کد خبر: 4832
1399/08/28 - 10:48


معاون توسعه كارآفريني و اشتغال اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان زنجان اعلام کرد:

صیانت از 10 هزار شغل در برابر کرونا با اعطای تسهیلات

از مجموع درخواست‌های در اختیار بانک، 6 هزار و 240 فقره پرونده مربوط به متقاضیان دریافت تسهلیات کرونایی به رقم 99 میلیارد تومان پرداخت شده است که از طریق پرداخت این تسهیلات در مجموع از 9 هزار و 982 مورد شغل آسیب‌دیده صیانت شده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- از مجموع درخواست‌های در اختیار بانک، 6 هزار و 240 فقره پرونده مربوط به متقاضیان دریافت تسهلیات کرونایی به رقم 99 میلیارد تومان پرداخت شده است که از طریق پرداخت این تسهیلات در مجموع از 9 هزار و 982 مورد شغل آسیب‌دیده صیانت شده است.

طیب جعفری، معاون توسعه كارآفريني و اشتغال اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان زنجان امروز در هفتمین جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت کارسازی تسهیلات بانکی کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا اظهار کرد: تا 26 آبان ماه سال جاری در مجموع 15 هزار و 849 فقره پرونده در سامانه کارا (بخش تسهیلات کرونا) ثبت شده که از این رقم 6 هزار و 122 فقره پرونده به دلایل مختلف به متقاضیان عودت گردیده است.

جعفری مجموع درخواست‌های مانده در سامانه را 9 هزار و 597 فقره پرونده با رقم 180 میلیارد تومان اعلام کرد که از این میزان تعداد 9 هزار و 538 فقره پرونده به رقم 145 میلیارد تومان جهت پرداخت در کارتابل بانک‌های عامل قرار دارد.

صیانت از 10 هزار شغل آسیب‌دیده از کرونا با اعطای تسهیلات

معاون توسعه كارآفريني و اشتغال اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان زنجان تصریح کرد: از مجموع درخواست‌های در اختیار بانک، 6 هزار و 240 فقره پرونده به رقم 99 میلیارد تومان پرداخت شده است که از طریق پرداخت این تسهیلات در مجموع از 9 هزار و 982 مورد شغل آسیب‌دیده صیانت شده است.

رتبه یازدهم زنجان در جذب منابع کرونایی

وی نسبت عملکرد تسهیلات پرداختی به اعتبار ابلاغی استان را 41.6 درصد اعلام کرد و افزود: این نسبت برای کل کشور 36.9 درصد بوده که بر این اساس عملکرد استان نسبت به میانگین کشوری مطلوب بوده است. با این اوصاف رتبه استان از جهت نسبت جذب منابع در اختیار، یازده است.

جعفری با اشاره به آخرین گزارش مربوط به تسهیلات کرونایی به تفکیک رسته‌های اصلی گفت: تعداد کل درخواست‌ها 9 هزار و 538 مورد بوده که از این میزان، 6 هزار و 240 مورد به میزان 990 میلیارد ریال توسط شبکه بانکی استان پرداخت شده است.

آموزشگاه‌هی رانندگی، آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی، تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران، بوفه، طباخی، تالار پذیرایی، قهوه‌خانه، ساندویچی و موارد مشابه، تولید و توزیع کیف و کفش، حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی، دریایی، حمل و نقل عمومی مسافر درون‌شهری، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی، مراکز مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، 9هنری و رسانه‌ای، مراکز باشگاه‌ها، مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، قنادی، بستنی، آبمیوه، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌ای گردشگری و جهانگردی، مسافرخانه‌ها، مراکز بودمگردی، اقامتی، پذیرایی، تفریحی، مهمانپذیرها، مهمانسراها، مراکز خدماتی بین راهی، موزه‌ها و زائرسراها، مراکز تولید و توزیع صنایع دستی، مؤسسات خصوصی دارای پرونده از وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی فعال در حوزه درمان و تشخیص اعم از آزمایشگاه‌ها و مراکز پاراکلینیکی، واحدهای پرورش مرغ گوشتی، مرغ مادر گوشتی، مراکز تولید محصولات گلخانه‌ای و صیفی‌جات صادراتی، مراکز تولید و عرضه گیاهان زینتی و ماهیان زینتی از جمله رسته‌هایی بودند که شامل دریافت تسهیلات کرونایی شدند.

عملکرد ضعیف بانک ملت در پرداخت تسهیلات کرونایی

معاون توسعه كارآفريني و اشتغال اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان زنجان با اشاره به میزان پرداختی تسهیلات کرونایی توسط بانک‌های عامل اعم از اقتصاد نوین، انصار، پارسیان، تجارت، رفاه کارگران، سپه، صادرات ایران، ملت، ملی، موسسه اعتباری غیربانکی کوثر مرکزی، موسسه اعتباری غیربانکی ملل، بانک سینا اعلام کرد: در مجموع میزان پرونده‌ها 6 هزار و 240 فقره بوده که مبلغ پرداختی 990 میلیارد ریال گزارش شده است.

بر اساس این گزارش به لحاظ بالاترین نسبت پرداخت تسهیلات در میان بانک‌های عامل که در مجموع عملکرد مطلوبی داشته‌اند، به میزان 100 درصد مربوط به بانک سینا و کمترین نیز مربوط به بانک ملت به میزان 36.4 درصد بوده است.

لیلا محمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانطیب جعفریتسهیلات کرونااداره کل کار زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4832


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»