کد خبر: 4419
1399/07/04 - 12:36


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان خطاب به بازاریان و صاحبان مجتمع‎های تجاری استان؛

بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی مساوی پلمب است

در صورتی که داروخانه یا فروشگاه بزرگی ماسک را با مبلغ بیش‌تر از قیمت مذکور بفروشد تخلف کرده و مسئولان ذی‌ربط نیز باید کمیسیون رصد نارضایتی اجتماعی حضور پیدا کنند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، هیئت امنای بازار، پاساژ‌ها و مجتمع‌های تجاری استان باید در مورد ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعی توجیه شوند چرا که در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی واحدشان پلمب می‌شود.

خدابخش مرادی‌‌نافچی عصر دیروز در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کروناویروس در مورد ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعی از سوی هیئت امنای بازار، پاساژ‌ها و مجتمع‌های تجاری اظهار کرد: در صورتی که واحدهای مذکور به رعایت این پروتکل‌ها توجهی نداشته باشند برخورد شده و واحد مورد نظر پلمب می‌شود.

مرادی‌نافچی به آغاز پیک مجدد بیماری کرونا در استان و کشور اشاره داشته و مسئولیت اجرای مصوبات و پروتکل‌های بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی استان را شخص مدیر آن دستگاه عنوان کرد و یادآور شد: ادارات استان در اوایل هفته آینده موظف به برگزاری جلساتی با موضوع برنامه‌ریزی و مداخله در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه خود بوده و باید صورتجلسه آن را به ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کروناویروس ارسال کنند.

وی با تأکید بر این‌که نباید با سلامت مردم مماشات کرد، افزود: سلامت مردم را وجه‌المصالحه برخی از افراد که تنها به سود خود فکر می‌کنند قرار نداده و هیچگونه مماشاتی را در این زمینه نمی‌پذیریم.

ضرورت تشدید نظارت بر فعالیت قصابی‌های استان

این مسئول ضمن اشاره به لزوم نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قصابی‌های استان متذکر شد: اداره‌کل دامپزشکی و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان باید کار میدانی و عملیاتی برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قصابی‌های استان انجام دهد چرا که فعالیت این واحدها ارتباط مستقیمی با سلامت مردم دارد.

وی در ادامه به وضعیت قیمت ماسک در استان اشاره داشته و عنوان کرد که در حال حاضر قیمت ماسک در استان بین هزار تا 1300 تومان است و مبلغ بیش‌تر از این را نمی‌پذیریم.

به گفته مرادی معاونان سیاسی فرمانداران شهرستان‌های استان مسئول کمیته نظارت بر داروخانه‌ها هستند و در صورتی که داروخانه یا فروشگاه بزرگی ماسک را با مبلغ بیش‌تر از قیمت مذکور بفروشد تخلف کرده و مسئولان ذی‌ربط نیز باید کمیسیون رصد نارضایتی اجتماعی حضور پیدا کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به این‌که ۲۰ تا ۲۵ درصد دانش‌آموزان برای تحصیل در مدارس حضور پیدا می‌کنند، بیان کرد: این دانش‌آموزان باید از تلویزیون و فضای مجازی استفاده کنند اما در این بین برخی از دانش‌آموزان نیز از گوشی و تبلت محروم بوده و توان خرید آن را ندارند.

ضرورت تشکیل پویش کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت برای تأمین تبلت

وی با تأکید بر این‌که اداره‌کل آموزش و پرورش استان باید ارزیابی لازم در رابطه با آخرین وضعیت دسترسی دانش‌آموزان استان به شبکه شاد را انجام داده و نتیجه را به معاونت سیاسی، امنیتی اعلام کند، خاطرنشان کرد: جلسه پویش کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت در حوزه تأمین تبلت در هفته پیشرو توسط همه فرمانداران شهرستان‌های استان باید تشکیل شده و نتایج اقدامات مداخله‌ای برای جلب و جذب مشارکت‌ها در این حوزه به استانداری ابلاغ شود.

مرادی بر لزوم انجام اقدامات ویژه‌ در حوزه کنترل بیماری کرونا در شهرستان خرم‌دره تأکید کرد و افزود: مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان باید در قالب کار ویژه میدانی، نظارتی بر نانوایی‌ها، خواربارفروشی‌ها و اغذیه فروشی‌ها انجام دهد تا با واحد‌های متخلف برخورد شود.

به گفته این مسئول استان زنجان کانون تردد برخی از استان‌های کشور است از همین رو فرمانداران شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره، خدابنده، ماهنشان بر تردد مسافران به استان‌های آلوده‌تر به ویروس کرونا نظارت و کنترل لازم را اعمال کرده و اقدامات مداخله‌ای انجام دهند.

942

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانستاد کرونای زنجانخدابخش مرادی نافچیقیمت ماسک
sedayezanjannews.ir/nx4419


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»