کد خبر: 4484
1399/07/09 - 15:47


دو عضو شورای شهر زنجان در واکنش به برخی ادعاها در مورد استیضاح شهردار زنجان؛

سوال پرسیدن به معنای استیضاح نیست

نصیری: بنده به خودم اجازه نمی‌دهم در این شرایط به طرف استیضاح شهردار حرکت کنم چون معتقدم استیضاح در وضعیت فعلی نه تنها کار را بهتر نمی‌کند بلکه بدتر هم می‌شود/ رحیما: معاونان و همکاران شهردار به هر دلیلی همکاری لازم را با شهردار ندارند از همین رو چیزی را متوجه شهردار نمی‌دانم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- در حالی پس از پایان جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان طرح موضوع استیضاح شهردار زنجان و موافقت 5 نفر از اعضای شورا و مخالفت 4 عضو دیگر مطرح است که به گفته یکی از اعضای شورای شهر این موارد در حد گمانه‌زنی بوده و موضوع استیضاح رسماً در جلسه شورای شهر مطرح نشده است.

احمد نصیری یکی از اعضای شورای شهر زنجان که مخالف استیضاح شهردار است با اشاره به این‌که استیضاح حق قانونی اعضای شورای شهر بوده و هیچ شکی در آن نیست، اظهار کرد: شورا می‌تواند شهردار را استیضاح کرده و از او سوال کند چون حق قانونی شوراست.

وی در پاسخ به برخی ادعاهای مطرح شده در این زمینه که برخی از اعضای شورایی که خواستار استیضاح شهردار هستند خواسته‌هایی خارج از سوالات مطرح شده دارند و چون شهردار به این خواسته‌ها تن نمی‌دهد خواستار استیضاح او را دارند، بیان کرد: «دیروز سوالاتی از سوی برخی از اعضای شورای شهر در جلسه علنی مطرح شد و تا اینجا شهردار پاسخ داده است و بنده به‌عنوان عضو شورای شهر از پاسخ شهردار قانع شدم، حق اعضاست که قانع شود یا خیر.»

طرح موضوع استیضاح شهردار در وضعیت فعلی درست نیست

این عضو شورای شهر زنجان با تأکید بر این‌که در این وضعیت مالی شهرداری و نابسامانی وضعیت اقتصادی جامعه به نظر بنده به هر میزان که با آرامش مسائل را حل و پیش برویم بهتر است و از عمر شورای پنجم فرصت زیادی نمانده است، بیان کرد: در حال حاضر شورا در سال پایانی خود قرار داشته از همین رو بنده معتقدم درست نیست موضوع استیضاح شهردار مطرح شود.

وی با بیان این موضوع که «بنده به خودم اجازه نمی‌دهم در این شرایط به طرف استیضاح شهردار حرکت کنم چون معتقدم استیضاح کار را در وضعیت فعلی نه تنها بهتر نمی‌کند بلکه بدتر هم می‌شود.»

وی در واکنش به برخی ادعاهای مطرح شده در زمینه موافقت 5 نفر و مخالفت 4 نفر از اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار و مصاحبه یکی از اعضای شورای شهر در مورد استیضاح شهردار این‌گونه عنوان کرد: «اولاً استیضاح در شورای شهر مطرح نشده که موافق و مخالفی هم داشته باشد در ثانی اگر عضو شورایی مصاحبه‌ای انجام داده از جانب خودش صحبت کرده است و مسئولیت اظهاراتش نیز با خود اوست. چون این موضوع باید در صحن شورای شهر مطرح شود و سپس موافق و مخالف اظهارنظر کنند، این‌ها همه گمانه‌زنی است.»

شهردار زنجان از بابت برخی مسائل تحت فشار است

سرور رحیما دیگر عضو شورای شهر زنجان نیز همانند نصیری بر این باور است که «در شرایط فعلی موافق استیضاح شهردار زنجان نیستم، مگر ما می‌توانیم گزینه دیگری نیز داشته باشیم؟ در حال حاضر بحث تغییر یک نفر نیست اگر قرار است تغییری اتفاق افتد باید اساسی‌تر از این حرف‌ها باشد. به نظرم تغییر یگانه در این شرایط کرونایی و تورم و از آنجایی که شهردار کم‌کم بر برخی از مسائل احاطه پیدا کرده و اشرافیت می‌یابند درست نیست.»

به گفته این عضو شورا، شهردار زنجان در مسائلی تحت فشار بوده و همکارانشان بازدهی کافی را ندارند.

این عضو شورای شهر زنجان در پاسخ به برخی ادعاهای مطرح شده در مورد استیضاح شهردار زنجان و مباحث مطرح شده پس از جلسه علنی دیروز شورای شهر زنجان این‌گونه عنوان کرد: «مباحث مطرح شده در جلسه غیرعلنی دیروز شورای شهر به گمانم یک سوءتفاهم بود و چیز مشخصی مطرح نشد، در مورد استیضاح شهردار هم بنده معتقدم مسائل و مشکلات زیاد است و به شخصه از شهردار انتظار ندارم در طول چند ماه بخواهند همه آن‌ها را حل و فصل کنند.»

