کد خبر: 4608
1399/07/24 - 9:11


استاندار زنجان خطاب به مدیرکل محیط‌زیست استان:

محیط‌زیست، نباید جلوی تولید را بگیریم!

فتح‌اله حقیقی در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان با تأکید بر این‌که در حوزه محیط زیست حرف هیچکس را قبول ندارم مگر محیط زیست، به همین دلیل هر اقدامی که به حوزه زیست محیطی مرتبط باشد باید براساس دیدگاه محیط زیست انجام شود، خطاب به مدیرکل محیط زیست استان اظهار کرد: نباید جلوی تولید را بگیریم، برای کسی که در تولید سرمایه‌گذاری می‌کند باید حمایت‌های لازم از او انجام شود.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- استاندار زنجان معتقد است در حوزه محیط زیست حرف هیچکس را قبول ندارم مگر محیط زیست، به همین دلیل هر اقدامی که به حوزه زیست محیطی مرتبط باشد باید بر اساس دیدگاه محیط زیست انجام شده و از طرفی نباید در وضعیت فعلی جلوی تولید را بگیریم.

فتح‌اله حقیقی در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان با تأکید بر این‌که در حوزه محیط زیست حرف هیچکس را قبول ندارم مگر محیط زیست، به همین دلیل هر اقدامی که به حوزه زیست محیطی مرتبط باشد باید براساس دیدگاه محیط زیست انجام شود، خطاب به مدیرکل محیط زیست استان اظهار کرد: نباید جلوی تولید را بگیریم، برای کسی که در تولید سرمایه‌گذاری می‌کند باید حمایت‌های لازم از او انجام شود.

استاندار زنجان خطاب به اعضای کمیسیون ماده 11 متذکر شد: مردم را الاف نکنید آنچه درخواست می‌کنید را ابلاغ کرده و تأکید بر رعایت این موارد داشته باشید چرا که آنچه ادله منطقی و علمی است باید انجام شود.

کمیسیون ماده 11 باید تصمیم قاطع و به موقع بگیرد

وی خاطرنشان کرد: نظر بنده بر این است که کمیسیون ماده 11 مهم‌ترین خطراتی که یک واحد تولیدی می‌تواند برای محیط زیست داشته باشد را صریحاً مشخص کرده و ابلاغ کنید و در نهایت تصمیم قاطع و به موقع بگیرید.

حقیقی با اشاره به این‌که در گذشته اشتباهاتی رخ داده که در تلاش بر رفع آن‌ها هستیم، بیان کرد: یک واحد تعهد می‌دهد که آلایندگی‌ها و مشکلات رخ داده در واحدهایی که در گذشته ایجاد شده را نداشته و برطرف کند حالا قرار نیست به احتمال این‌که این واحد نیز همان مشکلات را ایجاد کند مانع فعالیتش شویم.

با اخلال‌گران در تولید به شدت برخورد می‌شود

استاندار زنجان با بیان این‌که وقتی تولیدکننده طبق نظرات کمیسیون ماده ۱۱ عمل می‌کند چرا باید با فعالیت وی مخالفت کنیم این نشان از ضعف مدیریتی است، بیان کرد: واحد باید متعهد به عمل بر تعهدات خود باشد در غیر این صورت برخورد قاطع انجام شود چرا که معتقدم هر شخص حقیقی و حقوقی که کوچکترین اخلالی در تولید ایجاد کند باید به شدت مورد بازخواست قرار گیرد.

وی با تأکید بر این‌که باید از سرمایه‌گذار حمایت کنیم، خاطرنشان کرد: در صورتی که این امکان وجود دارد که مشکلات آلایندگی برخی از واحدهای تولیدی برطرف شود باید تعهد لازم از واحد مربوطه اخذ شده نه این‌که واحد را تعطیل کنیم.

به گفته این مسئول همه اعضای شورای تأمین تلاش بر این دارند که مشکل در عرصه تولید استان را حل و فصل کنند و در این راستا تلاش‌های خوبی نیز انجام شده است ولی تنها مشکل در این موضوع عدم گزارش‌دهی به مردم است.

وی با اشاره به این‌که نقص کار در عدم گزارش‌دهی از اقدامات انجام شده از سوی مسئولان در حوزه‌های مختلف از جمله تولید است، بیان کرد: از زمان حضورم  در زنجان از سال 97 تمامی جلسات رفع موانع تولید در واحدهای صنعتی و تولیدی برگزار شده نه پشت درهای بسته استانداری.

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان رتبه نخست کشوری را کسب کرده است

حقیقی با بیان این‌که ستاد رفع موانع تولید استان یکی از موفق‌ترین ستادها در کشور است، افزود: طبق گزارش سه ماهه 99 وزارت صمت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان رتبه نخست را در کشور کسب کرده است.

وی با تأکید بر این‌که سرمایه‌گذاری صنعت استان در کشور در 6 ماهه 99، 5 برابر شده است، بیان کرد: میزان اشتغال استان با افزایش 131 درصدی، صدور جواز تأسیس با افزایش 52 درصدی، سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده با رشد  185 درصدی مواجه شده است.

امسال 10 واحد در استان به چرخه تولید بازمی‌گردند

به گفته استاندار زنجان 10 واحد تولیدی سال گذشته به چرخه تولید برگشتند و امسال نیز طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بر این است که 10 واحد تولیدی دیگر به چرخه تولیدی برگردند.

وی به بهره‌برداری از 6 واحد صنعتی به ارزش بالای 3 هزار و 500 میلیارد تومان اشاره داشته و یادآور شد: واحدهای صنعتی که امسال به بهره‌برداری می‌رسد با ارزش بالای 5 هزار میلیارد تومانی است.

حقیقی در بیان قصه پسماند‌ واحدهای روی در زنجان خاطرنشان کرد:« در حال حاضر تلاش بر حل مسئله داریم، در این قضیه نباید فکر کنیم دولت، قوه قضائیه و بخش خصوصی در مقابل هم قرار دارند.واحدهای سرب و روی همکاری کنند تا این قائله ختم به خیر شود.»


الهام احمدی

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاناستاندار زنجانکارگروه رفع موانع تولیدمحیط زیست
sedayezanjannews.ir/nx4608


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»