کد خبر: 4674
1399/08/04 - 13:28


صدای زنجان از وضعیت پیشرفت پروژه محور پادگان بعد از گذشت یک و نیم ماه از پایان کشمکش‌ها بین شورا، شهرداری و پادگان و اصرار شورا بر آغاز پروژه گزارش می‌دهد:

فعلا هیچ

نایب رئیس شورا: از پیشرفت پروژه راضی‌ام

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- 23 شهریور ماه بود که با پیگیری‌های صدای زنجان و بعد از گذشت ۱۹ ماه طلسم پروژه بازگشایی محور پادگان که مسئولان به ویژه اعضای شورا و شهردار اصرار بر انجام این پروژه داشتند شکست و حالا با گذشت حدود یک و نیم ماه از آغاز پروژه با وجود این‌که نائب رئیس شورای شهر پیشرفت پروژه را راضی‌کننده دانسته و از فعالیت 5 اکیپ در محل پروژه خبر می‌دهد که طبق شنیده‌ها و تصاویر دریافتی در این مدت اقدام موثری در این پروژه انجام نشده است.


نائب رئیس شورای شهر زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان مدعی است پیگیر پیشرفت محور پادگان است و روزانه از پروژه بازدید می‌کند و در حال حاضر 5 اکیپ در پروژه مشغول کار هستند و قرار بر این شده که علاوه بر لاین‌بندی خیابان 60 متری، دیوار پیش‌ساخته نیز هم‌زمان خریداری شده و در محل مستقر کنند از طرفی بتن‌ریزی دیوارهای پل زیرگذر نیز آغاز شده است.

به گفته رزاق محمدی پروژه محور پادگان از سه جهت در حال انجام بوده و تلاش ما بر این است که سال آینده تا خرداد ماه این پروژه به بهره‌برداری برسد.

هر چند این عضو شورا معتقد است که در حال حاضر پیشرفت پروژه خوب بوده و وضعیت انجام کار راضی‌کننده است ولی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه زمان‌بندی برای پروژه محور پادگان تعریف شده است یا خیر، اظهار کرد: «پروژه محور پادگان برنامه زمان‌بندی ندارد چون کار زیادی هم به ویژه در محور شرقی غربی ندارد، مهم اجازه پادگان برای ورود نیروها و ماشین‌آلات به داخل پادگان برای انجام کار بود، در این محور پروژه زیرسازی کار، استقرار دیوار پیش‌ساخته است که با سه چهار ماه کار مداوم به اتمام می‌رسد. برای پل زیر گذر هم یک دیواره بتنی است که قالب می‌بندند و بتن را میریزند و کار زمانبر و سختی نیست. سختی کار فقط ایجاد جدول و دیواره‌های کناری است ولی در محور منتهی به سعدی شمالی و ایجاد دروازه کار قابل توجه است

هزینه 10 تا 15 میلیاردی محور پادگان

به گفته نائب رئیس شورای شهر زنجان بخشی از هزینه پروژه که امسال اجرایی می‌شود در بودجه 99 شهرداری زنجان در نظر گرفته شده است به همین دلیل مشکلی مالی در این پروژه وجود ندارد هرچند به دلیل افزایش قیمت‌ها پروژه‌ای که می‌توانست با 6 میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد در حال حاضر 10 تا 15 میلیارد تومان برآورد هزینه شده است.

محمدی می‌گوید قبلاً قراردادی که با بنیاد مسکن برای انجام پروژه منعقد شده بود منتفی شد به همین دلیل از آنجایی که این شرکت در پروژه دیگری ورود پیدا کرد و باید تجهیزات خود را در پروژه محور پادگان مستقر می‌کرد، این موضوع  اوایل کار تا حدودی مشکل‌ساز شد ولی با پیگیری انجام شده سعی کردیم پیمانکار مربوطه تجهیزآلات و ماشین‌آلات خود را در محل پروژه پادگان مستقر کند.

از بهمن 97 تا شهریور 99

بهمن ماه سال ۹۷ بود که بازگشایی محور پادگان با حضور مقامات استانی و کشوری در محل پروژه کلنگ‌زنی شد و یک ماه بعد عملیات اجرایی آغاز شد ولی از آن روز تا شهریور ماه امسال پروژه‌ای که ۲۵ تا ۳۰ درصد بار ترافيكی بزرگراه ۲۲ بهمن را می‌توانست كاهش دهد به دلایل مختلفی متوقف شده بود که بلاخره بعد از گذشت حدود یک و نیم سال طلسم این پروژه شکسته شد و رئیس شورای شهر زنجان خبر از آغاز عملیات اجرایی پروژه داد.

با وجود این‌که در مدت یاد شده اعضای شورای شهر چندین بار نسبت به موضوع توقف پروژه محور پادگان اظهار نارضایتی کرده و در جلسات علنی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و به توقف آن و دلیل ممانعت مسئولان پادگان اظهار بی‌اطلاعی کرده و به شهروندان اعلام کردند که شورا تمام تلاش خود را برای بازگشایی این محور انجام داده ولی تا به امروز به دلیل جلوگیری مسئولان پادگان این پروژه اجرایی نشده بود و در مقابل پادگان نیز اعلام کرد که در مشکلات به وجود آمده در پروژه مقصر نیست و در نهایت این کشمکش به اینجا ختم شد که بلاخره توافق حاصل شد و رضایت پادگان برای ورود نیروهای شهرداری و ماشین‌آلات به داخل پادگان برای آغاز پروژه داده شد.

برخی منتقدان بر این باورند که چرا شهردار و شورای شهر آن همه اصرار بر شروع پروژه داشتند و مکرراً مقصر تأخیر پروژه را پادگان عنوان می‌کردند ولی از زمانی که پروژه در اختیار آن‌ها قرار گرفته هیچ اقدام موثر و قابل توجهی در پروژه انجام نشده است؟ در حالی که فصل کار عمرانی رو به اتمام بوده و از طرفی شورای شهر نیز خبر از اتمام پروژه در خرداد ماه سال آینده را می‌دهند؟

الهام احمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانپروژه پادگان زنجانشورای شهر زنجانرزاق محمدی
sedayezanjannews.ir/nx4674


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»