کد خبر: 4767
1399/08/20 - 15:38


صدای زنجان سرانجام مصوبات سفر نائب رئیس مجلس به زنجان از جمله کمک مالی به پروژه سبزه‌میدان را بررسی می‌کند؛

تزریق 40میلیارد به سبزه‌میدان به شرط ارسال نامه استاندار

در حالی به گفته مسئولان قول‌های داده شده مقامات کشوری برای ارائه کمک مالی به پروژه سبزه‌میدان عملی نشده است که ظاهراً این موضوع نیاز به ارسال نامه با امضای استاندار، امام جمعه و شهردار زنجان به نائب رئیس مجلس دارد ولی استاندار نمی‌تواند نامه را خطاب به نیکزاد بزند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- در حالی به گفته مسئولان قول‌های داده شده مقامات کشوری برای ارائه کمک مالی به پروژه سبزه‌میدان عملی نشده است که ظاهراً این موضوع نیاز به ارسال نامه با امضای استاندار، امام جمعه و شهردار زنجان به نائب رئیس مجلس دارد ولی استاندار نمی‌تواند نامه را خطاب به نیکزاد بزند.

اواخر شهریور ماه امسال بود که شهردار زنجان در مصاحبه با پایگاه خبری صدای زنجان از عدم تحقق قول‌های داده شده برای کمک به پروژه سبزه‌میدان در سفر نیکزاد به زنجان گله‌مند بوده و گفته بود: «مسئولان دولتی قول حمایت مالی ۴۰ میلیاردی را برای پیشبرد پروژه سبزه‌میدان داده بودند که تاکنون عملی نشده و مشخص هم نیست که چه زمانی قرار است این حمایت را به پروژه اعمال کنند.»

در سفر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی مصوباتی از قبیل مساعدت 40 میلیارد تومانی به پروژه سبزه‌میدان، اختصاص 20 عدد مینی‌بوس و 30 عدد اتوبوس، ارائه 7.5 میلیارد اوراق مشارکت به ترمیم ناوگان شهری و پیگیری باغ هاشم‌نژاد ار بنیاد مستضعفان برای احداث یک پارک و بوستان شهری در منطقه بی‌سیم به تصویب رسیده بود.

دیروز در پیگیری مصوبات نیکزاد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به استان زنجان در مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای با حضور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس، سلطانی معاون استاندار، شهردار زنجان، محمدی و مرادلو دو عضو شورای شهر زنجان تشکیل شده است.

برای دریافت تسهیلات 40 میلیاردی برای سبزه‌میدان نیاز به ارسال نامه با امضای استاندار، امام جمعه و شهردار به مجلس است

رزاق محمدی، نائب رئیس شورای شهر زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان در پاسخ به سوالی در مورد نتایج پیگیری انجام شده با اشاره به این‌که پیرو صحبت‌های قبلی انجام شده در مورد تسهیلات کم بهره 40 میلیاردی برای پروژه سبزه‌میدان قرار بر این شده که نامه‌ای به امضای استاندار، امام جمعه و شهردار به مجلس شورای اسلامی با مضمون بیان مشکلات مالی پروژه و ضرورت اجرایی شدن آن در مدت زمان مقرر ارسال شود تا تسهیلات ملی اختصاص یابد.

** وقتی شهردار یک نامه ساده را نتوانستند بزنند چطور انتظار تحقق وعده را دارند

نائب رئیس شورای شهر زنجان در واکنش به گله‌مندی شهردار زنجان از عدم اختصاص اعتبار ملی به پروژه سبزه‌میدان متذکر شد: «وقتی شهردار یک نامه ساده را نتوانستند بزنند چطور انتظار تحقق وعده را دارند؟ مگر بدون پیگیری و طی روند اداری اعتباری را به پروژه اختصاص می‌دهند؟ قرار بود نامه‌ای به امضای سه نفر از مسئولان در این زمینه به مرکز ارسال شود و طبق پیگیری انجام شده هنوز حتی یک نامه‌ هم ارسال نشده است. با پیگیری به زور شهرداری را وادار به نوشتن یک نامه برای دریافت تسهیلات 40 میلیاردی سبزه‌میدان می‌کنیم. اراده می‌خواهد تا این موضوعات را برای حل مشکلشان پیگیری کنیم.»

