کد خبر: 4586
1399/07/21 - 11:54


رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی و اداری زنجان:

وضعیت بازار لوازم خانگی قرمز است

سیدمحمد احمدی: اگر این شرایط تداوم یابد، 300 واحد عرضه لوازم خانگی و اداری ورشکست می‌شوند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی و اداری زنجان که وضعیت بازار در این صنف را قرمز اعلام می‌کند، معتقد است تا وقتی قیمت دلار پائین نیاید وضعیت تغییری نمی‌کند.

سیدمحمد احمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با بیان اینکه بازار لوازم خانگی که جزو کالاهای مهم مردم به شمار می‌رود در وضعیت قرمز قرار دارد، بی‌ثباتی بازار ارز و دلار را عامل اصلی گرانی‌ها و نوسانات شدید قیمتی اعلام کرد.

احمدی اضافه کرد: مشکلی که وجود دارد، گرانی بیش از اندازه برخی لوازم‌خانگی است، به طوری که تا یک ماه الی 40 روز قبل قیمت ماشین ظرفشویی 6 میلیون تومان بود، اما در حال حاضر با افزایش 40 درصدی، قیمت این کالا به 10 میلیون تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه قیمت لوازم خانگی روزانه در حال افزایش است، عنوان کرد: وضعیت آنچنان خراب است که دیگر نمی‌توانیم بگوییم میزان افزایش هر یک از لوازم چند درصد افزایش یافته است چرا که روزانه یا هر دو روز یکبار قیمت‌ها افزایش می‌یابند.

 رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی و اداری شهرستان زنجان با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی در تامین قطعه ابراز کرد: از آنجایی که قیمت مواداولیه مورد نیاز برای تولید لوازم خانگی از جمله ورق آهن افزایش یافته، شاهد انتظار افزایش قیمت کالاهای ایرانی هستیم. به طور مثال یخچال هیمالیا یا امرسان که تولید داخل محسوب می‌شوند نیازمند ورق آهن مرغوب هستند که قیمت ان در بازار داخل 50 درصد رشد داشته است. علاوه بر آن سایر مواد اعم از فوم، موتور، رله و غیره باید از خارج تهیه شود که قیمت‌ها در بازار بالاست. وضعیت در بازار لباسشویی هم به همین روال است هم اکنون برد و موتور موردنیاز برای ساخت از خارج تهیه می‌شود. با این اوصاف کالای خانگی تولید داخل نیز 100 درصد داخلی نیست و بخشی از مواد موردنیاز برای ساخت آن‌ها از خارج از کشور تهیه می‌شود در نتیجه قیمت لوازم داخلی و خارجی وابسته به دلار است.

احمدی که معتقد است تا وقتی قیمت دلار پائین نیامده وضعیت لوازم خانگی همین است و هیچ تغییری نمی‌کند، ابراز کرد: متاسفانه در کشور روند افزایشی قیمت‌ اجناس و کالاها موشکی است و روند کاهش قیمت‌ها لاک‌پشتی! برخی‌ها تصور می‌کنند در بازار گران، فروشنده‌ها سود می‌کنند اما این گونه اظهارات به هیچ عنوان درست نیست. باید مشتری باشد تا ما سود کنیم یا نه؟ وقتی مردم قدرت خرید نداشته باشند و وضعیت دلار تغییر نکند فروشنده هم سود نمی‌کند. اگر این وضعیت ادامه داشته باشد قطعا ورشکست می‌شویم.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی و اداری شهرستان زنجان با اشاره به فعالیت نزدیک به 300 واحد عرضه‌کننده لوازم خانگی و اداری و مبلمان عنوان کرد: در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه تولید مبلمان نظیر چوب و پارچه، شاهد افزایش صعودی قیمت در این بازار هستیم. در کل بگویم روزگار سختی را می‌گذرانیم.

941

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبازار لوازم خانگیافزایش قیمت لوازم خانگیافزایش قیمت ارز
sedayezanjannews.ir/nx4586


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»