کد خبر: 4669
1399/08/03 - 13:34


پاسخ سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان به گلایه بیماران سرطانی از نبود داروی زولادکس در داروخانه‌ها:

منتظر دارو باشید، می‌آید

نوبرانی: مشکل کمبود داروی زولادکس کشوری است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- هنوز زخم باز نبود انسولین قلمی برای بیماران دیابت بسته نشده، زخم نبود زولادکس سر باز کرد و ناله بیماران سرطانی را درآورده و تنها توصیه مسئولان بر صبر کردن است.

حالا که بعد از چند روز با انتشار خبر ترخیص محموله‌های انسولین قلمی از گمرک، و توزیع آن در داروخانه‌‌ها طی این هفته مرحمی بر درد بیماران دیابتی شده، ولی از سویی نبود داروی زولادکس در بیماران سرطانی، زخمی بر سینه‌شان شده و چشم به راه مرهم‌اند.

با وجود این‌که رئیس هیئت‌مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی معتقد است در صورتی که اختصاص ارز نظم پیدا کند، مشکلی جدی کشور را در زمینه تامین دارو تهدید نمی‌کند و این در حالی است که بسیاری از بیماران با کمبود برخی از داروها مواجهند.

یکی از مراجعان، داروی زولادکس می‌خواهد، دارویی هورمونی که برای پیشگیری از سرطان‌ به‌ویژه سرطان پروستات و پستان استفاده می‌شود. این دارو اما پیدا نمی‌شود. مراجعه‌کننده بعدی هم به دنبال همین داروست، البته داروی خارجی زولادکس و از متصدی می‌پرسد: «خارجی کی می‌آید؟» متصدی او را به داروخانه‌ دیگری می‌فرستد تا شاید آن داروخانه داشته ‌باشد.

مریم نوبرانی، سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان در پیگیری نبود داروی زولادکس در داروخانه‌های استان و مشکل به وجود آمده برای بیماران سرطانی تنها این را گفت که « این دارو در کشور دچار کمبود شده ولی بیماران نگران نباشند و منتظر بمانند چون دارو می‌رسد.»

حالا که معاون آموزش و پژوهش بنیاد امور بیماری خاص در مصاحبه‌ای، مسبب حل مشکل نبود انسولین قلمی را رئیس بنیاد امور بیماری خاص دانسته و عنوان کرده که پس از اطلاع ایشان از این موضوع به ‌صورت مستمر و روزانه با رایزنی با معاونت هماهنگی ریاست جمهوری و سایر مسئولان مربوطه از جمله وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو، پیگیر رفع این مشکل بودند که خوشبختانه پیگیری‌هایشان به بار ‌نشست و محموله‌های انسولین قلمی از گمرک ترخیص شد.!» با این اوصاف بیماران سرطانی هم باید منتظر بمانند و ببینند چه کسی ناجی آن‌ها شده و داروی دردشان را پیدا می‌کنند؟!

الهام احمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمریم نوبرانیزولادکسبیماران سرطانی
sedayezanjannews.ir/nx4669


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»