وی در پاسخ به سوالی در مورد علت عدم ارسال نامه به مجلس برای دریافت تسهیلات 40 میلیاردی این‌گونه عنوان کرد: «می‌گویند آقای استاندار نمی‌تواند خطاب به آقای نیکزاد نامه ارسال کند ما هم گفتیم اگر این‌گونه است برای حل مشکل سبزه‌میدان نامه را خطاب به آقای نوبخت بزنند. علت تأخیر در ارسال نامه این موضوع بوده است.»

به گفته این عضو شورای شهر زنجان به هر میزان که پیگیری شهرداری بیشتر باشد نتیجه‌گیری بهتری حاصل می‌شود، متأسفانه چون پیگیری نیست ما دستمان خالی است چون پیگیری برون شهری نداریم و سبب بروز مشکلاتی شده که هیچ کس نمی‌تواند آن‌ها را حل کند.

وصول کمک 10 میلیاردی به سبزه میدان

نائب رئیس شورای شهر زنجان به اختصاص کمک 10 میلیاردی برای پروژه سبزه‌میدان در سفر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه به زنجان اشاره کرد و یادآور شد: این میزان اعتبار نیز به احتمال زیاد وصول شود.

وی در ادامه به اهمیت دو پروژه پادگان و سبزه‌میدان اشاره داشته و خاطرنشان کرد: «بنده به جد پیگیر به سرانجام رسیدن این دو پروژه مهم شهری هستم و با هیچ کس در عملیاتی شدن این دو پروژه شوخی ندارم و در تلاشیم تا در مدت زمان تعیین شده مورد بهره‌برداری قرار گیرند.»

محمدی با بیان این‌که در مورد بهسازی 30 اتوبوس نیز برخی از اقدامات عملیاتی شده و هزینه 16 دستگاه اتوبوس به میزان 7.5 میلیارد تومان ارسال شده است و با بهسازی انجام شده این اتوبوس‌ها وارد سیستم حمل و نقل عمومی می‌شوند، تصریح کرد: قول‌هایی در مورد اختصاص 20 دستگاه میدل‌باس به شهرداری داده شد که برای نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری با تبدیل این میدل‌باس‌ها به اتوبوس و غیره می‌تواند از این ظرفیت نیز به نحو مطلوب استفاده کند.

نائب رئیس شورای شهر زنجان در مورد مصوبه ارائه 7.5 میلیارد اوراق مشارکت به ترمیم ناوگان شهری نیز متذکر شد: این 7.5 میلیارد تومان پول نقد بلاعوضی‌ است که در قالب اوراق مشارکت اعتباری قرار است به شهرداری اختصاص داده شود که در جلسه مذکور در مورد نتیجه این کمک بلاعوض نیز عنوان شد که شهرداری پیگیری لازم را در این زمینه باید انجام دهد. هر چند این کمک‌ها به دیگر استان‌ها نیز تعلق می‌گیرد ولی زنجان با توجه به پیگیری‌های انجام شده در این امر پیشتاز است.

طرح موضوع تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری زنجان در حضور نائب رئیس مجلس

موضوع تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری به ویژه در حوزه فضای سبز همه ساله به ویژه امسال با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه چالش‌هایی را در برداشته که برای نمونه می‌توان به 713 نیروی فضای سبز شهرداری زنجان اشاره کرد که امسال بخش قابل توجهی از وقت شورا و شهرداری بر تعیین تکلیف این نیروها و ارائه راهکاری برای جلوگیری از تعدیل کارگران را به خود اختصاص داد که در نهایت ماجرا به اینجا ختم شد که 395 نفر را جذب شهرداری شدند، 135 نفر از طریق واگذاری به بخش خصوصی در امور شهری منطقه 4 شهرداری مشغول به فعالیت شدند.

رزاق محمدی در پاسخ به صدای زنجان در مورد طرح این موضوع در جلسه مذکور و در اتخاذ راهکاری برای جلوگیری از بیکاری 183 کارگر فضای سبز شهرداری متذکر شد: «بله. در جلسه برگزار شده در حضور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی موضوع تبدیل وضعیت‌ها در شهرداری و معضلات پیش آمده را مطرح کردیم.متأسفانه در حالی چارت سازمانی شهرداری تکمیل نشده و در بخش‌هایی با کمبود نیرو مواجه است در برخی از بخش‌ها نیز مازاد نیرو دارد. همین موضوع به معضل تبدیل شده و نیروی انسانی حوزه مدیریت شهری معلق مانده است.»

شهرداری‌ها قانوناً حق دارند 10 درصد از مجموع نیروهای خود را جذب کنند

وی ادامه داد: «در این جلسه گفته شد قرار بر این شده شهرداری‌ها از بین کل نیروهای خود 10 درصد از افراد با صلاحیت و توانمند و فنی را جذب کنند و در این زمینه هیچ ارگانی نمی‌تواند به شهرداری ایراد بگیرد.»

