کد خبر: 4833
1399/08/28 - 10:58


شهردار زنجان خبر داد:

هزینه‌شدن کل بودجه امسال سبزه‌میدان در 6 ماه

یگانه: موافقت شورای شهر با افزایش 20 میلیاردی بودجه سبزه‌میدان

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- کل هزینه پیش‌بینی شده برای انجام پروژه سبزه‌میدان در بودجه امسال شهرداری زنجان به گفته شهردار در 6 ماهه نخست امسال هزینه شده و برای پیشبرد پروژه در 6 ماهه دوم سال نیاز به بودجه 20 میلیاردی بود که مورد موافقت شورای شهر قرار گرفت.

حبیب یگانه در گفت‌وگو با صدای زنجان در توضیح دلیل هزینه‌کرد بودجه 12 ماهه در 6 ماه و کسری بودجه در پروژه سبزه‌میدان اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت‌ها و سرعت خوب در پیشرفت کار نیاز به افزایش بودجه برای انجام ادامه پروژه داشتیم از همین رو لایحه افزایش بودجه اجرایی سبزه‌میدان به مبلغ 20 میلیارد تومان به شورای شهر ارائه دادیم و مورد تصویب قرار گرفت.

شهردار زنجان متذکر شد: کل اعتباری که امسال برای اجرای پروژه سبزه‌میدان در نظر گرفته شده بود در 6 ماهه امسال جذب شده است و نیاز به افزایش اعتبار در این پروژه تا پایان سال بودیم.

شهردار زنجان پیش از این مهم‌ترین مشکل شهرداری در مورد پروژه سبزه‌میدان را موضوع تملک ۱۲ پلاک واقع در این محدوده عنوان کرده بود در حالی که در گفت‌وگو با صدای زنجان از انجام تملکات این پروژه خبر می‌دهد.

تملکات سبزه‌میدان در آخرین مرحله است

وی به سرانجام تملکات پروژه سبزه‌میدان اشاره داشته و عنوان کرد: اخیراً برای تملک دو پلاک در پروژه سبزه‌میدان موافقت‌نامه شورای شهر زنجان را اخذ کردیم که یکی از پلاک‌ها به مبلغ 2.5 میلیارد تومان و دیگری حدوداً یک میلیارد تومان معامله شد.

یگانه در پاسخ به این سوال که آیا تملکات پروژه سبزه‌میدان به پایان نرسیده است، تصریح کرد: تملکات پروژه سبزه‌میدان تقریباً آخرین مراحل خود را طی می‌کند، از آنجایی که 12 پلاک باید در این پروژه تملک می‌شد 10 پلاک انجام شده و در حال تحویل و تخریب هستند.

به گفته شهردار زنجان دو پلاک در پروژه سبزه‌میدان باقی‌مانده که یکی از آن‌ها مربوط به اوقاف است که توافقات لازم برای تملک آن در حال انجام بوده و منتظر اعلام نتیجه از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هستیم.

وی در توضیح یک پلاک باقی مانده در پروژه سبزه‌میدان نیز عنوان کرد: این پلاک تملکی مربوط به مدرسه قدیمی بوده که پیگیری لازم از مالک در حال انجام است و در تلاشیم تا معامله دو پلاک تملکی پروژه سبزه‌میدان نیز در اسرع وقت انجام شود.

امیدواریم در کمترین زمان کمک 40 میلیاردی به پروژه سبزه‌میدان محقق شود

شهردار زنجان به بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه و نایب رییس مجلس شورای اسلامی از پروژه بزرگ سبزه‌میدان اشاره کرد و افزود: طبق آخرین توافقات و دستورات مصوب در جلسات، مقرر شده بود مبلغ ۴۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه سبزه‌میدان کمک شود که طبق پیگیری‌های انجام شده امیدواریم این مبلغ به پروژه اختصاص یابد.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه برگزار شده در شورای اسلامی شهر زنجان مقرر شده این پروژه طبق برنامه زمان‌بندی در مدت ۲ سال به بهره‌برداری برسد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اعمال محدودیت‌های ترافیکی در سطح  مرکز شهر زنجان و ایجاد دغدغه برای برخی از کسبه در این محدوده، تلاش مجموعه شهرداری و سایر دستگاه‌های مربوطه بر این است تا پروژه مذکور در کم‌ترین زمان ممکن و حتی زودتر از زمان تعیین شده به اتمام برسد.

پس از 32 سال

گفتنی است اجرای طرح سبزه میدان از جمله پروژه های شاخص شهر زنجان محسوب می‌شود که در سال ۶۷ به تصویب رسید، پس از آن تاکنون بیش از پنج بار عملیات اجرایی آن در زمان‌های مختلف و به دست مسئولان متعدد شروع شد اما عملیات اجرای آن به طور رسمی شهریور سال ۹۳ با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

این پروژه به پیمانکاران متعددی واگذار شده و آخرین پیمانکار این پروژه شرکت کهن دژ میلاد بود که در سال گذشته قرارداد همکاری آن با شهرداری لغو شد تا این‌که 14 ماه پیش یعنی شهریور ماه سال گذشته تحویل پیمانکار فعلی شده است که به گفته مسئولان در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار بوده و در صورت ادامه‌دار بودن روند فعلی حتی ممکن است زودتر از موعد تعیین شده یعنی در کمتر از 2 سال پروژه به بهره‌برداری برسد.

الهام احمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانپروژه سبزه میدان زنجانشهردار زنجانبودجه سبزه میدان
sedayezanjannews.ir/nx4833


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»