کد خبر: 4416
1399/07/03 - 13:24


رئیس اتحادیه طلافروشان زنجان با اشاره به عدم خرید و فروش در بازار طلا در پی مشکلات اقتصادی مردم اعلام کرد:

گرانی طلا برای طلافروش سود ندارد!

مشکلات اقتصادی، شیوع کرونا و هدایت نقدینگی مردم به سمت بورس دلیل رکود در بازار طلاست

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس اتحادیه طلافروشان زنجان که معتقد است بازار سکه و طلا به علت مشکلات اقتصادی کشور و عدم قدرت خرید مردم دچار نابسامانی شده، تاکید کرد: علاوه بر این موضوع، شیوع کروناویروس از یک سو و هدایت نقدینگی مردم به سمت بازار سرمایه از سوی دیگر، بازار طلا و سکه را دچار التهاب کرد به طوری که در حال حاضر خریدوفروشی وجود ندارد.

سیدمحمد صفایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان وضعیت بازار طلا را رضایت‌بخش ندانست و اظهار کرد: در حال حاضر که در حال انجام مصاحبه با شما هستیم (پنجشنبه 3 مهرماه 99) هر گرم طلا یک میلیون و 248 هزار تومان و سکه بهار آزادی 13 میلیون و 400 هزار تومان است اما پس از چند ساعت این قیمت دچار نوسان می‌شود. شاهد نوسانات شدید قیمتی لحظه‌ای در بازار طلا و  سکه هستیم.

رئیس اتحادیه طلافروشان زنجان که معتقد است بازار سکه و طلا به علت مشکلات اقتصادی کشور و عدم قدرت خرید مردم دچار نابسامانی شده بود، تاکید کرد: علاوه بر این موضوع، شیوع کروناویروس از یک سو و هدایت نقدینگی مردم به سمت بازار سرمایه از سوی دیگر، بازار طلا و سکه را دچار التهاب کرد به طوری که در حال حاضر خرید و فروشی وجود ندارد.

وی بیان می‌کند: اجرت‌ها بالاست، کسی طلای نو و داخل ویترین را خریداری نمی‌کند. مردم برای حفظ پول خود هرازگاهی طلای آب شده و بعضا دست دوم و کهنه و یا سکه خریداری می‌کنند.

وی با اشاره به ثبت حدود 250 واحد طلافروشی در شهرستان تصریح کرد: در حالت کلی با توجه به مشکلات ایجاد شده در فضای کسب و کار، خرید نمی‌کند و خرید و فروش به حالت عادی در بازار طلا وجود ندارد.

رئیس اتحادیه طلافروشان زنجان عنوان کرد: برخی‌ها تصور می‌کنند بالا رفتن قیمت طلا به نفع طلافروشان است و در این آشفته بازار تنها این صنف هستند که سود می‌کنند. اما در واقعیت بالا رفتن قیمت طلا سود نیست و اتفاقا برای صنف طلافروش پر از ضرر و زیان است. سود در خرید و فروش است، وقتی خرید و فروشی در بازار نباشد چطور می‌توانیم سود کنیم؟

241

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبازار طلاسیدمحمد صفاییافزایش قیمت طلا
sedayezanjannews.ir/nx4416


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»