نائب رئیس شورای شهر زنجان با بیان این‌که برای 180 نفر نیروی شهرداری مجوز گرفتیم و درخواست افرایش دو برابری این ظرفیت را داشتیم، بیان کرد: قرار شده بود آزمونی برای نیروهای شهرداری برگزار و در حدود 300 نفر از آن‌ها را تبدیل وضعیت کرده و مشکل نیروی انسانی شهرداری از این طریق برطرف شود که پیگیری لازم برای این مورد نیز انجام شد و نیاز به پیگیری مجددی از سازمان شهرداری‌ها بر حل این مشکل وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای 183 نیروی بلاتکلیف در شهرداری راهکاری اتخاذ نشده است، تصریح کرد: در حال حاضر 130 نفر از نیروهای شهرداری در بخش‌های عمرانی 4 منطقه که از سال‌های گذشته باقی‌مانده‌اند بکارگیری می‌شوند.

به گفته محمدی تأکید شورای شهر زنجان بر عدم تعدیل همه نیروهای فضای سبز شهرداری است ولی شهرداری مشکلات بودجه‌ای را دلیل اصلی عدم بکارگیری 183 نفر باقی‌مانده عنوان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که در اسفند ماه مجدداً شهرداری با توجه به فصل کاری اقدام به جذب نیرو می‌کند نظر ما بر این است که هیچ نیرویی از خارج مجموعه جذب نکرده و همین نیروهای موجود را در سیستم شهرداری و مناطق مختلف جذب کنند.

نائب رئیس شورای شهر زنجان در واکنش به ادعای شهردار مبنی بر نبود امکان مالی برای بکارگیری 183 نفر نیروی باقی مانده شهرداری این‌گونه عنوان کرد:«نیاز مالی که شهردار برای جذب 183 نیروی بلاتکلیف فضای سبز عنوان می‌کنند 7 میلیارد تومان است، که می‌تواند لایحه‌ای در این زمینه به شورای شهر ارائه کرده و مشکل را برطرف کند. در پیگیری‌هایی که از پارک‌های سطح شهردار انجام می‌دهیم نخستین دلیلی که شهرداران مناطق بر وضعیت نابسامان پارک‌ها می‌آورند نبود نیروی انسانی است.»

اگر شهردار برای جذب نیروی انسانی مشکل مالی دارد به شورا لایحه بدهد

وی با تأکید بر این‌که توسعه فضای سبز در بودجه شهرداری قید شده است اگر این بودجه عملیاتی نشود چه کسی پاسخگوست؟، بیان کرد: برای توسعه فضای سبز شهر نیاز به نیروی انسانی است. اگر شهردار برای جذب نیروی انسانی مشکل مالی دارد می‌تواند لایحه به شهرداری ارائه کرده و با جابه‌جایی ردیف‌های بودجه‌ای کار را پیش ببریم.

محمدی خطاب به شهردار متذکر شد:«آقای شهردار به خاطر 7 میلیارد تومان از جذب نیرو منصرف می‌شود در مقابل 10 ردیف بودجه عمران مغفول واقع شود. نمی‌دانم با این کارها دنبال چه چیزی هستند؟ نگهداری و توسعه فضای سبز در بودجه شهرداری لحاظ شده و اگر این اقدامات انجام نشود مجبور به سوال و استیضاح هستیم.»

وی با اشاره به این‌که در برونسپاری نیروهای فضای سبز شهرداری ماندیم چون سازمان بازرسی با توجه به وضعیت اقتصادی تمایلی به برونسپاری ندارد، همه این‌ها مدیریت می‌خواهد چون تعدیل نیرو یک حسن نیست بلکه یک مدیر موفق باید کار ایجاد کرده و همه نیروها را برای آبادانی شهر بکارگیری کند.

به گفته محمدی این‌گونه مسائل در شهرداری و شورای شهر قاطی هم شده و هر کسی حرف خود را می‌زند.

حالا طبق گفته نائب رئیس شورای شهر زنجان، شهردار برای تأمین بودجه به کارگیری 183 نیروی فضای سبز بلاتکلیف می‌تواند به شورای شهر لایحه ارائه کرده و با جابه‌جایی ردیف‌های بودجه‌ای آنان را در بخش‌های مختلف بکارگیری کند.

الهام احمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانپروژه سبزه میداننیکزاداستاندار زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4767


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»