کد خبر: 4682
1399/08/05 - 13:5


رئیس اتاق اصناف زنجان با اشاره به وضعیت قرمزِ گوشت قرمز اعلام کرد:

قیمت گوشت قرمز 2برابر شد

سیدمحمود موسوی: افزایش 15 هزار تومانی قیمت دام زنده علت اصلی این نابسامانی است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- هم‌اکنون گوشت گوسفندی و گوساله به ترتیب به طور متوسط به قیمت 130 و 120 هزار تومان توسط قصابی‌ها عرضه می‌شود این در حالی است که رئیس اتحادیه قصابان تا به امروز به بهانه بررسی موضوع و ارائه گزارش دقیق قیمت‌ها با حضور مسئولان ذیربط استانی، اظهارنظری نداشته است!

سیدمحمود موسوی، رئیس اتاق اصناف زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به افزایش 2 برابری گوشت قرمز در بازار، نوسانات نرخ دلار، افزایش قیمت دام زنده و قاچاق آن را علت اصلی وضعیت بازار گوشت قرمز اعلام کرد.

موسوی با اشاره به قیمت دو هفته قبل گوشت قرمز ابراز کرد: تا ۲ هفته پیش هر کیلو گوشت گوساله به ۹۰ هزار تومان فروخته می‌شد و گوشت گوسفندی کمتر از قیمت فعلی در بازار عرضه می‌شد.

وی با اشاره به اینکه در بازار قیمت هر کیلو دام زنده 15 هزار تومان افزایش داشته است، گفت: مسئولان در سطح کشوری و استانی با جدیت موضوع افزایش قیمت در بازار گوشت قرمز را پیگیری می‌کنند تا قیمت‌ها به حالت ثبات برسد!

گفتنی است، در حال حاضر هم‌اکنون گوشت گوسفندی و گوساله به ترتیب به طور متوسط به قیمت 130 و 120 هزار تومان توسط قصابی‌ها عرضه می‌شود.

نرخ مصوب گوشت قرمز در زنجان اعلام می‌شود؟

صدای زنجان به منظور پیگیری علت این گرانی از روز گذشته یکشنبه 4 آبان‌ماه با بهلول بیات، رئیس اتحادیه قصابان زنجان تماس حاصل کرد اما وی گفت برای بررسی دقیق و احصای قیمت روز بازار ظهر دوشنبه امروز 5 آبان ماه موار لازم را ارائه می‌کند اما مجددا از مصاحبه امتناع کرده و با اشاره به تشکیل جلسه‌ای در عصر امروز با حضور سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت که «من هنوز در موقعیتی نیستم که بخواهم حرفی بزنم، قیمت گوشت امروز در جلسه مشخص می‌شود اجازه دهید ببینم در جلسه قیمت هر کیلو گوشت را چقدر مصوب می‌کنند!»

29 مهرماه امسال بود که سیدمحمدعلی صادقی، معاون امور بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به افزایش قیمت گوشت گوساله از ۸۰ هزار تومان به ۱۲۰ هزار تومان در مورد احتمال تسری افزایش قیمت به گوشت گوسفندی عنوان کرد: در حال حاضر قیمت گوشت گوسفند تحت تاثیر گوشت گوساله افزایش یافته اما میزان جهش قیمتی محسوسی نداشته است.

وی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم تصریح کرد: مردم توانایی خرید گوشت گوساله به قیمت ۸۰ هزار تومان را نداشتند چه برسد به اینکه گوشت ۱۲۰ هزار تومانی را بخرند. با توجه به نبود تقاضا در بازار مصرف گوشت قرمز، پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آتی شاهد روند کاهش قیمت گوشت گوساله شویم.

صادقی علت افزایش گوشت گوساله در بازار مصرف را افزایش قیمت دام زنده دانست و افزود: قیمت هر کیلو دام زنده به ۳۸ الی ۴۰ هزار تومان رسیده است در حالی که قیمت قبلی ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان بود.

لیلا محمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانگوشت قرمزاتاق اصناف زنجاناتحادیه قصابان زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4682


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»