کد خبر: 7589
1400/02/21 - 10:18


رونمایی از سریال شهید شهریاری

سریال «صبح آن روز» که درباره زندگی شهید شهریاری است روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- سریال «صبح آخرین روز» با موضوع داستان زندگی شهید شهریاری بعد از ماه مبارک رمضان از شبکه دو روی آنتن می‌رود. سریال صبح آخرین روز در ۳۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای در صدا و سیمای مرکز زنجان به سفارش مرکز سیمای استان‌ها و با مشارکت سازمان انرژی اتمی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و استانداری زنجان تولید شد.

داستان این سریال از صبح روز ترور شهید شهریاری آغاز شده، به گذشته برمی‌گردد و ۴۶ سال زندگی او را روایت می‌کند.

جلسه رونمایی این سریال که 23 اردیبهشت ماه به صورت ارتباط مستقیم با واحد مرکز سیمای استان‌ها در صدا و سیمای تهران برگزار شد.

سخت‌ترین کاری که صداوسیما متصور بوده است پرداختن به شخصیت‌ها و مشاهیر معاصر است

 در این مراسم سیدعباس فاطمی، رییس مرکز سیمای استان‌ها با اشاره به اینکه گروه تهیه و تولید سریال «صبح آخرین روز» قریب به یک سال در شرایط کرونا به صورت فشرده در حال فعالیت بودند، گفت: در حوزه تولیدات نمایشی، سخت‌ترین کاری که صدا و سیما متصور بوده است پرداختن به شخصیت‌ها و مشاهیر معاصر است چرا که خانواده و دوستان و آشنایان این شخصیت حضور دارند و بنا است که در مورد کار قضاوتی داشته باشند.

وی ادامه داد: پرداختن به فعالیت آن شهید کار ساده‌ای نیست و ما نمی‌توانیم آنچه که آن شهید و کسانی که  در آن شرایط قرار دارند را به تصویر بکشیم و اساسا به همین دلایل است که کار در این حوزه کمتر تولید می‌شود.

رییس مرکز سیمای استان‌ها با اشاره به اینکه هیچ کاری تاکنون به نزدیکی فاصله زمانی که سریال صبح آخرین روز با شهادت شخصیت اصلی آن دارد، حداقل در حجم یک سریال سی قسمتی ساخته نشده است، اظهار کرد: به امید خدا با تولید این کار طلسم این ماجرا شکسته شد و این اتفاق را می‌توانیم مدیون  همراهی خانواده بسیار فرهیخته شهید شهریاری و جذابیت زندگی ایشان برای به تصویر کشیدن آن بدانیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: نگاهی به زندگی این شهید می‌تواند در تمام ابعاد زندگی افراد تاثیرگذار باشد؛ چرا که در زندگی ایشان علم و ایمان و اصالت وجود دارد و دوستان تلاش کرده‌اند تا تمام ابعاد زندگی ایشان را به تصویر بکشند تا مردم با ابعاد مختلف زندگی این شهید بزرگوار را از کودکی تا زمان شهادت آشنا شوند.

 به گفته فاطمی ملت ما قدرشناس کسانی است که برای اعتلای ایران خواب را بر خود حرام کرده‌اند و بی شک شهید شهریاری یکی از این چهره‌ها است.

رسانه ملی وظیفه خود می‌داند که از تولید این کارها حمایت کند

وی افزود: رسانه ملی وظیفه خود می‌داند که از تولید این کارها حمایت کند و قطعا هنرمندانی که شایسته این کارها هستند در این سریال‌ها به کار گرفته می شوند و با توجه به اینکه‌ این روایت‌ها، روایت زندگی‌های واقعی افراد است از همین جهت لزوم تولید این مجموعه‌ها اهمیت دو چندان می یابد.

فاطمی با اشاره با وجود اینکه این پروژه در شرایط سختی کلید خورد و صحنه‌های سختی داشت، اظهار کرد: در زمان تولید این سریال، هیچ یک از دست‌اندرکاران این پروژه کار خود را تعطیل نکردند و تمام تلاش خود را کردند تا این کار در موعد مقرر به پایان برسد.

این مسئول با بیان اینکه پس از اتمام سریال بچه مهندس 4، سریال صبح اخرین روز از شبکه دو  پخش خواهد شد، خاطرنشان کرد: در واقع این سریال بخش کوچکی از ایثار و تلاش‌های این شهید برای رسیدن ایران به دانش هسته‌ای به ویژه در زمینه غنی‌سازی 20 درصد اورانیوم است که به منصه ظهور گذاشته شده است.

فاطمی با بیان اینکه بخشی از پروژه‌هایی که در سیمای استان‌ها در دست اقدام دارد مربوط به همین شخصیت‌ها و قهرمان‌ها است، تصریح کرد: امیدواریم که مسئولین استان‌ها در جهت معرفی و شناخت عمومی این شخصیت‌ها و قهرمان‌ها کمک کنند .

