کد خبر: 4602
1399/07/23 - 10:19


در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان عنوان شد:

متوسط مرگ‌ومیر کرونا در استان بالاتر از کشور است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان: متوسط مرگ و میر ناشی از کرونا نسبت به یک میلیون نفر جمعیت استان مقداری بالاتر از کشور و میانگین سنی بستری این بیماری در استان نیز حدود ۶۰ سال است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تعداد موارد بستری و قطعی بیماری کرونا در استان سیر صعوی به خود گرفته و در مجموع موارد مثبت بستری، سرپایی و فوتی‌ها رو به افزایش است.

محمدرضا صائینی در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان، میانگین روزانه اشغال تخت‌های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی را طی هفته گذشته ۶۴ مورد عنوان کرد و  افزود: تعداد موارد مثبت سرپایی در مراکز ۱۶ ساعته استان ۱۶ هزارو ۸۱۶ مورد و تعداد کل نمونه های اخذ شده نیز ۵۳ هزارو ۱۰۵ مورد معادل  ۳۱.۶ درصد مثبت بوده است.

وی اظهار داشت: تعداد نمونه های گرفته شده از مواردبستری کرونایی استان ۱۲ هزارو ۳۱۹ مورد است که از این تعداد چهار هزارو ۹۹۲ نفر معادل ۳۳ درصد مثبت شدند و درصد مرگ ناشی از بیماری کووید- ۱۹ نسبت به کل موارد مثبت کرونایی ۵۶۴ مورد است و در مجموع ۲۰ هزارو ۹۰۸ مورد کرونا مثبت شناسایی شده سرپایی و بستری که ۲.۶ درصد را شامل می‌شود.

این مسئول ادامه داد: درصد بهبودی موارد قطعی مثبت کرونا، در استان ۸۲ درصد اعلام شده و در ارتباط با مراکز ۱۶ ساعته نیز مقایسه چهار هفته گذشته روند افزایشی سرپایی بطور  کامل مشهود بوده بطوری که تعداد از سه هزار و ۴۹۸ نفر به سه هزار و ۸۹۷ نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: تعداد مراجعین سرپایی مشکوک کرونایی به مراکز ۱۶ ساعته استان به ۹۶ هزارو ۶۶۳ نفر رسید و تعداد موارد مشکوک بستری این بیماری در بیمارستان‌های استان نیز روند افزایشی به خود گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: میزان بروز موارد مثبت کرونای در این استان طی بررسی ها  نسبت به نرم کشوری قدری پایین‌تر است.

وی اظهار داشت: متوسط مرگ و میر ناشی از کرونا نسبت به یک میلیون نفر جمعیت استان مقداری بالاتر از کشور و میانگین سنی بستری این بیماری در استان نیز حدود ۶۰ سال است.

این مسئول ادامه داد: وضعیت بیماری در شهر زنجان از نرم استانی تبعیت می کند و شهرستان ابهر طی هفته های اخیر از نرم استانی و کشوری بالاتر بود که هم اکنون با پیگیری های انجام شده روند کاهشی به خود گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان خرمدره نیز بیماری افزایش جزئی در هفته اول مهر ماه داشت که این مهم در هفته سوم روند کاهشی یافت که با وجود کاهش ها هنوز نسبت به نرم استانی و کشوری بالاتر است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام


صدای زنجانمحمدرضا صائینیستاد کرونای زنجانمرگ و میر کرونا
sedayezanjannews.ir/nx4602


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»