وی با اشاره به این‌که «به سبب وجود تورم و شیوع کرونا در کنار برخی مسائلی که در شهرداری پیش آمده نمی‌توان گفت صرفاً شهردار مسبب همه این مشکلات است، بنده معتقدم معاونان و همکاران شهردار به هر دلیلی همکاری لازم را با شهردار ندارند از همین رو چیزی را متوجه شهردار نمی‌دانم»، بیان کرد: شهردار تلاش خود را برای پیشبرد امور انجام می‌دهد ولی همکاران‌شان انرژی که باید را به هر دلیلی صرف کار نمی‌کنند و نتیجه کارشان منجر به وضعیت فعلی شده است.

به گفته رحیما در جلسه دیروز شورای شهر زنجان سوالاتی از شهردار پرسیده شد و بنده نیز یکی از سوال کنندگان بودم و انتظار پاسخ داشتم ولی از آنجایی که مسائل مطرح شده متعدد بوده و شهردار همزمان بر چند موضوع متمرکز شده است نمی‌تواند که در آن واحد بر حل و فصل تمامی کارها تمرکز کند.

وی با تأکید بر این‌که بنده نمی‌دانم با توجه به شرایط فعلی نفر دیگری روی کار بیاید مگر چه اتفاقی می‌افتد؟ تصریح کرد: به نظرم شهردار بهتر است در مورد معاونان و همکارانش قدری بیشتر دقت کنند.

سوال پرسیدن و انتظار پاسخ داشتن از شهردار به معنای استیضاح نیست

این عضو شورای شهر زنجان با اشاره به این‌که سوال پرسیدن و انتظار پاسخ داشتن از شهردار به معنای استیضاح نیست، بیان کرد: شهردار برای پاسخ به این سوالات باید ببیند ناشی از کم‌کاری کدام یک از همکارانش بوده است، این باید حل شود وگرنه با تغییر یک نفر هیچ اتفاقی مورد انتظاری که اعضای شورای شهر در کوتاه مدت مدنظر دارند رخ نمی‌دهد.

به گفته رحیما در شهرداری موارد زیادی وجود دارد به طوری که در بررسی هر سازمان شهرداری مسائل متعددی یافت می‌شود از همین رو شهردار باید به سوالات اعضای شورای شهر پاسخ دهد چون با پذیرش تمامی شرایط مسئولیت شهرداری زنجان را برعهده گرفتند.

گفتنی است صبح امروز رحمان احمدی دیگر عضو شورای شهر زنجان که مخالف استیضاح شهردار است نیز در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان معتقد بود استیضاح شهردار زنجان قطعاً رأی نمی‌آورد چون نیاز به 6 رأی دارد که 4 نفر از اعضای شورای شهر با استیضاح شهردار زنجان 100 درصد مخالف بوده و در وضعیت فعلی برکناری شهرداری را به صلاح شهر و شهروندان نمی‌دانند.

ادعاها در مورد چرایی استیضاح شهردار زنجان

در حالی برخی ادعاها در مورد استیضاح شهردار زنجان مطرح است که هنوز 7 ماه از اعتماد اعضای شورای شهر به یگانه برای تصدی سمت شهردار زنجان نمی‌گذرد از طرفی کمتر از 9 ماه به پایان عمر دوره پنجم شورای شهر باقی مانده است.

ادعاهای زیادی در مورد چرایی استیضاح شهردار زنجان از سوی برخی از اعضای شورای شهر زنجان مطرح می‌شود به طوری که برخی عنوان می‌کنند عده‌ای از اعضای شورا از شهردار خواسته‌های دیگری دارند و چون شهردار به انجام آن‌ها تن نداده اقدام به طرح موضوع استیضاح کرده‌اند.

عده دیگر نیز مدعی‌اند اعضایی که موضوع استیضاح را مطرح کرده‌اند پیش‌بینی‌هایی را در مورد دور بعدی انتخابات شورای شهر زنجان دارند از همین رو می‌خواهند از الان شهردار دور ششم شورای شهر را نیز انتخاب کنند.

گروه دیگر بر این باورند که شهردار زنجان به خاطر کاندیداشدن در دوره ششم شورای اسلامی شهر زنجان قصد کناره‌گیری از این سمت را دارد.

در حالی این ادعاها در مورد استیضاح شهردار مطرح است که تاکنون هیچ کدام از اعضای شورا و شهردار آن‌ها را تأیید و یا رد نکرده‌اند.

الهام احمدی

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاناستیضاح شهردار زنجاناحمد نصیریسرور رحیما
sedayezanjannews.ir/nx4484


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»