کد خبر: 4645
1399/07/29 - 15:41


20 تن روغن جهان در راه بازار زنجان

رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان زنجان: قیمت مصوب روغن مایع 670 گرمی، 5 هزار تومان است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- 20 تن روغن مایع از 100 تن حواله صادر شده مربوط به خرید شرکت روغن نباتی جهان که امروز سه‌شنبه 29 مهرماه تحویل اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان زنجان شد، فردا چهارشنبه 30 مهرماه به صورت گسترده در بازار مصرف توزیع می‌شود.

جلیل علی‌‍‌محمدی، رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان از تامین نیاز بازار به روغن مایع خبر داد و گفت: از حواله خرید 100 تن روغن مایع که از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و تنظیم بازار صادر شده است، امروز سه‌شنبه 29 مهرماه 20 تن روغن مایع را از شرکت روغن‌نباتی جهان تحویل گرفتیم و مقرر شده از فردا چهارشنبه 30 مهرماه این کالا در سطح شهر توزیع شود.

علی‌‍‌محمدی قیمت مصوب برای روغن مایع 670 گرمی تولید شرکت روغن نباتی جهان را 5 هزار تومان اعلام کرد و گفت: این کالا در بازار آزاد حدود 8 هزار تومان است.

وی اضافه کرد: این‌طو‌ر که اطلاع داریم تامین‌کننده‌ها در شهرستان‌های استان نیز به میزان نیاز، روغن مایع تولید شرکت روغن‌نباتی جهان را برای توزیع رد بین مصرف‌کنندگان از این کارخانه تحویل می‌گیرند.

علی‌‍‌محمدی ابراز امیدواری کرد تا با ورود روغن مایع تولید شرکت روغن‌نباتی جهان به بازار، نیاز استان به طور کامل تامین شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اقدامات صورت گرفته برای جبران کمبود روغن نباتی در بازار استان نیز گفت: این کمبود همچنان احساس می‌شود. روغن نباتی به عنوان یکی از کالاهای مادر در سبد خانوار در کشور است و هم اکنون به دلیل کمبود در واردات مواد اولیه این کالا سبب شده شرکت‌های تولیدی با مشکلاتی مواجه شوند.

گفتنی است چند وقت پیش جلیل علی‌محمدی، رئیس اتحادیه خواروبار و لبنیات‌فروشان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان در رابطه با نیاز بازار به روغن نباتی گفته بود: با وجود اینکه اخیرا روغن‌های خوراکی افزایش قیمت تا سقف دو برابری نیز داشته بیش از یک‌ماه است که شاهد کاهش عرضه روغن نباتی هستیم بطوری‌که روغن‌ جامد اصلا عرضه نمی‌شود و روغن‌های ۹۰۰ تا ۱۸۰۰ گرم نیز کم‌تر عرضه می‌شود کمبود روغن در بازار به‌خوبی احساس می‌شود و توزیع روغن‌نباتی در مغازه‌ها تا یک‌سوم کاهش یافته بطوری‌که از حدود ۱۰ تا ۱۵ کارتن برای هر مغازه تنها ۶ کارتن عرضه می‌شود.

وی کمبود مواد اولیه و مسائل ارزی را مهم‌ترین عامل کمبود روغن نباتی در کشور عنوان و اظهار می‌کند: در حال حاضر روغن‌های ذرت با ارز آزاد در کشور تهیه و توزیع می‌شود که روغن‌های دو لیتری آن حدود ۵۰ هزار تومان است ولی وسع خانوار جامعه طوری نیست که همه خانوده‌ها بتوانند این روغن‌ها را تهیه کنند.

لیلا محمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانروغن جهانبازار زنجانکمبود روغن
sedayezanjannews.ir/nx4645


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»