کد خبر: 4488
1399/07/11 - 1:50


رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان:

بالاترین قیمت ماسک در زنجان 1300 تومان است

به گفته رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان در حال حاضر بالاترین قیمت ماسک در زنجان 1300 تومان است و این ماسک‌ها در واحدهایی که از سازمان غذا و دارو مجوز دریافت کردند ارائه می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- به گفته رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان در حال حاضر بالاترین قیمت ماسک در زنجان 1300 تومان است و این ماسک‌ها در واحدهایی که از سازمان غذا و دارو مجوز دریافت کردند ارائه می‌شود.

ناصر فغفوری شامگاه پنج شنبه در جلسه هماهنگی ستاد کرونا با بیان این‌که در تأمین ماسک ارزان در حال حاضر در زنجان قیمت تعیین شده 1300 تومان است و بیشتر از این قیمت ارائه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: این ماسک‌ها صرفاً در واحدهایی ارائه می‌شود که دارای مجوز از سازمان غذا و دارو هستند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان با بیان این‌که از ابتدای مهرماه تاکنون 437 هزار عدد ماسک برای مصارف عمومی توزیع شده است، خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی توزیع کننده ماسک مورد بازرسی قرار گرفتند که از بین آن‌ها شش واحد متخلف شناسایی شده و در مدت 48 ساعت گذشته به تعزیرات معرفی شدند از طرفی در سامانه‌های پیش‌بینی شده نیز 10 روز اول مهرماه شکایتی مبنی بر گرانفروشی و نبود ماسک به ثبت نرسیده است.

مهلت یک هفته‌ای برای واحدهای متخلف به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز با اشاره به این‌که در راستای پیشگیری از کرونا 3 هزار و 121 واحد هدفگذاری شده در استان وجود دارد که 237 واحد آن بالای 50 نفر شناسایی شده و در برنامه بازرسی قرار گرفتند که در این بین 884 کارگاه نیز زیر 50 نفر نیروی کار دارند، تصریح کرد: تمامی کارگاه‌های با نیروی کار بالای 100 نفر را هفته گذشته مورد بازرسی قرار دادیم و مابقی نیز در مدت 10 روز آینده  به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

محمدرضا یوسفی با بیان این‌که 167 کارگاه به صورت ضربتی مورد بررسی قرار گرفت که 96 درصد آن‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند و برای 4 درصد باقی‌مانده نیز یک هفته مهلت داده شده تا نواقصات را برطرف کنند در غیر این صورت طبق قانون به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی با تأکید بر این‌که از ابتدای سال تاکنون تعداد بازرسی‌های انجام شده 4 هزار و 193 مورد بوده که بیشترین آن‌ها در شهرستان زنجان بوده است، بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده 86 درصد کارگاه‌های بالای 50 نفر از ورود افراد دارای علامت ابتلا به کرونا جلوگیری کردند.

یوسفی با اشاره به این‌که در بیش از 95 درصد کارگاه‌های استان مواد ضدعفونی‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: 89 درصد کارگاه‌های استان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

به گفته مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان 841 نفر از کارگران در زنجان مبتلا به ویروس کرونا شدند که خوشبختانه براساس آمارگیری انجام شده تاکنون کارگری در زنجان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست نداده است.

942

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانناصر فغفوریمحمدرضا یوسفیستاد کرونای زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4488


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»