این کار در 350 لوکیشن با حضور 400 بازیگر اصلی و فرعی تصویر برداری شد

 در ادامه سیدمحسن لطیفی، مدیر کل صداوسیمای استان زنجان با اشاره به اینکه سریال صبح آخرین روز حاصل تلاش دو ساله  این مرکز و دوستان در گروه تولید و تدوین است، گفت: این کار در 15 شهریور سال 99 در استان زنجان کلید خورد و در 23 اردیبهشت ماه 1400 شاهد رونمایی این سریال در استانه عید سعید فطر هستیم.

وی با اشاره به اینکه این سریال در شرایط سخت کرونایی و بدون لحظه‌ای وقفه تصویربرداری شد، ادامه داد: این کار در 350 لوکیشن با حضور 400 بازیگر اصلی و فرعی و 3500 هنرور و در یک گروه  بیش از 100 نفره تولید و تدوین  فیلمبرداری شده است و در 1233 سکانس ضبط شد تا بتوانیم گوشه‌ای از دین خودر ا به این شهید علمی کشور ادا بکنیم.

لطیفی با اشاره به اینکه آنچه که در بضاعت ما بود در این کار به منصه ظهور گذاشته شد، اظهار کرد: تاکید ما در صداوسیما معرفی چهره‌ها و مفاخر استانی و ملی است که بی شک شهید شهریاری یکی از این شخصیت‌ها است.

مدیر کل صدا و سیمای استان با بیان اینکه به زودی این سریال از شبکه دو سیما و شبکه شما پخش خواهد شد، گفت: امید است که گوشه‌ای از تلاش‌ها و ایثارگری‌های این شهید بزرگوار که رژیم جعلی و کودک‌کش اسرائیل اقدام به حذف فیزیکی او کرده است در این سریال به تصویر گذاشته شود.

در این سریال تلاش شده است بخش تربیتی و تکوینی زندگی شهید شهریاری به تصویر کشیده شود

 در ادامه علی کاظمی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه قطعا این کار یک کار ماندگار خواهد بود، اظهار کرد: تاکنون در خصوص ابعاد علمی و اعتقادی این شهید کارهایی صورت گرفته بود، اما در این سریال تلاش شده است بخش تربیتی و تکوینی ایشان و به عبارت دیگر خاستگاهی که این شهید در آن متولد و رشد و تکامل یافتند؛ به تصویر کشیده شود.

وی ادامه داد: رونمایی از این سریال در آستانه عید سعید فطر و کنکره 3535 شهید استان زنجان در واقع عیدی و رویداد فاخری است که در جهت معرفی این شهید بزرگوار اتفاق می‌افتد.

با ساخت این گونه کارها به میزانی می‌توان فضای فرهنگی را گسترش داد

در ادامه بهجت قاسمی، همسر شهید شهریاری با اشاره به اینکه با ساخت این گونه کارها به میزانی می‌توان فضای فرهنگی را گسترش داد، گفت: تاکنون از چهره‌های فاخر اسلامی و ملی نظیر مختار و امیرکبیر و سایر چهره‌ها سریال‌های متفاوت ساخته شده است که موجب آشنایی مردم با این چهره‌های ملی و اسلامی شده است و من فکر می‌کنم با این شکل از فعالیت‌ها می‌توان این شخصیت‌ها را به عموم مردم معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه هیچ فعالیت فرهنگی نظیر فیلم و سریال مخاطب ندارد، ادامه داد: اگر فیلم‌ها به صورت هنرمندانه و تکنیکی ساخته شود بسیار می‌تواند در زمینه معرفی و نشر نوع تفکر این مفاخر و شخصیتها به مردم کمک کند.

همسر این شهید نقش مادرانه‌ای در روند نگارش فیلمنامه این سریال داشتند

 در ادامه مصطفی علمی‌فرد، تهیه کننده این سریال با اشاره به نقش مادرانه همسر این شهید در روند تولید و نگارش فیلمنامه این سریال افزود: همسر این شهید نقش مادرانه‌ای در روند نگارش فیلمنامه این سریال داشتند و ما بارها و بارها برای تدوین و تکمیل نگارش این فیلمنامه مزاحم ایشان شدیم و ایشان همدلانه ما را در این زمینه همراهی می‌کردند.

وی ادامه داد: وقتی ما سرنوشت این شهید را از زبان مادر و همسر این شهید می شنیدیم و در واقع متوجه می‌شدیم که زندگی این شهید چه قدر فراز و فرود داشته است و برای ارائه طرح یک مساله دراماتیک جذاب است.

به اعتقاد این تهیه کننده به جرات می‌توان گفت که نوشتن این فیلمنامه به تنهایی کار نویسندگان ما نبود و عنایت این شهید در نگارش این فیلمنامه  شده است.

 تهیه کننده این سریال با بیان اینکه بنا بر این بود که تصویربرداری این کار در اوایل سال 1400 به اتمام برسد، اظهار کرد: باشروع سال جدید در مقطعی احساس کردم که این پروژه ممکن است دچار وقفه شود اما با عنایت این شهید این کار تا لحظه آخر بدون هیچ وقفه‌ای به پایان رسید که تمام این امور را مدیون عنایت این شهید به این پروژه هستیم.

انتهای پیام/

خبرنگار: زهره میرعیسی‌خانی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشهید شهریاریصبح آن روزسریال شهید شهریاری
sedayezanjannews.ir/nx7589


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»