کد خبر: 4615
1399/07/24 - 15:31


عضو شورای شهر زنجان:

شهردار زنجان استیضاح نمی‌شود

دستور جلسه امروز پاسخ به سوالات بود نه استیضاح

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- جلسه غیرعلنی امروز شورای شهر در حالی برگزار شد که برخی دستور جلسه را استیضاح شهردار عنوان می‌کردند در حالی که به گفته عضو شورای شهر زنجان اصلاً بحث استیضاح مطرح نبود و شهردار نیز پاسخ 14 سوال اعضا را کتباً روز 23 مهرماه جاری به رئیس شورا ارائه دادند.

قصه استیضاح شهردار زنجان زمانی بر سر زبان‌ها افتاد که اوایل مهرماه امسال برخی از اعضای شورای شهر در جلسه علنی سوالاتی را از شهردار کرده و درخواست پاسخ کتبی کردند که برخی طرح همین سوالات را عاملی بر استیضاح شهردار دانستند در حالی که رئیس شورای شهر در مصاحبه‌ای اعلام کرد که بحث استیضاح شهردار مطرح نیست و صرفاً اعضا شورا طبق وظایف ذاتی خود سوالاتی را از شهردار پرسیده و درخواست پاسخ کتبی کردند.

تکذیب استیضاح شهردار زنجان

در جلسه غیرعلنی امروز شورای شهر زنجان نیز که گفته می‌شد با دستور جلسه استیضاح شهردار زنجان تشکیل شده عضو شورای شهر آن را تکذیب کرد.

سید رحمان احمدی امروز در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان در پاسخ به نتایج جلسه غیرعلنی امروز برگزار شده در شورای شهر که گفته می‌شد با دستور جلسه استیضاح شهردار زنجان بود، اظهار کرد: جلسه امروز با 4 دستور جلسه برگزار شد که بند نخست آن پاسخ شهردار به سوالات اعضای شورا بود نه استیضاح.

وی با اشاره به این‌که در جلسه امروز اصلاً موضوع استیضاح شهردار مطرح نبود، بیان کرد: شهردار زنجان به 14 مورد سوال اعضای شورای شهر کتباً به صورت مفصل و جامع در تاریخ 23 مهرماه پاسخ داده و آن را به رئیس شورای شهر ارائه کرده که امروز به هر عضو شورا یک نسخه ارائه شد.

به گفته این عضو شورا از آنجایی که طبق هماهنگی قبلی انجام شده دادستان زنجان از پروژه سبزه‌میدان بازدید داشتند از همین رو شهردار با تأخیر 20 دقیقه‌ای در جلسه شورا حاضر شدند که این تأخیر نیز با هماهنگی قبلی شورای شهر بود.

بررسی پاسخ سوالات اعضا شورا از شهردار به جلسه آینده موکول شد

وی با بیان این‌که تا زمان حضور شهردار در جلسه شورای شهر دیگر دستور جلسات که یکی از آن‌ها برونسپاری نیروهای فضای سبز شهرداری بود مورد بررسی قرار گرفت و اتخاذ تصمیم نهایی در این زمینه نیز به جلسه بعد موکول شد، تصریح کرد: شهردار زنجان نیز آماده بود تا چنانچه اعضا شورا در مورد جواب سوالات توضیحاتی خواستند ارائه کند ولی وقت جلسه تمام شد و رئیس شورای شهر اعلام کرد که پاسخ شهردار به سوالات اعضا به جلسه بعدی و یا فوق‌العاده شورا موکول شد.

احمدی با اشاره به این‌که به دلیل طولانی شدن بررسی دستور جلسات دیگر اصلاً بحثی در مورد سوالات اعضا شورا و پاسخ شهردار نشد، بیان کرد: در این جلسه به هیچ عنوان بحثی از استیضاح شهردار مطرح نشد و در دستور جلسه امروز شورای شهر نیز این موضوع قید نشده بود.

تصمیم اعضا شورا بر عدم برونسپاری است

به گفته این عضو شورای شهر یکی از دستور جلسات امروز شورا بررسی موضوع برونسپاری و تعدیل نیروهای فضای سبز شهرداری بود که با توضیحات ارائه شده تقریباً همه اعضا به این نتیجه رسیدند که امسال تعدیل نیروی فضای سبز در شهرداری انجام نشود هر چند شهردار زنجان بر ضرورت اخذ مجوز از سوی استانداری و تصویب آن از سوی کمیته تطبیق اشاره دارد.

این عضو شورای شهر زنجان با بیان این‌که طبق پیشنهاد انجام شده نظر ما بر این است که با توجه به وضعیت اقتصادی و شیوع کرونا کارگران فضای سبز با حقوق پایه امسال در بخش‌های مورد نیاز شهرداری بکارگیری شوند، افزود: بنده کتباً پیشنهاد بکارگیری نیروهای فضای سبز شهرداری زنجان در صورت امکان تا پایان امسال را ارائه دادم.

وی در واکنش به این سوال که در حدود یک ماه از پیشنهاد به کارگیری نیروهای فضای سبز شهرداری زنجان و جذب آن‌ها با حقوق پایه می‌گذرد ولی تاکنون به سرانجام نرسیده است، گفت: امیدواریم دوشنبه هفته آینده این موضوع قطعی شود از طرفی در این قضیه باید روال اداری نیز طی شود.

به گفته احمدی، شهردار زنجان در مورد بکارگیری نیروها با حقوق پایه بر این باور است که اگر شورای شهر مجوز لازم برای این جذب نیروها از مراجع ذی‌ربط دریافت کند شهرداری مشکلی با بکارگیری آن‌ها ندارد.

 

الهام احمدی

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاناستیضاح شهرداری زنجانشورای شهر زنجانسیدرحمان احمدی
sedayezanjannews.ir/nx4615


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»