کد خبر: 4849
1399/09/01 - 16:13


رئیس اتاق اصناف زنجان:

مشاغل مجاز ساعت 20 تعطیل کنند

سیدمحمود موسوی: واحدهای متخلف بی‌توجه به اخطارهای بازرسان، پلمب می‌شوند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس اتاق اصناف زنجان از واحدهای صنفی گروه یک خواست تا با توجه به آغاز محدودیت‌های جدید کرونایی و اجرای ممنوعیت تردد از ساعت 21، راس ساعت 20 نسبت به تعطیلی واحد اقدام کنند تا فرصتی برای رسیدن به منزل قبل از ساعت 21 را داشته باشند.

سیدمحمود موسوی، رئیس اتاق اصناف زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به آغاز محدودیت‌های جدید مقابله به کرونا از امروز شنبه یکم آذرماه اظهار کرد: محدودیت ها شامل گروه شغلی یک اعم از نانوایی‌ها، سوپرمارکتها، خواربارفروشی‌ها، تعمیرگاه‌ها و لوازم یدکی فروشها (خانگی و خودرو)، فروشگاههای زنجیره‌ای، مراکز بهداشتی و درمانی، داروخانه‌ها و مراکز ذکر شده در لیست نمی‌شود.

رئیس اتاق اصناف زنجان با تاکید بر اینکه فعالیت گروه شغلی یک نباید تداخلی با گروه‌های دو، سه و چهارداشته باشد، اضافه کرد: هر واحد صنفی مطابق با رسته شغلی در پروانه کسب باید کالای مربوطه را عرضه کند و فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم  نمی توانند پوشاک، ظروف یا کالاهای برقی و غیره را به متقاضیان عرضه کنند.

موسوی در مورد ساعت پایان کار گروه شغلی یک به صدای زنجان گفت: طبق دستورالعمل این گروه نیز باید تا ساعت 21 واحدهایشان را تعطیل کنند. برای اجرای این بخشنامه باید تمام واحدهای صنفی گروه یک راس ساعت 20 تعطیل کنند چراکه محدودیت رفت و آمد در خیابان از ساعت 21 به بعد ممنوع است و اصناف شامل این ممنوعیت هستند.

رئیس اتاق اصناف زنجان با اشاره به نظارت بازرسان اتاق اصناف، بهداشت، سازمان صنعت، معدن و تجارت، پلیس نظارت بر اماکن عمومی بر نحوه فعالیت اصناف بر لزوم برخورد با واحدهای متخلف برابر با قانون تاکید کرد و گفت:  فعالان اصناف متخلف که دستورالعمل های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا را رعایت نکنند، بار اول تذکر و بار دوم اخطار دریافت می کنند و در صورت تکرار، صنف آنها پلمب می شود.

رئیس اتاق اصناف زنجان با اشاره به همکاری مطلوب صنوف ابراز امیدواری کرد تا با رعایت کلیه دستورات ستاد ملی کرونا شاهد بهبود وضعیت استان به لحاظ شیوع کرونا ویروس طی روزهای آتی باشیم.

گفتنی است، بر اساس اطلاعیه شماره ۱ قرارگاه عملیاتی مبارزه کرونا؛ کارخانه‌های تولیدی، مراکز صنعتی و معدنی، کشاورزی، شیلات مراکز زیرساختی و حیاتی، مراکز تأمین و توزیع آب، برق، گاز، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه تهویه هوا، پالایشگاه‌ها و جایگاه‌های عرضه سوخت حمل و نقل عمومی کالا و مسافر برون شهری شامل ریلی، هوایی، جاده‌ای و دریاییحمل و نقل عمومی درون شهری ادارات و مراکز نظامی، انتظامی و امنیتی، امدادی و ستادی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها و سبزی فروشی‌ها، میادین میوه و تره‌‌بار مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات غذایی و خدمات وابستهمراکز تولید و عرضه فرآورده‌های لبنی نانوایی (تولید فراورده‌های نانوایی)مراکز بهداشتی، درمانی، امدادی، اورژانس و تأمین آمبولانس دولتی و خصوصیداروخانه‌ها، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری و داروهای سنتیمراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی آماده و بیرون‌برخدمات اپراتورهای ارتباطی، خدمات الکترونیک و فعالیت‌های پستی شرکت‌های خدمات اینترنتی (اعم از تأمین کنندگاناینترنت، فروشگاه‌های اینترنتی و شرکت‌های خدماتی مبتنی بر اینترنت) رسانه‌های مکتوب و برخط و مشاغل مشابه مراکز نگهداری و خدماتی سالمندان، معلولین، جانبازان، مراکز توان‌بخشی، و مراقبتی، آسایشگاه‌هاتعمیرگاه‌های انواع قطعات و لوازم یدکی فروشگاه‌های انواع مصالح ساختمانی و آهن‌آلات کارگاه‌های صنعتی (مانند جوشکاری و تراشکاری و مشابه آن) چاپخانه‌هاخشکشویی‌ها آرامستان‌ها در فهرست مشاغل گروه یک و مشاغل ضروری قرار دارند.

فهرست مشاغل گروه دوم(بر اساس اطلاعیه شماره ۲ قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا) هم بوستان‌ها و مراکز تفریحی، پاساژهای سربسته و سرباز، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ غیرمواد غذایی و بازارهای موقت. بازارها و نمایشگاه‌های فروش انواع خودرو، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل.باشگاه‌های ورزشی، سالن‌های بدن‌سازی، آرایشگاه‌های مردانه، مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، مراکز فروش فرش و موکتف لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان، تزیینات داخلیمراکز فروش کادویی، اسباب بازی، لوازم‌التحریرمراکز فروش انواع پوشاک، کیف و کفش، خرازی، خیاطی، آتلیه و عکاسی آژانس مشاور املاک، خدمات چاپ دیجیتال، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، قنادی و شیرینی پزی تر و خشک، آب میوه و بستنی فروشی و مشاغل مشابه را در بر می‌گیرد.

مشاغل گروه شغلی سوم هم مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری را شامل می‌شود.

همایش‌ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پربرخورد، از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی نیز مربوط به مشاغل گروه شغلی چهار هستند.

بر اساس این طرح در شهرهای وضعیت قرمز، کلیه مشاغل سطح ۲، ۳ و ۴ تعطیل می‌شوند. در شهرهای وضعیت نارنجی مشاغل سطح ۳ و ۴ تعطیل هستند و در شهرهای وضعیت زرد فقط محدودیت برای مشاغل گروه ۴ اجرا خواهد شد.

لیلا محمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاناتاق اصناف زنجانتعطیلی اصناف
sedayezanjannews.ir/nx4849


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»