کد خبر: 4582
1399/07/20 - 15:52


10 تن تخم‌مرغ در زنجان گم شد؟

مسئولان در جلسه ستاد تنظیم بازار استان از وضعیت نامعلوم 10.5 تن تخم‌مرغی که قرار بود در استان توزیع شود، سخن گفتند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- بخش اعظم جلسه دو ساعته تنظیم بازار امروز در استانداری زنجان به کمبود مرغ و تخم‌مرغ در استان اختصاص داشت که مدیر پشتیبانی امور دام استان زنجان از اختصاص 10.5 تن تخم‌مرغ در یک روز برای 4 مباشر خبر داد ولی این را نیز عنوان کرد که نهادهای ناظر باید بگویند این تخم‌مرغ‌ها آیا در بازار اصلاً توزیع شده یا خیر؟

قاسم معینی امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار در پاسخ به این‌که چه میزان تخم‌مرغ تحویل مباشران شده و نحوه توزیع چگونه بوده است، اظهار کرد: روز 19 مهر ماه امسال، 4 مباشر 10 و نیم تن تخم‌مرغ تحویل گرفتند ولی این‌که آیا این میزان تخم مرغ در آن روز توزیع شده یا خیر و این‌که در کجا توزیع شده باید نهادهای ناظر پاسخگو باشند چون نظارت بر نحوه توزیع از وظایف پشتیبانی امور دام نیست.

مدیر پشتیبانی امور دام استان زنجان با بیان این‌که طبق قول‌های داده شده از سوی نهادهای مسئول قرار بود روزی 7 تا 10 تن تخم‌مرغ تأمین شود، بیان کرد: در حال حاضر 15 هزار و 750 کیلوگرم تخم مرغ تحویل مباشران شده است.

مباشران در روز تعطیل تخم‌مرغ‌ها را تحویل نگرفتند

به گفته این مسئول در روز 19 و 20 مهر ماه امسال 20 تن تخم‌مرغ اعلام شده تا تحویل مباشران شود ولی به دلیل تعطیل رسمی بودن مباشران نیامدند تخم‌مرغ‌ها را تحویل بگیرند و گفتند «چون روز تعطیل است بماند روز شنبه تحویل می‌گیریم.»

این مسئول متذکر شد: در حال حاضر آمادگی این را داریم که روزی 7 تا 10 تن تخم‌مرغ را از اتحادیه تخم‌گذار تحویل دهند ولی صنعت و معدن باید نظارت‌های لازم بر مباشران و توزیع آن‌ها در محل‌های مشخص شده داشته باشد.

وی به ضرورت اعمال نظارت‌ها بر نحوه توزیع مرغ‌های منجمد در استان اشاره داشته و تصریح کرد: باید نظارت‌های لازم در این بخش انجام شود تا مرغ منجمد به دست مصرف‌کننده برسد چون برخی از مغازه‌داران به دلیل پایین بودن قیمت این مرغ‌ها را سر به نیست می‌کنند.

مباشران تخم‌مرغی تحویل نگرفتند

رضا عسگری، فرماندار زنجان نیز در این جلسه با اشاره به این‌که طبق جلسه برگزار شده در همین زمینه قرار بوده این میزان به مباشرات تحویل داده شود ولی طبق گفته آن‌ها تخم‌مرغی به مباشران تحویل داده نشده است.

وی با اشاره به این‌که در این جلسه قرار بود روزی 10 تن تخم‌مرغ به مباشران تحویل داده شود در حالی که برای سه روز 10 تن تحویل داده شده است، افزود: مشخص نیست این میزان تن تخم‌مرغ به چه کسی تحویل داده شده است.

تلاشم را برای تعادل‌سازی قیمت در برخی اقلام می‌کنم

در ادامه رئیس جهادکشاورزی نیز در واکنش به انتقاد استاندار زنجان از بی‌توجهی به مصوبات ستاد تنظیم بازار به ویژه در مورد قیمت مرغ تصریح کرد: مصوبات کارگروه ستاد تنظیم بازار فصل‌الخطاب برای جهادکشاورزی است که قطعاً بدون اغماض همه مصوبات این ستاد را عملیاتی می‌کنیم.

جواد تاراسی با تأکید بر این‌که ستاد پشتیبانی امور دام نیز نسبت به تامین مرغ یخ‌زده بسیار خوب عمل کرده است، خاطرنشان کرد: همه تلاش خود را بکار می‌گیرم تا نسبت به تعادل‌سازی قیمت برخی از اقلام که از وظایف ما مسئولان است عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.

کاهش 55 درصدی جوجه‌ریزی در استان

محمدعلی صادقی، معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان نیز در این جلسه به کاهش میزان جوجه‌ریزی در استان زنجان اشاره داشته و یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ هزار و ۵۵۸ قطعه جوجه‌ریزی انجام شده که نسبت به سال گذشته که حدود ۱۲ میلیون و ۸۵۷ هزار قطعه بود، شاهد کاهش ۱۸ درصدی جوجه‌ریزی در استان هستیم.

به گفته این مسئول میزان جوجه‌ریزی در مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد کاهش یافته است، بیان کرد: به دلیل دسترسی نداشتن تولیدکنندگان به کنجاله سویا و ذرت افت بالایی در تولید مرغ شاهدیم و میزان تولید گوشت سفید امسال حدود ۲۱ درصد کاهش یافته است.

مجبور شویم ممنوعیت خروج تخم مرغ از استان را تصویب می‌کنیم

محمدرضا آبی‌پور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان نیز در این جلسه با تأکید بر این‌که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید بر مباشران توزیع تخم‌مرغ نظارت داشته باشد تا این محصول به دست مصرف‌کننده برسد، افزود: اگر این چرخه به درستی انجام نشود و در استان کمبود داشته باشیم، ممنوعیت خروج تخم‌مرغ از استان را تصویب می‌کنیم تا تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان به تعهد خود عمل کنند.

این مسئول با بیان این‌که در کمیته تنظیم بازار در رابطه با تامین روزانه ۱۰ تن تخم‌مرغ در استان تصمیم‌گیری شده و اتحادیه مرغداران تخم‌گذار نسبت به این مسئله اعلام آمادگی کرده بودند، تصریح کرد: در این بخش سازمان جهادکشاورزی باید نظارت بر تأمین این کالاها را داشته باشد چرا که نیاز استان ۳۰ تن در روز برآورد شده است.

942

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانتخم مرغاستاندار زنجانجهاد کشاورزی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4582


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»