم ولی هر جا نیاز باشد به تدبیر رهبری ورود می‌کنیم.»

سردار کرمی با اشاره به این‌که طبق فرموده امام راحل بسیج در همه صنوف باید تشکیل می‌شد چون با این حرکت می‌خواستند مردم را برای مشارکت در مدیریت کشور به صحنه آوردند، افزود: سپاه و بسیج متشکل از ملت ایران است و وقتی می‌گوییم بخش عظیمی از کارها توسط بسیج انجام می‌شود یعنی همان مردم هستند.

ادعا نمی‌کنیم مشکلات فرهنگی را به تنهایی می‌توانیم حل کنیم

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیت سپاه در حوزه فرهنگی و دستاوردهای آن در این حوزه نیز متذکر شد: «از آنجایی که جنگ فرهنگی یک جنگ بسیار مهمی است از همین رو در این بخش ادعایی در این مورد نداریم که مشکلات فرهنگی را به تنهایی حل می‌کنیم ولی وظیفه تلاش در جبهه فرهنگی را داریم و کارهای بزرگی نیز در این بخش توسط پایگاه‌های بسیج و غیره انجام شده است.»

به گفته این مسئول حجم تهاجم فرهنگی دشمن بسیار گسترده بوده و در کشور دستگاه‌های مختلفی در حوزه فرهنگی فعالیت دارند که سپاه نیز یکی از آنهاست که با اجرایی برنامه‌های فرهنگی نظیر راهیان نور، فصل شیدایی، آبروی محله و غیره تاثیرگذاری قابل توجهی در این عرصه داشته است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی استان با تأکید بر این‌که منکر فعالیت دیگر دستگاه‌ها در حوزه فرهنگی  نیستیم، تصریح کرد: هر چند تهاجم فرهنگی دشمن زیاد شده ولی با انجام برخی از فعالیت‌ها نظیر کمک‌های مومنانه و فعالیت تشکل‌ها و هیئت‌ها، دشمن را کلافه کردیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تأمین اقلام بهداشتی در وضعیت فعلی شیوع کرونا عنوان کرد: در این مدت  ۱۱۰ کارگاه برای تولید ماسک فعالیت داشتند و در حدود ۲ میلیون ماسک تولید و توزیع شده است.

سردار کرمی با بیان این‌که هم زمان با شیوع ویروس کرونا نیروهای بسیج فعالیت‌های قابل توجهی را در ضدعفونی معابر شهری انجام دادند، تصریح کرد: در حوزه تهیه بسته‌ها در قالب کمک‌های مومنانه نیز فعالیت‌های خوبی در استان انجام شد به طوری که در مناسبت‌ها و اعیاد مختلف این بسته‌ها در بین نیازمندان توزیع شد هر چند در هفته دفاع مقدس و اربعین نیز توزیع کمک‌های مومنانه در دستور کار است.

به گفته این مسئول بسیج در حوزه تولید ماسک و یا تهیه اقلام بهداشتی آتش به اختیار هستند و کارهای انجام شده دستوری نیست، هر چند در حال حاضر فعالیت کارگاه‌های تولید ماسک و اقلام بهداشتی نسبت به ماه‌های گذشته کمتر شده است.

جنگ بر ایران تحمیل شد

فرمانده سپاه استان زنجان در بیان برخی رویدادهای رخ داده در دوران دفاع مقدس این‌گونه عنوان کرد: جنگ بر ایران تحمیل شد از همین رو کشور از جهات مختلف هیچگونه آمادگی برای جنگ با عراق نداشت در عوض وضعیت داخلی عراق برای جنگ به سبب حمایت‌های آمریکا بهتر بود چرا که مرکز فرماندهی دشمن، آمریکا بود.

به گفته این مسئول رمز پیروزی ایران در جنگ در ابتدا عنایت خداوند و وعده او برای پیروزی و سپس نقش امام در رأس حکومت اسلامی و حضور همه مردم در صحنه بود.

سردار کرمی با بیان این‌که عشق، ایثار، شجاعت، ولایتمداری، باورهای دینی، ایمان و اعتقاد کمر ابرقدرت‌های جهان و جبهه استکبار را در جنگ هشت ساله شکست، افزود: سپاه کربلا را در شلمچه مشق کرد و این حماسه‌ها نباید به بوته فراموشی سپرده شود.

وی با اشاره به دستاوردهای دوران دفاع مقدس، یادآور شد: حفظ و تثبیت نظام اسلامی، حفظ تمامیت ارضی کشور و صدور انقلاب اسلامی از مهم‌ترین دستاوردهای این دوران محسوب می‌شود.

فعالیت دیپلماسی امام راحل بر عدم وقوع جنگ

فرمانده سپاه انصار المهدی استان با بیان این مطلب که برخی عنوان می‌کنند وقتی دشمن تصمیم بر جنگ گرفته بود چرا در داخل کشور آمادگی برای جنگ نبود، گفت: حضرت امام علاوه بر فعالیت دیپلماسی بر عدم وقوع جنگ به مردم چندین بار هشدار دادند که آمادگی داشته باشید، امام راحل با قاطعیت و مدیریت، فرماندهی تمام عیار بر امورات داشتند.

