کد خبر: 4774
1399/08/21 - 12:41


حجت‌الاسلام «داود فیرحی» درگذشت

حجت‌الاسلام والمسلمین داود فیرحی، استاد دانشگاه تهران و پژوهشگر اندیشه سیاسی در اسلام صبح امروز به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت. وی مؤلف ۱۰ کتاب و همچنین دارای حدود ۶۰ مقاله منتشره در مجلات و کنفرانس‌های علمی در حیطه اندیشه سیاسی اسلام می‌باشد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- حجت‌الاسلام والمسلمین داود فیرحی، پژوهشگر اندیشه سیاسی در اسلام و استاد دانشگاه تهران، صبح امروز به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت.

دکتر لطفی، پزشک معالج استاد داود فیرحی، استاد دانشگاه تهران، دیروز درباره آخرین وضعیت سلامت وی بیان کرده بود: آقای فیرحی در وضعیت ریوی بسیار وخیمی در بیمارستان بستری شدند و متأسفانه ایشان از آن دسته بیمارانی هستند که دیر به مراکز درمانی مراجعه کردند و به همین دلیل در بدو مراجعه تقریباً یک درگیری ریوی بیش از ۸۰ درصد داشتند، لذا سطح اکسیژن خون ایشان بسیار پائین بود و به شدت دچار تنگی نفس بسیار شدیدی بودند و از نظر طبقه‌بندی جزو بیماران بسیار بدحال در ابتدای بستری محسوب می‌شدند.

وی افزود: بلافاصله اقدامات آزمایشی و تشخیصی برای ایشان انجام شد و اقدامات درمانی را سریعاً برای دکتر فیرحی آغاز کردیم و با دستگاه‌های غیر تهاجمی تنفسی، سعی کردیم وضعیت تنفس ایشان را کنترل کنیم، اما بعد از اینکه مشاهده کردیم که به علت شدت نارسایی تنفسی، ممکن است آسیب‌های دیگری به وی وارد شود، ایشان را زیر دستگاه تنفس مصنوعی بردیم و با داروهای تنفسی و بیهوشی جامعی که به دکتر فیرحی دادیم، سعی کردیم بدن ایشان را بی‌حرکت کرده و همه سیستم تنفسی ایشان را تحت دستگاه تنفس مصنوعی قرار دهیم تا بتوانیم ریه وی را به طور کامل تحت کنترل بگیریم.

یادآور می‌شود، مرحوم داود فیرحی، زاده ۱۳۴۳ در زنجان، پژوهشگر علوم سیاسی و اندیشه سیاسی اسلام و دارای دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران و تحصیلات حوزوی تا سطح عالی و استاد گروه علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و استاد میهمان دانشگاه مفید در قم بود.

وی مؤلف ۱۰ کتاب و همچنین دارای حدود ۶۰ مقاله منتشره در مجلات و کنفرانس‌های علمی در حیطه اندیشه سیاسی اسلام می‌باشد.

فقه و حکمرانی حزبی، جریان‌های اسلامی معاصر؛ با نگاهی به تحولات خاورمیانه، آستانۀ تجدّد، فقه و سیاست در ایران معاصر؛ تحول  حکومت‌داری و فقه حکومت اسلامی، دین و دولت در عصر مدرن و تاریخ تحول دولت در اسلام عناوین تعدادی از کتاب‌های تالیفی او هستند.

پایگاه خبری صدای زنجان این ضایعه را به خانواده ایشان و جامعه علمی و دانشگاهی کشور تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانداود فیرحیکرونا
sedayezanjannews.ir/nx4774


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»