کد خبر: 4647
1399/07/30 - 16:5


دبیر انجمن‌ صنفی کارفرمایی جایگاه‌داران استان زنجان خبر داد:

کاهش 30 تا 40 درصدی فروش جایگاه‌های سوخت

حمیدرضا افضلی: با وجود اینکه جایگاه‌داران جزو صنوف آسیب‌پذیرند، اما مشمول دریافت تسهیلات کرونایی نشدند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- با این وجود اینکه از آبان ماه سال 98 تاکنون سه عامل «سهمیه‌بندی بنزین»، «شیوع کرونا ویروس» و «افزایش نرخ ارز و تورم» سبب افت فروش در جایگاه‌های سوخت اعم از بنزین و CNG شده است اما بنا به گفته دبیر انجمن‌ صنفی کارفرمایی جایگاه‌داران استان زنجان، این صنف در قبال کرونا هنوز مشمول دریافت تسهیلات کرونایی نشده‌ است.

حمیدرضا افضلی، دبیر انجمن‌ صنفی کارفرمایی جایگاه‌داران استان زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به فعالیت 58 باب جایگاه سوخت بخش خصوصی اظهار کرد: از این تعداد بخشی تک‌منظوره و بخشی دیگر دومنظوره (یعنی علاوه بر فرآورده‌های نفتی مایع، در امر توزیع CNG یا گاز فشرده فعالیت می‌کنند) هستند. علاوه بر آن 27 باب جایگاه CNG متعلق به شهرداری در زنجان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در هر یک از 58 جایگاه متعلق به بخش خصوصی به طور متوسط 7 الی 20 نفر مشغول به کار است، تصریح کرد: صنف جایگاه‌داران جزو صنوف آسیب‌پذیر در شرایط کرونایی بودند اما تاکنون مشمول دریافت تسهیلات کرونایی نشده‌اند، امیدواریم این مهم از سوی مسئولان ذی‌ربط مورد پیگیری قرار گیرد.

افضلی با بیان اینکه در شرایط کرونایی جایگاه‌داران استان به هیچ وجه تعطیلی نداشته‌اند و به حد توان خدمات محوله را به مردم ارائه کرده‌اند، در مورد میزان خسارت وارده به صدای زنجان گفت: از آبان ماه سال 98 تاکنون سه عامل «سهمیه‌بندی بنزین»، «شیوع کرونا ویروس» و «افزایش نرخ ارز و تورم» سبب افت فروش در جایگاه‌های سوخت اعم از بنزین و CNG شد.

افت 30 تا 40 درصدی فروش

وی در ادامه میزان افت فروش فرآورده‌های مایع در راستای سهمیه‌بندی آبان ماه سال 98 را حدود 20 درصد اعلام کرد و افزود: در این مدت مصرف CNG بالا رفت.

افضلی اضافه کرد: شیوع کروناویروس سبب افت فروش 30 تا 40 درصدی شد و این میزان در برخی جایگاه‌ها به 50 تا 60 درصد رسید. در مجموع میزان افت فروش جایگاه‌داران استان در نیمسال نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 تا 40 درصد بوده است.

افزایش هزینه‌های نگهداری

دبیر انجمن‌ صنفی کارفرمایی جایگاه‌داران استان زنجان با اشاره به افزایش هزینه‌های نگهداری جایگاه‌های پمپ بنزین و CNG تحت تاثیر افزایش نرخ ارز و تورم اضافه کرد: در ایان کرونا، جایگاه‌های سوخت زون خطر و محل شیوع این ویروس اعلام کردند اما یافته‌های علمی آن را به کلی رد می‌کند. ما در فضای باز مشغول به خدمات‌رسانس هستیم علاوه بر آن بنزین دارای مشتقات نفتی و الکل بوده و عاملی باری ضدعفونی کننده نازل و سطوح محسوب می‌شود.

وی با اشاره به افزایش هزینه‌های وارده به جایگاه‌داران و الزام آن‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تامین لوازم و تجهیزات پیشگیری نظیر دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده برای استفاده عموم در مورد خسارت ریالی برآوردی در ایام کرونا نیز ابراز کرد:  خسارت‌های ناشی از شیوع کروناویروس به جایگاه‌داران استان زنجان هنوز احصا نشده است چرا که قیمت اقلام و تجهیزات در حال تغییر است و کرونا همچنان ادامه دارد.

افضلی با بیان اینکه تجهیزات پیشگیری از کرونا که در جایگاه‌های سوخت وجود دارد با هزینه مالکان تامین شده است، از مردم خواست تا ضمن استفاده بهینه، برای حفظ سلامتی خود و محیط زیست و طبیعی پس از استفاده از دستکش یکبار مصرف آن را در سطل زباله بیاندازند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به عدم پرداخت معوقات به بی‌توجهی نسبت به مصوبه هیئت دولت در رابطه با افزایش کارمزدهای جایگاه‌داران سوخت اشاره کرد و گفت: علی‌رغم‌ مصوبه هیئت دولت مبنی بر افزایش کارمزد در جایگاه‌های سوخت و اعلام آن، معوقات پرداخت نشده که ضروری است مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.

لیلا محمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانجایگاه داران سوخت زنجانحمیدرضا افضلیکاهش درآمد جایگاه داران
sedayezanjannews.ir/nx4647


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»