وی با اشاره به این‌که هشت سال دفاع مقدس سرتا پا عزت و افتخار بود و پیشرفت‌های عظیمی بعد از دفاع مقدس نصیب ملت ایران شد، افزود: وحدت بین نیروهای مسلح از جمله دستاورد انقلاب به شمار می‌رود و در حال حاضر این وحدت بیشتر شده است.

سردار کرمی با تأکید بر این‌که در حال حاضر خوشبختانه همه نیروهای مسلح و گردان‌های متعدد در استان آماده دفاع از انقلاب اسلامی هستند، یادآور شد: امروزه اولویت بسیج محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات به مردم است.

به گفته این مسئول برنامه‌های امسال هفته دفاع مقدس با توجه به وضعیت کرونایی متفاوت بوده و برخی از برنامه‌ها رژه صبحگاه و برنامه جمعی اجرا نمی شود ولی در فضای مجازی و حقیقی برنامه های مختلف است همه پایگاه ها با رعایت پروتکل ها و جمعیت کمتر برنامه ها اجرایی می شود .

فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم هفته گرامیداشت هفته دفاع مقدس حضور فرماندهان، رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس در جلسه ویدیو کنفرانسی رهبر معظم انقلاب است که فردا برپا می‌شود.

حل مشکل ارتباطی 25 روستای ماهنشان با بهره‌برداری از راه روستایی خیرآباد ماهنشان

فرشاد پیری، جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان زنجان نیز در این نشست با اشاره به این‌که قرارگاه پیشرفت و آبادانی با این‌که در پروژه‌های عمرانی حضور دارد ولی به هیچ عنوان در کار دولت دخالت نمی‌کند مگر این‌که نهادها و دستگاه‌ها از قرارگاه تقاضای کمک و همکاری کنند، بیان کرد: وقتی مسئولی عنوان می‌کند که هیچ پیمانکاری در مناقصه‌ها شرکت نمی‌کند در این صورت می‌آیند و از ظرفیت سپاه برای انجام پروژه‌های شهری خود استفاده می‌کنند.

وی به بهره‌برداری از راه روستایی خیرآباد ماهنشان اشاره داشته و عنوان کرد: در صورتی که این محور بازگشایی شود مشکل راه ارتباطی 25 روستای منطقه برطرف شده و با فاصله 30 کیلومتر به اتوبان زنجان- تبریز متصل می‌شوند.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان زنجان با اشاره به این‌که 6 پروژه عمرانی تأثیرگذار در روستاهای استان کلنگ‌زنی می‌شود، تصریح کرد: تکمیل تصفیه‌خانه روستای پری نیز در دستور کار قرار دارد.

حل مشکل آب شرب روستای کردی با ایجاد آب پایدار

وی با بیان این‌که احداث کانال برای تأمین آب شرب برخی از روستاهای توابع ماهنشان نیز در اولویت برنامه‌های قرارگاه قرار دارد، یادآور شد: روستای کَردی یکی از مناطقی است که مردمان آن سال‌ها با مشکل آب شرب مواجه بودند و در طول شبانه‌روز فقط نیم ساعت آب برای مصارف شرب و خانگی داشتند که با تلاش‌های انجام شده از سه سال گذشته تاکنون خوشبختانه مشکل آب شرب این روستا نیز در حال برطرف شدن است.

پیری با تأکید بر این‌که روستای کَردی یکی از روستاهای شهرستان ماهنشان فاصله 150 کیلومتر از مرکز زنجان در مرز آذربایجان شرقی قرار دارد که با مشکل آب شرب مواجه بودند، خاطرنشان کرد: این روستا بالای 400 نفر جمعیت دارد که خوشبختانه با تأمین آب پایدار برای این روستا مهاجرت معکوس در حال انجام است.

به گفته این مسئول مشکل آب شرب این روستا به واسطه احیا یکی از چشمه‌هایی که در گذشته جاری بوده با اعتبار ناچیز به کمک آب و فاضلاب برطرف شده است و امیدواریم با لوله‌گذاری انجام شده در هفته گرامیداشت دفاع مقدس جشن ایجاد آب شرب پایدار در این روستا برگزار شود.

وی در پاسخ به این سوال که قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان چه میزان توانسته مشکل آب شرب روستای استان را که با مشکل جدی مواجهند برطرف کند، افزود: از سه و نیم سال پیش تاکنون که قرارگاه در حال فعالیت است توانسته به روش نقطه‌زنی و متمرکز در 89 روستا فعالیت داشته و در این بین 70 روستا با مشکل آب شرب مواجهند که با تلاش‌های انجام شده در اکثر روستاها این مشکل به صورت مقطعی برطرف شده است.

روزنامه صدای زنجان

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانسردار جهانبخش کرمیسپاه انصارالمهدی زنجانهفته دفاع مقدس
sedayezanjannews.ir/nx4374


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»