کد خبر: 4719
1399/08/11 - 11:54


سینما در کما

مدیر سینما بهمن زنجان اظهار کرد: 9 ماه تمام تلاش کردیم که کادر سینما را حفظ کنیم، اما با توجه به شرایط موجود و ضررهای سنگینی که سینماها در این زمینه دیدند و با توجه به اینکه نتوانستیم از پس هزینه‌ها بربیاییم مجبور به تعدیل نیرو شدیم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیر سینما بهمن زنجان اظهار کرد: 9 ماه تمام تلاش کردیم که کادر سینما را حفظ کنیم، اما با توجه به شرایط موجود و ضررهای سنگینی که سینماها در این زمینه دیدند و با توجه به اینکه نتوانستیم از پس هزینه‌ها بربیاییم مجبور به تعدیل نیرو شدیم.

بالغ بر 9 ماه است که سینماهای زنجان با شیوع کرونا از فعالیت ایستاده‌اند و در این 9 ماه حمایت خاصی از آنها صورت نگرفته است. در این مدت سینماهای استان خسارت‌های زیادی دیده‌‍‌اند و شرایط به گونه‌ای پیش رفته است که حتی برخی از این سینماها مجبور به تعدیل نیرو شده‌اند. دیگر خبری از سالن‌های شلوغ سینما و بنرهای اکران فیلم نیست و امروز اگر به  دو سینمای استان سری بزنیم، خواهیم دید که در این سینماها بسته‌اند و یا خبری از تماشاگر در این سینماها نیست.

میثم زنجانی، مدیر سینما بهمن زنجان در گفتگو با پایگاه خبری صدای زنجان در پاسخ به سوال اینکه امروز حال سینما بهمن چگونه است؟ با خنده‌ای که نشان از غمی بزرگ دارد، می‌گوید: دیگر حالی برای سینما نمانده است و کمی دیر زنگ زده‌اید.

وی ادامه می‌دهد: امروز با توجه به اینکه سینماها برای مدت طولانی است که بسته شده‌اند، سینما وارد حالت کما شده است و شاید تا مدت‌ها این کما ادامه داشته باشد.

زنجانی خاطرنشان می‌کند: استقبال در دوره‌ای از دوران کرونا که سینماها باز بود چنان که باید و شاید نبود. شاید بتوان دلیل این موضوع را عدم تبلیغات در این دوره دانست و وقتی تبلیغاتی در محیط شهری و یا صدا و سیما صورت نگیرد، مردم حتی اطلاع ندارند که سینما باز است، چه برسد که بیایند و به تماشای فیلم بپردازند.

به اعتقاد مدیر سینما بهمن زنجان، سینما امن‌ترین جا است و بر اساس آمارها، تنها یک درصد از مردم در سینما کرونا گرفته‌اند چرا که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سینماها به صورت سختگیرانه دنبال می‌شود. همه مخاطبین مجبور به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و در وسط هر سانس، ضدعفونی صورت می‌گیرد، سوال اینجاست که آیا در بانک‌ها هم این اتفاقات می‌افتد؟ منتهی حمایتی در این زمینه از سینماها وجود ندارد که مردم در جریان باشند سینماها باز بودند. مردم در ایام شیوع کرونا که سینماها باز بودند، از سینما استقبال نکردند و کسی هم به تماشای فیلم نیامد.

به گفته زنجانی، دوران بازگشایی سینما در طی ایام کرونا دوران کوتاهی بوده است. ضمن اینکه اولین مکانی که از یک اسفند ماه تعطیل شده است سینماها بوده‌اند و آخرین جایی هم که هنوز باز نشده است، سینما است.

این مسئول با اشاره به اینکه 9 ماه تمام تلاش کردیم که کادر سینما را حفظ کنیم، گفت: اما با توجه به شرایط موجود و ضررهای سنگینی که سینماها در این زمینه دیدند و با توجه به اینکه نتوانستیم از پس هزینه‌ها بربیاییم مجبور به تعدیل نیرو شدیم. 6 کادر سینما و 2 متصدی بوفه سینما تعدل شدند و تنها دو نفر از کادر باقی ماندند.

وی با بیان اینکه متاسفانه بالای 300 تا 400 میلیون تومان خسارت به سینماهای استان وارد شده است، ادامه داد: سال گذشته  در همین زمان ما بالغ بر 700 تا 800 میلیون تومان درآمد حاصل از نمایش فیلم داشتیم اما اکنون سینماها بسته شده است و درآمد ما به صفر سیده است.

به گفته زنجانی هیچ حمایتی از سینماهای استان صورت نمی‌گیرد اگر چه قول‌هایی در این زمینه داده شده است اما هیچ اتفاقی تاکنون نیفتاده است. ضمن اینکه اگر بنا باشد حمایتی وجود داشته باشد به صورت سراسری است و قول‌هایی در این زمینه از سوی وزارتخانه داده شده است اما تاکنون اجرایی نشده است.

زهره میرعیسی‌خانی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمیثم زنجانیسینما بهمن زنجانکرونا
sedayezanjannews.ir/nx4719


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»