کد خبر: 4398
1399/07/01 - 17:22


قولنامه‌های دستی منعقد نکنید

رییس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان زنجان گفت: قولنامه‌های معاملات در حوزه مسکن باید بدون دست نوشته و چاپی باشد تا در مراجع قضایی اصالت داشته باشد بر همین اساس شهروندان از انعقاد هرنوع قولنامه دستی خودداری کنند.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رییس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان زنجان گفت: قولنامه‌های معاملات در حوزه مسکن باید بدون دست نوشته و چاپی باشد تا در مراجع قضایی اصالت داشته باشد بر همین اساس شهروندان از انعقاد هرنوع قولنامه دستی خودداری کنند.

سیدابوالفضل طاهری افزود: همه مشاوران املاک موظف هستند تا قولنامه های اجاره و هر نوع معامله در حوزه مسکن را چاپی و پرینت شده بدون خط خوردگی به مشتریان ارائه دهند.

وی تاکید کرد: قولنامه هایی که بین موجر و مستاجر، خریدار و فروشنده در بنگاه های املاک با خودکار و به صورت دستی نوشته می شود اصالت قانونی و اعتبار ندارند و در مراجع قانونی پذیرفته نیست.

رییس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان زنجان گفت: قولنامه های بین موجر و مستاجر زمانی در مراجع قانونی و دادگاه ها اعتبار دارند که در بنگاه ها منعقد، چاپی و بدون خط خوردگی باشند.

به گفته طاهری، قولنامه های چاپی دارای هولوگرام، کد رهگیری ملک و اطلاعات جامع و کاملی از ملک مورد اجاره است که در همه مراجع قضایی و قانونی پذیرفته و معتبر است.

وی ادامه داد: این نوع قولنامه ها رسمیت بیشتری دارد و چنانچه هر بنگاهی اقدام به صدور این نوع قولنامه ها نکند شهروندان مورد را با شماره ۳۳۴۴۶۹۷۳ اطلاع دهند.

رییس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان زنجان گفت: صدور قولنامه های چاپی برای همه بنگاه های مسکن ابلاغ شده اما متاسفانه برخی از آنها این مهم را رعایت نمی کنند.

طاهری یادآورشد: به دستور دادستانی استان زنجان باید همه قولنامه های مسکن از حالت دست نوشته خارج شده و به صورت چاپی باشد چرا که کلاهبرداری در حوزه مسکن با این روش کاهش یافته و از معامله یک مسکن برای چندین نفر خودداری می شود.

وی یادآوری کرد: علاوه بر این مزیت های بیان شده در قولنامه های چاپی، هویت طرفین معامله و اصالت مسکن نیز مشخص می شود.

ایرنا

انتهای پیام


صدای زنجانقولنامه دستیسیدابوالفضل طاهریمشاوران املاک
sedayezanjannews.ir/nx4398


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»