کد خبر: 4423
1399/07/05 - 9:33


مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی ایران:

برنامه‌ای برای کشاورزی نداریم

بدون اینکه اطلاعی از سلیقه مشتری داشته باشیم، اقدام به کشت محصول می‌کنیم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی ایران با بیان اینکه برخلاف تصورات به هیچ عنوان هندوانه در مقایسه با سایر محصولات آب‌بر نیست، به تولید هندوانه‌های باکیفیت با آبیاری قطره‌ای اشاره کرده و می‌گوید: نیاز آبی یونجه 3 برابر آب است. نیاز آبی لوبیا 4 برابر محصول گوجه‌فرنگی است. گفتن این حرف که با کشت هندوانه حجم زیادی از آب به هدر می‌رود درست نیست.

علی خانمحمدی تاکید می‌کند: مشکل اصلی به بی‌برنامگی مسئولان برمی‌گردد، وقتی قیمت‌ها به موقع اعلام نشود، کشاورز بلاتکلیف می‌ماند. مسئولان باید در کشت هر محصولی قیمت را اعلام کنند تا کشاورز بر اساس توجیه اقتصادی و سودآوری محصول نسبت به کشت آن اقدام کند.

وب با تاکید بر تاثیر برنامه‌های آموزشی و ترویجی در همراه‌کردن کشاورزان برای اجرای موفق‌آمیز برنامه‌های دولتی می‌گوید: متاسفانه هیچ برنامه‌‌ای که دارای توجیه اقتصادی بوده و سبب ایجاد سود برای تولیدکننده اصلی (کشاورز) شود تاکنون تدوین نشده است.

خانمحمدی، با اشاره به بی‌توجهی به گزینه‌های تاثیرگذار در بازارپسندی محصولات که سبب جذب آن در بازارهای جهانی می‌شود، عنوان می‌کند: ما بدون اینکه اطلاعی از سلیقه مشتری داشته باشیم، اقدام به کشت محصول می‌کنیم. مشخص است وقتی برنامه‌ای برای کشت وجود نداشته باشد در مراحل بعدی از جمله بازار دچار مشکل شده و عوامل موجود در چرخه تولید از جمله تولیدکنندگان اصلی و در نهایت مصرف‌کنندگان متضرر می‌شوند. واقعیت را بگویم برنامه نداریم، نبود صادرات را بهانه می‌کنیم.

940

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانالگوی کشتعلی خانمحمدیمجمع ملی خبرگان کشاورزی ایران
sedayezanjannews.ir/nx4423


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»