کد خبر: 4575
1399/07/20 - 12:7


با ادامه روند صعودی شیوع کرونا

تمدید ممنوعیت‌های کرونایی در زنجان

جریمه نقدی برای متخلفان کرونایی

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- دبیر ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان زنجان از ادامه روند ممنوعیت‌های کرونایی در زنجان طی یک هفته آینده خبر داد.

حسن مظفری اظهار کرد: با توجه به وضعیت استان در زمینه شیوع ویروس کرونا، ممنوعیت‌های کرونایی در زنجان یک هفته دیگر تمدید شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان زنجان با اشاره به اینکه با توجه به مصوبات کرونا واحدهای صنفی نباید به افراد فاقد ماسک خدمات ارائه دهند، بیان کرد: در صورت مشاهده با این واحدها برخورد و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی افزود: فعالان واحدهای صنفی نیز باید به هنگام ارائه خدمات به مشتریان از ماسک استفاده کنند.

مظفری با اشاره به اینکه رستوران‌ها باید دیگر از ارائه خدمات در محل خودداری کنند، گفت: این واحدها تنها مجاز به ارائه خدمات بیرون‌بر هستند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان زنجان با اشاره به اینکه ممنوعیت‌های مطروحه شامل باشگاه‌های ورزشی، مساجد، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه و مراکز تفریحی هستند، افزود: هرچند برخی از این مراکز پیش از این نیز تعطیل بودند، اما طی این هفته بر بسته بودن آنها نظارت بیشتری خواهد شد.

وی ادامه داد: فعالیت مدارس به مدت یک هفته دیگر به صورت غیر حضوری فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

از سویی دیگر فرماندار شهرستان زنجان هم گفت: در حال حاضر و بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با کرونا ممنوعیت‌ها در زنجان تمدید و با متخلفان به صورت جدی برخورد خواهد شد.

رضا عسگری اظهار داشت: در زمینه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصمیمات جدیدی در شهرستان اتخاذ شده و با متخلفان به جد برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رانندگان وسایل حمل‌ونقل عمومی در صورتی که خود ماسک نداشته باشند، بالغ بر 100 هزار تومان جریمه خواهند شد، افزود: به ازای هر مسافر بدون ماسک هم 20 هزار تومان جریمه در نظر گرفته شده است.

فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه هر واحد صنفی در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب می‌شود، افزود: اصناف به افراد و مشتریان بدون ماسک، خدمات ارائه ندهند وگرنه خود جریمه می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه محدودیت‌های اعمال شده در هفته گذشته، مجددا در شهرستان زنجان تمدید و اعمال می‌شود، یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این اعمال محدودیت‌ها به صورت جدی‌تری پیگیری خواهد شد.

عسگری همچنین در زمینه عدم رعایت محدودیت‌ها توسط واحدهای صنفی، گفت: در برخی از واحدها، کوتاهی‌هایی صورت گرفته بود که در حال حاضر وظایف دستگاه‌های مختلف مشخص و تبیین شده است.

وی از تعطیلی و پلمب 18 واحد صنفی متخلف در هفته گذشته در زنجان خبر داد و افزود: یک بانک هم به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده است.

فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه برخی از کافه‌ها و آرایشگاه‌های سطح شهر با وجود محدودیت‌ها، فعال بودند، ادامه داد: در حال حاضر این موارد بررسی و در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جلسه با نظام پزشکی زنجان، گفت: در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب پزشکان بررسی‌هایی صورت و دستورالعمل‌ها ابلاغ می‌شود.

عسگری در پایان تاکید کرد: هر دستگاهی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی کند، با متولی امر برخورد می‌شود.

940

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانممنوعیت های کرونایی زنجانپدافند غیرعامل استان زنجانفرماندار زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4575


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»