کد خبر: 4746
1399/08/18 - 10:3


معاون فنی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان زنجان:

فقط مشکلات را می‌گوییم، قدرت اجرایی نداریم

حمیدرضا پورجم: متولیان امر می‌دانند ماجرا از چه قرار است و می‌توانند مشکل را هم حل کنند اما بنا به هر دلیلی این اتفاق نمی‌افتد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- معاون فنی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان زنجان معتقد است اگر در حوزه آسفالت مشکلاتی وجود دارد به کارفرما برمی‌گردد و آزمایشگاه صرفا مسئولیت انجام آزمایش‌ها را بر عهده دارد.

حمیدرضا پورجم در رابطه با مشکلات مربوط به آسفالت‌ریزی و نارضیاتی مردم از وضعیت آسفالت‌ معابر، جاده‌ها و مسیرهای استان اظهار کرد: عدم آموزش عوامل اجرایی، استفاده از ماشین‌آلات و تجهیزات فرسوده و خارج از رده، بی‌دقتی در حمل و نگهداری مصالح و دارا نبودن استانداردهای مربوطه در مصالح، شرایط آب و هوایی در اجرای درست پروژه‌های عمرانی تاثیرگذار است.

وی که معتقد است اگر در حوزه آسفالت مشکلاتی وجود دارد به کارفرما برمی‌گردد و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک صرفا مسئولیت انجام آزمایش‌ها را بر عهده دارد، عنوان کرد: اگر بخواهیم در فرآیند اجرا یا عدم اجرا دخالتی هم داشته باشیم، ضوابط موجود سازمانی اجازه این کار را به ما نمی‌دهد.

معاون فنی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان زنجان با تاکید بر اینکه این مجموعه هیچ نقشی در کیفیت مصالح به کار رفته در پروژه‌های عمرانی از جمله آسفالت‌ریزی ندارد، در پاسخ به سؤال صدای زنجان مبنی بر توجه کارفرما پس از تحویل نتایج این آزمایش‌ها برای اجرای باکیفیت پروژه تصریح کرد: ما فقط آزمایش را انجام می‌دهیم، شاید به دلیل محافظه کاری‌ها نتوانیم حرف بزنیم. مشکلات به متولیان امر ارائه می‌شود اما تصمیم‌گیرنده در رابطه با آغاز پروژه یا رفع نواقص قبل از اجرا، ارگان و دستگاه مجری است. متولیان امر می‌دانند ماجرا از چه قرار است و می‌توانند مشکل را هم حل کنند اما بنا به هر دلیلی که دارند این اتفاق نمی‌افتد.

معاون فنی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان زنجان اضافه کرد: البته در شورای فنی استانداری بسیاری از نواقص پروژه‌های عمرانی احصا و مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

پورجم با بیان اینکه در زنجان با فقر مصالح سنگی مواجیهم، اضافه کرد: با توجه به عمر مناسبی که مصالح پایه آهکی دارند، این مصالح جایگزین مصالح سنگی شده‌اند که مورد توجه مجریان به جهت استحکام آن قرار گرفته است.

لیلا محمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمشکل آسفالتحمیدرضا پورجمآزمایشگاه فنی و مکانیک خاک زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4746


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»