کد خبر: 4497
1399/07/12 - 14:30


رئیس اتاق اصناف زنجان:

سیاست مسئولان بهداشت دوگانه است

داروخانه‌ها در ایام کرونایی هیچ حد و مرزی برای خودشان قائل نشدند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس اتاق اصناف استان زنجان ضمن انتقاد از سیاست دوگانه وزارت بهداشت در قبال داروخانه‌ها و اصناف در ایام کرونایی گفت: با وجود اینکه داروخانه‌ها زیرمجموعه وزارت بهداشت محسوب می‌شوند و مسئولان حوزه بهداشت در این زمینه دیگران را امر و نهی می‌کنند، داروخانه‌ها در ایام کرونایی برای خودشان هیچ حدومرزی قائل نشدند. این واحدها می‌توانستند در ایام کرونایی در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، باجه فروش مواد آرایشی را تعطیل کرده و آن را به باجه ارائه خدمت به مشتریان دارای نسخه پزشک جهت دریافت دارو اختصاص دهند، اما این کار را نکردند.

از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۷۰ هزار بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی زنجان انجام گرفته و یک هزارو 500 واحد صنفی و خدماتی هم به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پلمب شده که بیش‌ترین آن مربوط به شهرستان‌های زنجان، ابهر و خدابنده بوده است.

سیدمحمود موسوی، رئیس اتاق اصناف استان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با تاکید بر لزوم رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فردی در آرایشگاه‌های زنانه افزایش یافته و دفاتر پیشخوان پروتکل‌های بهداشتی را اصلا رعایت نمی‌کنند.

وی با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اکثر واحدهای صنفی و تاکیدات این اتاق در حوزه پیشگیری از کرونا تصریح کرد: مسئولان مربوطه برای صنوف محدودیت‌های زیادی قائل شدند، گفتند این محصول را در ایام کرونا نفروش، صندلی را دم در مغازه بگذار تا مشتری وارد مغازه نشود و خدمات مربوطه را خارج از محیط مغازه به مشتری ارائه کن. شاید حدود 10 روز است بنا به دستور صادره از مرجع مربوطه، ماسک را از مغازه‌های آرایشی بهداشتی، خواروبارفروشی تا واحدهای فروشنده لوازم پزشکی توزیع می‌کنیم، قبلا این کالا از داروخانه‌ها عرضه می‌شد و مصرف‌کننده برای خرید یک عدد ماسک باید به داروخانه مراجعه می‌کرد.

موسوی با اشاره به تراکم مراجعه‌کنندگان به داروخانه‌ها برای دریافت دارو ابراز کرد: این مراکز، محلی برای شیوع کرونا هستند و شهروندی که برای خرید یک عدد ماسک به داروخانه مراجعه می‌کرد ممکن بود مبتلا شود در نتیجه اصناف با ورود به حوزه توزیع و عرضه این محصول گامی در راستای پیشگیری از ابتلای شهروندان به کرونا برداشته است.

941

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاناتاق اصناف زنجانداروخانه های زنجانشیوع کرونا
sedayezanjannews.ir/nx4497


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»