کد خبر: 4643
1399/07/29 - 13:46


قیمت رسمی مرغ، 20هزار تومان شد

چند روز پیش قیمت مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار استان 18هزار تومان اعلام شد اما با عدم استقبال مرغداران استان و بالا بودن قیمت مرغ در استان‌ها مجاور قیمت رسمی مرغ از امروز به 20هزار تومان رسید

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- امروز سه‌شنبه 29 مهرماه، قیمت مرغ گرم در بازار زنجان به 20 هزار تومان رسید این در حالی است که پیش‌تر قیمت مصوب برای این کالا از سوی ستاد تنظیم بازار 18 هزار تومان تعیین شده بود! البته مسئولان در توضیح این آشفته‌بازار ایجاد شده می‌گویند: به دلیل بالا بودن قیمت در استان‌های همجوار عملا امکان توزیع مرغ با قیمت پایین‌تر از این شهرها مقدور نیست!

بررسی‌های میدانی از بازار مرغ گرم زنجان از عرضه مرغ گرم از 20 تا 22 هزار تومان حکایت دارد و خبری از مرغ گرم 18 هزار تومانی و مرغ منجمد 13 هزار و 500 تومانی هم نیست!

سیدمحمدعلی صادقی، معاون امور بهود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به مشکلات کمبود مرغ اعم از گرم و منجمد در بازار استان اظهار کرد: به منظور جبران این کمبودها، 20 تن مرغ منجمد به قیمت 15 هزار تومان در سطح استان توزیع شده است.

وی قیمت امروز (سه‌شنبه 29 مهرماه) مرغ گرم در بازار زنجان را 20 هزار تومان اعلام کرد و گفت: مشکلی بابت تامین مرغ در استان زنجان وجود نداشته و این کالا به میزان نیاز در بازار به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود.

ساعتی پیش ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها در این رابطه گفت:  پیش از این قیمت مرغ گرم 18 هزار تومان تعیین شده بود، که به دلیل بالا بودن قیمت در استان‌های همجوار عملا امکان توزیع مرغ با قیمت پایین‌تر از این شهرها مقدور نشد.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان  مرغداری‌ها در واکنش به قیمت 18 هزار تومانی مرغ گرم به سمت عدم جوجه‌ریزی رفته و به همین خاطر قیمت قبلی عملا غیرقابل اجرا شد از این رو تصمیم بر افزایش قیمت مرغ تا 20 هزار تومان گرفته شد.

به گزارش صدای زنجان، حواشی مربوط به بازار مرغ و حتی تخم‌مرغ در برخی نقاط استان در حالی به قوت خود باقی است که روز یکشنبه (۲۰ مهرماه) استاندار زنجان در جلسه تنظیم بازار استان بر لزوم تعیین تکلیف بازار مرغ و تخم‌مرغ تاکید و به مسئولان دستور داد تا قصه این کالا را همان روز تمام کنند!

لیلا محمدی

انتهای پیام

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانقیمت مرغ در زنجانجهاد کشاورزی زنجانستاد تنظیم بازار زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4643


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»