کد خبر: 4580
1399/07/20 - 14:20


استاندار زنجان خطاب به مسئولان مربوطه:

قصه مرغ را امروز تمام کنید

فتح‌اله حقیقی امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان خطاب به مسئولان مربوطه در مورد حل معضل کمبود مرغ و تخم‌مرغ در زنجان اظهار کرد: امروز مشکل تخم مرغ و مرغ به هر نحوی شده باید برطرف شود و جهادکشاورزی، سازمان صمت و شرکت پشتیبانی امور دام استان در رفع این معضل مسئول بوده و نسبت به رفع آن اقدام کنند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- استاندار زنجان از جهادکشاورزی، سازمان صمت و شرکت پشتیبانی امور دام استان خواست تا امروز مشکل تخم مرغ و مرغ را به هر نحوی شده برطرف کرده و قصه این معضل را تمام کنند.

فتح‌اله حقیقی امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان خطاب به مسئولان مربوطه در مورد حل معضل کمبود مرغ و تخم‌مرغ در زنجان اظهار کرد: امروز مشکل تخم مرغ و مرغ به هر نحوی شده باید برطرف شود و جهادکشاورزی، سازمان صمت و شرکت پشتیبانی امور دام استان در رفع این معضل مسئول بوده و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

این مسئول با تأکید بر این‌که اجناس ضروری مردم زمانی که وارد استان می‌شود باید نظارت‌های کافی بر توزیع عادلانه آن و چند نرخی نبودن اعمال شود، تصریح کرد: این وظیفه مسئولان است که تلاش کنند تا اجناس وارد شده به استان قیمت‌‌های متفاوتی در مناطق مختلف شهر نداشته باشند.

وی با اشاره به این‌که نظارت بر بازار باید هدفمند، موثر و عملیاتی باشد، بیان کرد: در صورتی که این سه فاکتور کنترل نشود در نظارت دچار مشکل می‌شویم وقتی عنوان می‌شود که 20 تن تخم‌مرغ اختصاص داده شده ولی مباشران به دلیل روز تعطیل بودن نرفتند آن‌ها را تحویل بگیرند با این اقدامات باید برخورد شده و مباشران دیگری انتخاب شود.

حقیقی ضمن اشاره به این موضوع که آنچه از ارزاق عمومی وارد استان می‌شود باید کنترل و نظارت لازم از سوی مسئولان مربوطه اعمال شده و مسئولان این وظیفه را به هم پاس ندهند، یادآور شد: وقتی کالایی وارد استان می‌شود کسی نباید جرأت به هم زدن آن را داشته باشد.

وی با بیان این‌که اصناف شرایط فعلی را درک کرده و همراهی لازم را با دستگاه‌های و مردم داشته باشند، تصریح کرد: اصناف باید خود کنترلی داشته و دستگاه‌ها نیز اقدام قاطع قانونی در برابر بی‌عدالتی‌ها اعمال کنند.

استاندار زنجان به اهمیت نظارت و کنترل قیمت‌ها از سوی مردم اشاره داشته و بیان کرد: سامانه اعلامی برای کرونا به منظور ثبت گزارشات مردمی از تخلفات اصناف نیز اختصاص داده می‌شود.

وی از مسئول مربوطه خواست تا نامه‌ای به خطاب به وزیر جهاد کشاورزی نوشته شود مبنی بر این‌که استان زنجان به شرطی قیمت‌ را کنترل می‌کند که استان‌های دیگر نیز همانگونه کنترل قیمت را اعمال کنند در ثانی وقتی زنجان قیمت مرغ را کنترل کرده در ارائه نهاده‌ها زنجان باید در اولویت قرار داده شود.

حقیقی با تأکید بر این‌که اگر کسی در بازار بخواهد در توزیع اقلام اساسی اخلال ایجاد کند به شدت و برابر قانون برخورد می‌کنیم، بیان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی اولویت ما ایجاد آرامش در بین مردم است و اگر کسی بخواهد با اخلالگری در بازار موجب سلب آرامش مردم شود قطعاً برخورد لازم انجام می‌شود.

وی دو ناظر به منظور گزارش عملکرد دستگاه‌های مسئول کنترل بازار تعیین کرد و گفت: این ناظران بر عملکرد دستگاه‌های مسئول در کنترل بازار نظارت کرده و گزارشات روزانه را ارائه می‌کنند تا مشخص شود چه دستگاهی به وظیفه خود در کنترل بازار عمل نکرده است، نمی‌خواستیم ناظر بر فعالیت مسئولان تعیین کنیم ولی مجبوریم.

این مسئول با تأکید بر این‌که مسئولان باید در کنار هم باشند تا مشکلات را برطرف کنند نه این‌که در تقابل با هم ایجاد مشکل کنند، خاطرنشان کرد:

استاندار زنجان در ادامه به مشکلات مطرح شده در توزیع نفت سفید و گاز مایع در استان زنجان اشاره داشته و از مسئول مربوطه خواست تا تدابیر لازم را داشته باشد تا در ایام سرما در توزیع نفت سفید و کپسول گاز به هیچ وجه مشکل نداشته باشیم، فرمانداران، بخشداران و دهیاران نیز در حوزه ورود کرده و مشکلات را رصد کنند.

حقیقی به ضرورت ذخیره گندم مورد نیاز در استان تا دو ماه بعد چین بعدی عنوان کرد: در این زمینه هر کس هر چیزی بگوید با من طرف است هر چند در این قضیه وزیر از دست ما ناراحت شد ولی تأکید بر ذخیره گندم مورد نیاز استان در سیلوها داریم.

استاندار زنجان در این جلسه به اعمال نظارت‌ها بر عادلانه بودن قیمت نان، تأمین سوخت مورد نیاز روستائیان، رعایت عدالت در توزیع لاستیک و جلوگیری از احجاف حق رانندگان در نوبت‌دهی حمل و نقل تأکید کرد.

942

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاناستاندار زنجانبازار مرغ زنجانجهاد کشاورزی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4580


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»