کد خبر: 4713
1399/08/10 - 16:5


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اعلام کرد:

محدودیت توزیع مرغ گرم در منطقه «سعدی جنوبی» زنجان

ناصر فغفوری: مسافرکش‌ها به دلیل قیمت پائین مرغ گرم را به مقصد کردستان و آذربایجان شرقی از زنجان خارج می‌کردند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- بررسی‌های میدانی از بازار نشان می‌دهد مرغ گرم به قیمت مصوب 20 هزار و 500 تومان در واحدهای مستقر در منطقه سعدی جنوبی زنجان تا حدودی کاهش یافته و مرغ قطعه‌بندی شده جای مرغ گرم را گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان می‌گوید: تا چند روز پیش مرغ گرم به قیمت مصوب در این منطقه عرضه می‌شد اما پس از دریافت گزارش‌های بازرسان مبنی بر خروج مرغ گرم از زنجان به استان‌های کردستان و آذربایجان شرقی توسط مسافرکش‌ها، مقرر شد تا توزیع مرغ گرم به صورت محدود این منطقه صورت گیرد.

محمدباقر حاج‌کاظمی، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان در رابطه با کمبود مرغ گرم در بازار زنجان و گرایش فروشندگان به مرغ‌ قطعه‌بندی شده به قیمت بیش از 40 هزار تومان اظهار کرد: امروز شنبه 10 آبان ماه نزدیک 80 تن مرغ گرم به قیمت 20 هزار و 500 تومان در سطح شهر زنجان توزیع شده است. روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته قبل نیز مرغ گرم به میزان نیاز بازار در بین واحدهای عرضه‌کننده به قیمت مصوب توزیع شد.

طبق دستور استاندار عمل می‌کنیم

هم اکنون مرغ گرم در مغازه‌های مرکز شهر اعم از بخشی از خیابان امام، چهارراه انقلاب تا سعدی جنوبی تقریبا وجود ندارد اما در عوض مرغ قطعه‌بندی شده در این واحدها به وفور دیده می‌شود. این در حالی است که استاندار زنجان، در آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار استان بر لزوم ممنوعیت صدور مجوز قطعه‌بندی شده تا زمان تامین 40 تن نیاز روزانه مرغ مردم تاکید کرده بود!

وی در این رابطه به پایگاه خبری صدای زنجان گفت: منظور آقای استاندار مجوزهای مربوط به مرغ‌هایی است که در داخل استان تولید شوند. طبق دستور ایشان تا سقف 40 تن، مرغ گرم را کشتار و برای توزیع در بازار در اختیار دستگاه‌های ذیربط قرار گرفته و مابقی نیز وارد لاین قطعه‌بندی می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان اضافه کرد: در برخی روزها در داخل استان مرغی برای کشتار وجود ندارد و طبق روال قبل واحدهای قطعه‌بندی نسبت به خرید مرغ به قیمت آزاد از شمال و قزوین اقدام کرده و پس از کشتار آن را قطعه‌بندی کرده و به قیمت‌هایی که گفتید (بالای 40 هزار تومان) در بازار مصرف عرضه می‌کنند. لازم به ذکر است اگر این روش نیز صورت نگیرد در زنجان دیگر گوشت مرغ یافت نمی‌شود. نمی‌توان به این بهانه مراکز قطعه‌بندی را تعطیل کرد.

جلوگیری از خروج مرغ گرم از زنجان

سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در بازار مرغ، مسئولیت تامین را داشته و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز مسئولیت توزیع نظام‌مند این کالا را در شهر بر عهده دارد. اداره کل دامپزشکی نیز در این بین در حوزه نظارت بهداشتی نسبت به انجام وظیفه خود اقدام می‌کند.

ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در واکنش به کمبود شدید مرغ گرم در مغازه‌های مرکز شهر اعم از بخشی از خیابان امام، چهارراه انقلاب تا سعدی جنوبی که سبب نارضایتی مردم شده است به صدای زنجان گفت: منطقه سعدی جنوبی به علت اینکه محل رفت و آمد بسیاری از شهروندان است مورد توجه سازمان صمت قرار گرفت. حتی 4 روز پیش 480 کیلو مرغ گرم به قیمت مصوب بین واحدهای عرضه‌کننده توزیع شد این در حالی بود که مرغ‌های گرم شده به مغازه‌های داخل شهر 50 الی 100 کیلوگرم بود.

فغفوری اضافه کرد: بر اساس گزارش‌های بازرسی مشخص شد 480 کیلوگرم مرغ گرم توزیع شده در واحدهای مستقر در منطقه سعدی جنوبی و خیابان راه‌آهن حتی یک روز هم دوام نیاورد و همگی آن‌ها به فروش رفت چرا که بسیاری از مسافرکش‌ها به علت اختلاف قیمت فاحش مرغ گرم در زنجان نسبت به استان‌های همجوار، اقدام به خروج مرغ گرم از زنجان به مقصد استان‌های آذربایجان شرقی(میانه) و کردستان (بیجار و حتی سنندج) کرده بودند. از این رو تصمیم گرفته شد تا توزیع مرغ گرم به واحدهای این مناطق به صورت محدود صورت گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به توزیع مرغ گرم و روغن به اندازه نیاز مصرف بر لزوم عدم نگرانی شهروندان بابت این کالاهای اساسی تاکید و وضعیت بازار روغن و مرغ گرم را آرام اعلام کرد.

لیلا محمدی

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمرغسعدی جنوبی زنجانقاچاق مرغ
sedayezanjannews.ir/nx4713


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»