کد خبر: 4509
1399/07/13 - 19:38


معاون درمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

«رمدسیویر»؛ داروی کرونا زیر پوشش بیمه رفت

علیرضا آرمانی‌کیان شامگاه امروز در جلسه ستاد کرونای استان با اشاره به این‌که داروی رمدسیویر که برای درمان کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد از روز گذشته تحت پوشش بیمه قرار گرفت، اظهار کرد: خرید آزاد این دارو مشکلات مالی برای بیماران ایجاد کرده بود که با تحت پوشش بیمه قرار گرفتن آن بخشی از این مشکلات برطرف می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- از آنجایی که تهیه داروهای فعلی برای درمان کرونا از جمله «رمدسیویر» از هزینه بالایی برخوردار بود معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن این دارو از روز گذشته خبر داد.

علیرضا آرمانی‌کیان شامگاه امروز در جلسه ستاد کرونای استان با اشاره به این‌که داروی رمدسیویر که برای درمان کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد از روز گذشته تحت پوشش بیمه قرار گرفت، اظهار کرد: خرید آزاد این دارو مشکلات مالی برای بیماران ایجاد کرده بود که با تحت پوشش بیمه قرار گرفتن آن بخشی از این مشکلات برطرف می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به تعداد موارد مثبت کووید-19 در بیماران سرپایی مشکوک به کرونا در مراکز 16 ساعته استان عنوان کرد: تعداد کل مراجعان مشکوک به کرونا 51 هزار و 273 مورد بود که در این بین مجموع نمونه‌های آزمایش شده 50 هزار و 738 مورد به ثبت رسیده که از این تعداد موارد مثبت شناسایی شده 15 هزار و 762 مورد به میزان 31 درصد بوده است.

به گفته این مسئول تخت‌های بیمارستانی موجود قابل اختصاص به بستری بیماران مبتلا به کووید-19 به تعداد 800 مورد است که در این بین حداکثر ظرفیت تخت‌های قابل اختصاص به کرونا یک هزار و 200 تخت است.

وی در بررسی مقایسه‌ای وضعیت کنونی تخت اشغال شده در بیمارستان با تاریخ 18 خرداد ماه امسال متذکر شد: رِنج روزانه بستری در بیمارستان تا تاریخ 18 خرداد ماه امسال 40 تا 50 بیمار بوده در حالی که این میزان در دو هفته اخیر به 47 تا 76 بیمار افزایش یافته به طوری که متوسط اشغال تخت در یک هفته اخیر 62 مورد بوده است.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان تعداد بیماران تحت درمان در بیمارستان در 18 خردادماه امسال 269 مورد معادل 33.6 درصد گزارش شده در حالی که تعداد بیماران کنونی تحت درمان در بیمارستان به 391 مورد معادل 48.8 درصد افزایش یافته است.

6 بیمار در نقاهتگاه‌های استان تحت مراقبت هستند

وی ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مراقبت بیماران در نقاهتگاه‌های استان با اشاره به این‌که با وجود توصیه‌ها و ارائه آموزش‌های لازم و همکاری مردم در این بخش در حال حاضر نسبت به ماه‌های گذشته از نقاهتگاه‌های استان استفاده نمی‌شود، عنوان کرد: مجموع بیماران مراقبت شده در نقاهتگاه‌های استان تاکنون 897 مورد بوده که در حال حاضر 6 بیمار تحت مراقبت در نقاهتگاه‌های استان هستند.

آرمانی کیان به وضعیت نتایج آزمایشات سرولوژیک در قالب طرح پایلوت بررسی سرولوژیک کووید 19 در استان اشاره داشته و تصریح کرد: تعداد کل نمونه‌های سرولوژیک 13 هزار و 119 مورد بوده که تعداد نمونه آزمایش شده تاکنون نیز 10 هزار و 143 مورد گزارش شده است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر قوی‌ترین ابزار در برابر ویروس کرونا پیشگیری است، بیان کرد: رفتار ویروس کووید-19 نسبت به گذشته فرق کرده به طوری که در صورت ابتلای یک نفر کرونا تمامی اعضای خانواده نیز مبتلا به این بیماری می‌شوند در حالی که درچند ماه گذشته این‌گونه نبود.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان تعداد بیماران مثبت شناسایی تاکنون 19 هزار و 606 مورد بوده از این میزان تعداد بیماران مثبت فوت شده تاکنون 517 نفر اعلام شده است.

وی با اشاره به این‌که تاکنون 11 هزار و 618 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های بستری شدند، بیان کرد: از مجموع بیماران بستری شده تاکنون 9 هزار و 58 بیمار کرونایی بهبود یافته و از بیمارستان‌های استان ترخیص شده است.

942

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانستاد کرونای زنجانعلیرضا آرمانی‌کیانعلوم پزشکی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4509


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»