کد خبر: 4382
1399/07/01 - 10:37


زنجان میزبان آزمایشگاه فوق تخصصی کرونا می‌شود

این آزمایشگاه با اعتبار 8 میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به‌زودی در استان راه‌اندازی می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: با حمایت‌های مسئولان استانی آزمایشگاه فوق پیشرفته تشخیص کرونا با اعتبار 8 میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به زودی در استان راه‌اندازی می‌شود.

محمدرضا صائینی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان افزود: این آزمایشگاه از مجموع ۶۱ دانشگاه کشور در ۲۵ دانشگاه راه‌اندازی می‌شود که خوشبختانه زنجان از جمله این استان‌ها است که طی ارزیابی بازرسان رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان جهانی بهداشت این امتیاز ویژه را دریافت کرده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم با راه‌اندازی این آزمایشگاه و دریافت امکانات لازم و بهره‌گیری از تمامی بضاعت استان تشخیص و درمان بیماران با دقت بیشتری انجام گیرد.

صائینی ادامه داد: با راه‌اندازی این آزمایشگاه علاوه بر پوشش گروه‌های هدف در استان، خدمات لازم به استان‌های قطب ۶ کشور شامل قزوین، البرز، قم، مرکزی و دانشکده‌های ساوه و خمین نیز ارائه می‌شود.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی ساختمان انیستیتو سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در شهرستان سلطانیه اظهار داشت: این اقدام ابتکار و انقلاب ملی است که این پروژه با حضور معاون علمی رییس جمهوری کلنگ‌زنی خواهد شد و در این میان مدرسه شبانه‌روزی در این محدوده وجود دارد که یک خیر اعلام آمادگی کرده است مدرسه دیگری در همین قالب با وضعیت بهتر به آموزش و پرورش تحویل دهد.

صائینی همچنین با بیان اینکه تاکنون یک‌هزارو ۴۰۰ مدرسه به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونایی استان بررسی شده‌اند، افزود: طبق برنامه مقرر شد روسای شبکه‌های بهداشتی شهرستان‌ها با هماهنگی نواحی آموزش‌و‌پرورش مسائل و اشکالات را بررسی و به طور رسمی اعلام کنند تا موارد برطرف شود.

وی با بیان اینکه باید با این کرونا همزیستی داشت، ادامه داد: معاینات کنترل وزن و چاقی برای گروه سنی نوجوانان تا پایان سال انجام و در سامانه مربوطه ثبت می‌شود.

صائینی افزود: علوم پزشکی استان بر این باور است که اقدامات در زمینه اجرای برنامه سنجش اضافه وزن و چاقی دانش آموزان نباید با آموزش و پرورش موازی‌کاری شود، چرا که امکانات لازم در مراکز بهداشتی و با پراکندگی بسیار خوب وجود دارد و می‌تواند گروه‌های هدف را تحت معاینه قرار دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: متمرکز شدن کارها در این بخش و موازی‌کاری‌های چندان نتیجه‌بخش نخواهد بود و مراکز بهداشت و پایگاه‌های سلامت علوم پزشکی استان آمادگی دارد با هدف‌گذاری، همکاری‌های بین‌بخشی را در شناسایی گروه‌های هدف انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ظرفیت های بسیار خوبی در مراکز خدمات جامع سلامت از بابت کارشناسان تغذیه و امکانات لازم برای توزین مبتنی بر استانداردهای لازم وجود دارد که با برنامه‌ریزی صحیح و بدون تجمع دانش‌آموزان می‌توان اقدامات مربوطه را انجام داد.

ایرنا

انتهای پیام


صدای زنجانمحمدرضا صائینیآزمایشگاه فوق تخصصی کروناغربال گری مدارس
sedayezanjannews.ir/nx4382


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»