کد خبر: 4530
1399/07/15 - 12:45


تهیه کننده سریال شهید شهریاری:

تصویربرداری در زنجان تمام شد

تهیه‌کننده سریال شهید شهریاری اظهار کرد: تصویربرداری صحنه‌های مربوط به زنجان تمام شده است.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان - تهیه‌کننده سریال شهید شهریاری اظهار کرد: تصویربرداری صحنه‌های مربوط به زنجان تمام شده است.

مصطفی علمی‌فرد، تهیه‌کننده سریال شهید شهریاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به اینکه فیلمبرداری فیلم شهید شهریاری در حال انجام است، گفت: روز گذشته(دوشنبه) تصویربرداری صحنه‌های مربوط به زنجان تمام شده است و اکنون تیم فیلمبرداری به سمت تهران راه افتاده‌اند تا از روز جمعه و پس از اربعین، تصویربرداری در تهران را آغاز کنند.

وی با اشاره به اینکه صحنه‌هایی که در استان زنجان فیلم‌برداری شدند، صحنه‌هایی هستند که بیشتر مربوط به کودکی و نوجوانی شهید شهریاری است، گفت: این تصاویر مختص دهه 40 تا 60 است و یک بخش‌هایی نیز مربوط به سال‌های 80 بود که این تصاویر نیز در استان زنجان گرفته شد.

علمی‌فرد اظهار کرد: شاید بتوان گفت سی درصد کار در استان زنجان تصویر‌برداری شده است و بخش‌هایی نیز در تهران فیلمبرداری خواهد شد.

مجید شهریاری از دانشمندان هسته‌ای کشورمان است که در سال 1345 در زنجان متولد شد. او تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در زنجان، دوره کارشناسی را در رشته مهندسی الکترونیک در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ( از سال 1363 تا سال 1368 )، دوره کارشناسی ارشد را در رشته مهندسی هسته‌ای در دانشگاه صنعتی شریف ( از سال 1369 تا سال 1371) و دوره دکترا را در رشته مهندسی هسته‌ای در دانشگاه امیرکبیر (از سال 1372 تا 1377 ) گذارند. شهید شهریاری پس از فراغت از تحصیل در دانشگاه امیرکبیر به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه مشغول به کار شد. سرانجام در تهران در 8 آذر 1389 توسط رژیم صهیونیستی و با همکاری اطلاعاتی منافقین در یک عملیات تروریستی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

پس از 10 سال از شهادت شهید شهریاری، معاونت امور استان‌های صداوسیما تصمیم گرفت سریالی با موضوع زندگی شهید شهریاری بسازد.

این سریال با نام «میراث مجید» ، در 30 قسمت نوشته شده و داستان آن از یک‌سال قبل تا روز شهادت این دانشمند هسته‌ای به تصویر کشیده می‌شود. همچنین سریال گریزی به اتفاقات حوزه هسته‌ای در چند سال بعد از شهادت دارد.

این سریال با مشارکت سازمان انرژی اتمی و استانداری زنجان تولید می‌شود. کارگردانی سریال را «حسین تبریزی» بر عهده دارد. همچنین برای ایفای نقش شهید شهریاری «کاوه خداشناس» انتخاب شده است. گروه سازنده این سریال در تلاش هستند تا بتوانند تصویربرداری را تا قبل از سال به پایان برسانند و بتوانند آن را در اوایل سال 1400 راهی آنتن کنند.

شهید شهریاری در زمانی که کشورهای صاحب فناوری هسته‌ای پزشکی، ایران را از نظر صفحات سوخت هسته‌ای - که در تولید رادیوداروها کاربرد دارد- تحریم کرده بودند، توانست با همکاری دیگر دانشمندان هسته‌ای کشورمان صفحات سوخت با غنای ۲۰ درصد را در کشور بومی‌سازی کند.

قصه سریال زندگی شهید شهریاری از روز ترور ایشان و مراسم تشییع پیکر ایشان آغاز می‌شود. در ادامه داستان به 46 سال قبل برمی‌گردد. زمانی که شهید شهریاری متولد شده است. قصه به صورت موازی پیش می‌رود و در بخش‌هایی هم به تلاش‌های بی‌بدیل این شهید در حوزه هسته‌ای می‌پردازد.

انتهای پیام

اقدام کننده: س.س

صدای زنجانسریال شهید شهریاریمجید شهریاری
sedayezanjannews.ir/nx4530


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»