کد خبر: 4768
1399/08/20 - 15:44


راستاندار زنجان:

زندگینامه شهید شهریاری سال آینده روی آنتن می‌رود

استاندار زنجان از اتمام فرآیند فیلمبرداری بخشی از سریال مربوط به زندگینامه شهید شهریاری تحت عنوان «میراث مجید» خبر داد و با اشاره به لزوم حمایت مالی بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ادامه کار اعلام کرد که این سریال سال آینده به روی آنتن می‌رود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- استاندار زنجان از اتمام فرآیند فیلمبرداری بخشی از سریال مربوط به زندگینامه شهید شهریاری تحت عنوان «میراث مجید» خبر داد و با اشاره به لزوم حمایت مالی بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ادامه کار اعلام کرد که این سریال سال آینده به روی آنتن می‌رود.

فتح‌اله حقیقی، استاندار زنجان امروز در جلسه امضای تفاهم‌نامه‌های «تامین زمین برای ساخت مسکن، اشتغال و کارآفرینی ایثارگران» و «ساماندهی گلزار مطهر شهدای استان زنجان» که با حضور سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، با اشاره به جمع‌آوری بیش از 33 میلیارد تومان توسط مردم، بخش خصوصی، بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان در راستای آماده‌سازی بسته‌های معیشتی در یوم‌العباس، این مهم را در راستای اثبات شعور حسینی و حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری و فرمایشات ایشان در زمینه کروناویروس دانست.

حقیقی با اشاره به تشکیل تیم‌های مربوطه برای بازدید و زیارت 50 روزه از تمامی خانواده‌های 3 هزار و 535 شهید در سرتاسر استان و تهیه گزارش‌های مربوطه عنوان کرد: در این گزارش یکسری پیشنهادات به رئیس وقت بنیاد شهید ارسال شد. البته ایشان بخشی را مورد توجه قرار داد. ما از رئیس محترم فعلی بنیاد شهید درخواست می‌کنیم تا مابقی پیشنهادات ارائه شده زنجان را که قطعا در مسیر خدمت‌رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگر تاثیرگذار است بررسی کنند.

وی با اشاره به موضوع فیلمبرداری‌های انجام شده مربوط به زندگینامه سردار علمی، شهید شهریاری تحت عنوان «میراث مجید» ابراز کرد: بخشی مهمی از این فیلمبرداری به اتمام رسیده است. البته در این مسیر هیچ هزینه‌ای متحمل بنیاد شهید نشده و تمامی مبالغ از محل وزارت دفاع، انرژی اتمی، سپاه، صداوسیما تامین شده است اما از بنیاد شهید و امور ایثارگران تقاضا داریم در ادامه ساخت این سریال ما را همراهی کند.

استاندار زنجان از پخش سریال «میراث مجید» از سال آینده خبر داد و با اشاره به مهیا شدن شرایط برای برگزاری کنگره 3535 شهید استان عنوان کرد: دبیرخانه این کنگره عظیم آماده و کمیته‌های مربوطه بر اساس وظایف تفکیک شده در حال فعالیت هستند. در تلاشیم تا این کنگره را با کمترین مشکل و بالاترین کیفیت برگزار کنیم و در این راستا قطعا همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند ما را در تحقق اهداف یاری کند.

سهمیه 18 هزار و 700 واحدی زنجان در طرح اقدام ملی مسکن

حقیقی با بیان این که بر اساس جمعیت استان که ۱.۳ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود سهمیه مسکن ملی زنجان 3 هزار و 450 واحد می‌شد، ابراز کرد: با پیگیری‌ مدیران دستگاه‌های مربوطه اعم از راه و شهرسازی، معاون عمرانی استاندار زنجان این میزان به 18 هزار و 700 مسکن رسید که برای 11 هزار مسکن یاد شده زمین قطعی شده و تلاش‌ها برای تامین مسکن 7 هزار مورد باقیمانده در حال انجام است. از 11 هزار مورد یاد شده، اقدامات مربوط به پیمان‌سپاری 6 هزار مسکن انجام شده است.

استاندار زنجان بر لزوم پیگیری تامین زمین برای ساخت مسکن، اشتغال و کارآفرینی ایثارگران استان در راستای امضای تفاهم‌نامه همکاری تاکید کرد.

ساماندهی بیش از 91 درصد از گلزارهای شهدای استان زنجان

سعید اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست ضمن گرامیداشت یاد شهدای سلامت از جمله سومین شهید سلامت استان، شهیده اکرم احدیان به هجمه فرهنگی‌ دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران با راه‌اندازی 360 شبکه تلویزیونی معاند به زبان فارسی و به زبان آن کشورها اشاره کرد و بر لزوم هوشیاری در قبال این نقشه‌ها تاکید کرد و گفت: کشورهایی که دم از دموکراسی می‌زنند در حال حاضر داروهای جانبازان شیمیایی و قطع نخاعی را از ما دریغ کرده‌اند.

وی با بیان اینکه فشارهای ناشی از تحریم در طول تاریخ 41 ساله انقلاب بی‌سابقه بوده است، مقاومت ایران در قبال این سختگیری‌ها را تاسی از فرهنگ ایثار و شهادت دانست.

اوحدی با اشاره به ساماندهی بیش از 91 درصد از گلزارهای شهدای استان زنجان، اعتبار موردنیاز برای ساماندهی گلزار باقی‌مانده را 2 میلیارد و 160 میلیون ریال اعلام کرد.

پیگیری ساخت پروژه مسکن 1250 واحدی بنیاد شهید و ایثارگران در زنجان

وی با اشاره به مفاد تفاهم‌نامه امضا شده مربوط به تامین زمین برای ساخت مسکن، اشتغال و کارآفرینی ایثارگران و ساماندهی گلزار مطهر شهدای استان زنجان به افزایش 100 درصدی واگذاری زمین‌های هدف نسبت به 16 سال گذشته اشاره  کرد و ضمن ابراز خرسندی از تهیه زمین برای اجرای پروژه 1250 واحدی مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان گفت: امیدواریم مشکل مسکن و اشتغال جامعه ایثارگری در زنجان با این تفاهم‌نامه حل شود.

لیلا محمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاناستانار زنجاناوحدیمجید شهریاری
sedayezanjannews.ir/nx4768


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»