کد خبر: 4405
1399/07/02 - 14:58


جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان هشدار داد:

افزایش مصرف گُل و روان‌گران بین نوجوانان

بیشترین حجم کشفیات مربوط به ماده مخدر هروئین، تریاک و گل بوده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان ضمن هشدار به دستگاه‌های عضو شورای مبارزه با موارد مخدر استان از روند رو به رشد مصرف ماده مخدر گل و قرص روان گردان در بین جوانان و نوجوانان، به کشف 925 کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون در استان اشاره کرد.

رحیم رفیعی امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به این‌که در 6 ماهه نخست امسال 925 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است، اظهار کرد: بیشترین حجم کشفیات مربوط به ماده مخدر هروئین، تریاک و گل بوده است.

به گفته جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان ۱۶ مورد عملیات مشترک ابتدای سال تاکنون بین دیگر استان‌ها انجام شده است که در طول این عملیات‌های برگزار شده ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

وی با تأکید بر این‌که کشفیات انواع مواد مخدر در استان طی بازه زمانی 6 ماهه نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است، بیان کرد: در مدت یاد شده یک هزار و 758 نفر قاچاقچی، خرده‌فروش و نگهدارنده دستگیر شدند .

به گفته رفیعی روند اعتیاد در بین زنان با توجه به افزایش دستگیری‌ها در این بخش رو به رشد است چرا که از ابتدای سال تاکنون با طرح‌های اجرایی شده 923 نفر معتاد مرد و 5 نفر معتاد زن جمع‌آوری شده‌اند.

وی با اشاره به این‌که در سه ماهه نخست سال و در اوج کرونا جمع‌آوری معتادان متجاهر در سه مرحله انجام شد که در این بخش تیم مشترکی تشکیل و شاهد اجرایی شدن بهترین طرح‌های جمع‌آوری بودیم، افزود: از تعداد معتادان متجاهر جمع‌آوری شده۲۴۰ نفر با توجه به محدودیت موجود در مراکز ماده ۱۶ بستری و مابقی به مراکز ترک اعتیاد ماده ۱5 فرستاده شدند.

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان در بیان اقدامات شاخص انجام شده از ابتدای سال تاکنون به کشف 122 کیلوگرم ماده مخدر شیشه  و دستگیری ۴ نفر از اعضای باند قاچاق مواد مخدر اشاره که در در نوع خود بی‌سابقه بود.

942

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانپلیس مبارزه با مواد مخدر زنجانرحیم رفیعیشورای مبارزه با مواد مخدر
sedayezanjannews.ir/nx4405


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»