کد خبر: 4510
1399/07/13 - 20:19


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان اعلام کرد:

فرصت 72 ساعته به بانک‌ها برای پروتکل‌های بهداشتی

صراحتاً اعلام می‌کنم تا 72 ساعت آینده شعبی که درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن‌ها زیر 80 درصد بود باید مشکلات برطرف شود در غیر این صورت با مدیر شعبه مربوطه برخورد می‌شود. ما نمی‌توانیم سلامتی مردم را وجه‌المصالحه بی‌دقتی برخی از مدیران قرار دهیم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- از آنجایی که چند روز بیشتر به روز اربعین باقی نمانده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان اعلام کرد که هیچ اعزامی به کشور عراق و مرزهای غربی در این روز انجام نشده و هیچگونه راهپیمایی هم در قالب مراسم اربعین در استان و کشور برگزار نمی‌شود.

خدابخش مرادی نافچی شامگاه امروز در جلسه ستاد کرونای استان با اشاره به اعمال محدودیت‌ها در برخی از حوزه‌ها به مدت یک هفته در زنجان اظهار کرد: در راستای پیشگیری از افزایش شیوع کرونا در استان و هماهنگی انجام شده با وزارت کشور به مدت یک هفته محدودیت‌هایی در ارائه خدمات در برخی از حوزه‌ها اعمال می‌شود.

وی با بیان این‌که به مدت یک هفته ارائه آموزش در دانشگاه‌ها، مدارس، مدارس شبانه‌روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های آزاد و فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای به صورت مجازی و غیرحضوری انجام می‌شود، تصریح کرد: برگزاری هرگونه مراسم فرهنگی مذهبی و همایش‌ها به مدت یک هفته ممنوع اعلام شده است.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان برگزاری هرگونه مراسم در مساجد و مصلا و نیز برپایی نماز جمعه، فعالیت استخرها و مراکز تفریحی و فرهنگی، باشگاههای بدنسازی، سینما، سالن‌های تئاتر و مراکز مشابه، موزه‌ها و باغ موزه‌ها و تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد، کافه و قهوه‌خانه و چای‌سراها و نیز شهربازی به مدت یک هفته با محدودیت‌هایی مواجه هستند.

وی با تأکید بر این‌که فرمانداران در شهرستان‌ها و مدیران کل ذیربط باید نظارت‌های لازم بر رعایت محدودیت‌های اعمال شده داشته باشند، بیان کرد: در صورت عدم رعایت محدودیت‌های اعمال شده برخوردهای لازم با متخلفان انجام می‌شود.

مرادی نافچی با تأکید بر این‌که علاوه بر محدودیت‌های اعمال شده، اطلاع‌رسانی دقیق، متقاعدکردن و فضاسازی مناسب از طریق رسانه‌ها نقش موثری در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و سلامت شهروندان دارد، یادآور شد: به هر میزان که رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک دقیق‌تر انجام شود به طور یقین با کاهش شیوع بیماری مواجه می‌شویم.

هیچ اعزامی به کشور عراق و مرزهای غربی و نیز راهیپمایی در قالب اربعین نداریم

وی در ادامه به موضوع مراسم اربعین اشاره داشته و یادآور شد: طبق اعلام ستاد ملی کرونا و ستاد اربعین استان در ایام اربعین امسال هیچ اعزامی به کشورعراق و مرزهای غربی انجام نمی‌شود.

 به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان هیچگونه راهپیمایی در قالب مراسم اربعین در هیچ نقطه‌ای از استان و کشور برگزار نمی‌شود.

وی به تقویت نظارت‌ها بر مصوبات تعیین شده در ستاد کرونا و مسئولیت‌های محوله به دستگاه‌ها اشاره داشته و خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های ابلاغ شده بر تشدید نظارت‌ها در زنجان و شهرستان‌ها و نیز دستگاه‌های اداری و اجرایی در حوزه مسئولیت محوله تأکید داریم.

مرادی نافچی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های هسته‌های سلامت در استان با توجه به محدودیتهای یک هفته‌ای اعمال شده عنوان کرد: نظارت‌ها از سوی هسته‌های سلامت تشدید شده و در صورت مشاهده تخلف تذکرات و برخوردهای لازم انجام شود.

مهلت 72 ساعته به بانک‌های استان برای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی

وی در واکنش به گزارش ارائه شده از بازدیدهای انجام شده از بانک‌های استان این‌گونه متذکر شد: «صراحتاً اعلام می‌کنم تا 72 ساعت آینده شعبی که درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن‌ها زیر 80 درصد بود باید مشکلات برطرف شود در غیر این صورت با مدیر شعبه مربوطه برخورد می‌شود. ما نمی‌توانیم سلامتی مردم را وجه‌المصالحه بی‌دقتی برخی از مدیران قرار دهیم.»

به گفته معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان مهلت 72 ساعته شامل حال تمامی ادارات، دستگاه‌ها، واحدهای تولیدی و صنفی که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن‌ها کمتر از 80 درصد بوده نیز مد نظر است که در صورت برطرف نکردن نواقصات خود در مهلت یاد شده به کمیسیون رصد نارضایتی اجتماعی دعوت و برخوردهای لازم با آن‌ها مدیر مجموعه انجام می‌شود.

ماسک 1500 تومانی در زنجان نداریم

وی در ادامه به وضعیت قیمتی ماسک در استان و عدم پذیرش هرگونه تخلفی در افزایش قیمت  اشاره داشته و یادآور شد: در زنجان ماسک 1500 تومانی نداریم، در شهرستان‌ها فرمانداران موظف به برخورد با واحدهای عرضه‌کننده ماسک بیش از 1300 تومانی در داروخانه ها و هزار تومانی در فروشگاه‌ها هستند.

این مسئول از شرکت فرآورده‌های نفتی خواست تا تمهیدات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جایگاه‌سوخت و پمپ بنزین‌ها انجام دهند و نتایج در جلسه آینده ستاد کرونا ارائه شود.

942

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانستاد کرونای زنجانمرادی نافچیاستانداری زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4510


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»