کد خبر: 4688
1399/08/06 - 14:21


معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

مشکل کمبود کنجاله سویا پابرجاست

سیدمحمدعلی صادقی: افت جوجه‌ریزی تا حدودی زیادی برطرف شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- بررسی‌های میدانی از بازار نشان می‌دهد که با وجود مرغ گرم و منجمد در واحدهای عرضه‌کننده، مردم استان مشکلی بابت تامین این کالا ندارند. هم‌اکنون میزان افت جوجه‌ریزی‌ها از 50 درصد به 25 درصد رسیده که نشان از بهبود نسبی در بخش تولید است. معاون سازمان جهاد کشاورزی استان با تائید این وضعیت می‌گوید: مشکل تامین نهاده تاحدودی حل شده اما مرغداران زنجانی همچنان در تامین کنجاله سویا که در بازار آزاد به قیمت 14 هزار تومان و به نرخ دولتی 2 هزار و 900 تومان است، دچار مشکل هستند.

سیدمحمدعلی صادقی، معاون امور بهبود تولیدات دام سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر آرامش نسبی در بازار مرغ حاکم شده است، اظهار کرد: روزانه توزیع حداقل 30 تن مرغ گرم در سطح بازار استان توزیع می‌شود که همین میزان، تقریبا نیاز بازار استان را پوشش می‌دهد.

صادقی با تاکید بر اینکه به علت توزیع گسترده مرغ گرم، میزان توزیع روزانه مرغ منجمد 15 هزار تومانی کاهش یافته است، از توزیع روزانه 10 الی 15 تن مرغ منجمد در بازار خبر داد.

این مسئول قیمت مرغ گرم را 20 هزار و 500 تومان اعلام کرد و در رابطه با علت عدم تثبیت قیمت این کالا در چند روز اخیر به صدای زنجان گفت: زنجان طبق مصوبه ستاد تنیم بازار کشور نسبت به تغییر قیمت مرغ گرم به 15 هزار و 500 تومان اقدام کرد. فعلا برنامه‌ای برای افزایش قیمت مرغ نیز وجود ندارد.

وی در پاسخ به سؤالی در رابطه بهبود نسبی بازار مصرف مرغ گرم و ارتباط آن با رفع مشکل تامین نهاده مرغداران به صدای زنجان اعلام کرد: مشکل تامین نهاده تاحدودی حل شده اما مرغداران زنجانی همچنان در تامین کنجاله سویا دچار مشکل هستند.

به گفته معاون امور بهبود تولیدات دام سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، کنجاله سویا در بازار آزاد به قیمت 14 هزار تومان و به نرخ دولتی 2 هزار و 900 تومان رسیده است.

صادقی همچنین از کاهش افت جوجه‌ریزی از 50 درصد به 25 الی 26 درصد خبر داد و عنوان کرد: نیمه نخست مهرماه افت جوجه‌ریزی شدیدی را شاهد بودیم اما در نیمه دوم همان ماه وضعیت بهتر شد. میزان افت 25 درصد جوجه‌ریزی‌ها طبیعی بوده و روندی است که همه ساله اتفاق می‌افتد. از سوی دیگر هم اکنون میزان مصرف گوشت مرغ در بازار زنجان نسبت به سال‌ قبل نیز کاهش یافته است. ما امیدواریم وضعیت بازار مرغ به همین روال باقی مانده و نهاده‌های موردنیاز مرغداران نیز در اسرع وقت تامین شود.

لیلا محمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانکمبود کنجاله سویاکاهش جوجه ریزیجهاد کشاورزی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4688


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»