کد خبر: 4546
1399/07/16 - 13:40


استاندار زنجان تاکید کرد:

لزوم نظارت مستمر در عدالت توزیع آگهی

فتح الله حقیقی در یازدهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی ضمن تسلیت ایام اربعین، با اشاره به اینکه با توجه به شرایط ایجاد شده هیچ مراسمی حتی به صورت نمادین ویژه اربعین در استان برگزار نخواهد شد، گفت: این موضوع که جلسات شورای اطلاع‌رسانی باعث ایجاد عدالت در توزیع آگهی‌ها شده است یک کار بسیار خوب است ولی به هیچ وجه کافی نیست

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- استاندار زنجان اظهار کرد: عدالت در توزیع آگهی در رسانه‌ها باید به صورت مستمر نظارت شود.

فتح الله حقیقی در یازدهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی ضمن تسلیت ایام اربعین، با اشاره به اینکه با توجه به شرایط ایجاد شده هیچ مراسمی حتی به صورت نمادین ویژه اربعین در استان برگزار نخواهد شد، گفت: این موضوع که جلسات شورای اطلاع‌رسانی باعث ایجاد عدالت در توزیع آگهی‌ها شده است یک کار بسیار خوب است ولی به هیچ وجه کافی نیست و استمرار این موضوع اهمیت پیدا می‌کند. ضمن اینکه لازم است که ناظرینی بر استمرار این موضوع نظارت داشته باشند و اداره فرهنگ و ارشاد موظف است که در این زمینه ورود پیدا کند تا اگر مشکل و ایرادی در این خصوص وجود دارد حل و فصل شود.

وی ادامه داد: یکی از مصوبات این جلسات این بود که سایتی ایجاد شود و مدیران دستگاه‌ها عملکردی از دستگاهشان بدهند و رسانه‌ها آن‌ها را در خروجی خود قرار بدهند و خروجی رسانه‌ها در این سایت بارگزاری شود تا در معرض دید همگان قرار گیرد تا هر کسی به این سایت رجوع کرد بداند که این مدیر کل یک‌ماه گذشته چه گزارش عملکردی داده است. من به شخصه در جریان اجرایی کردن این پروژه نیستم اما شان شورای اطلاع‌رسانی این است که دستگاه‌ها گزارش کارکرد و عملکرد خود را بدهند تا خروجی آن را در رسانه‌ها ببینیم.

استاندار با اشاره به اینکه بزرگترین رسالت یک مدیر، ارتباط درست با مردم و ارتباط گرفتن با آنها است، خاطرنشان کرد: یک کار مهم دیگری که بنا بود انجام شود این بود که ارتباط بین مدیران و روابط عمومی‌ها شکل درستی به خود بگیرند و صوری نباشد. ضمن اینکه ارتباط بین مدیرکل ادارات و رسانه‌ها نیز باید شکل می‌گرفت.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به برخی از مشکلات خبرنگاران، افزود: باید تلاش کنیم تا بخشی از مشکلات این قشر حل شود و در این خصوص سه تا 4 مشکل مهم وجود دارد که باید حل و فصل شود و اگر این موارد حل و فصل نشود؛ طبیعی است که خبرنگار انگیزه اطلاع‌رسانی پیدا نمی‌کند و باید در صدد علت آن باشیم تا بتوانیم ادعا کنیم که قائل به اطلاع‌رسانی هستیم.

در ادامه فاطمه کرباسی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد جلسات برگزار شده شورای اطلاع‌رسانی در شش ماهه گذشته 9 جلسه با میانگین هر 20 روز یک جلسه بوده است، گفت: تعداد مصوبات این جلسات دارای 52 مصوبه با میانگین هر جلسه 5.7 مصوبه بوده است .

وی ادامه داد: میزان تحقق مصوبات از 52 مصوبه 39 مصوبه بوده است که به صورت کامل اجرایی شده است و تعداد 7 مصوبه هم به صورت مستمر بایستی اجرایی شوند و تعداد 6 مصوبه نیز در دست اقدام است و بیشترین مصوبات با 11 مصوبه در خصوص کرونا ، 15 مصوبه در خصوص رسانه‌ها و 9 مصوبه در خصوص رعایت پروتکل‌های محرم بوده است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه مهمترین نتایج این شورا نظم در توزیع آگهی‌های دولتی بین مطبوعات بوده است، گفت: از دیگر نتایج این شورا می‌توان به محقق شدن یک درصد سهم صدا و سیما از بودجه سال 98 به صورت کامل، ارائه گزارش عملکرد توسط ادارات صمت، بهزیستی و میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد.

944

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاناگهی روزنامه هااستاندار زنجانشورای اطلاع رسانی
sedayezanjannews.ir/nx4546


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»