کد خبر: 4860
1399/09/04 - 12:18


مستند «خانعلی» در زنجان تولید شد

مسئول انجمن سینمای جوان استان زنجان از اتمام مراحل فیلمبرداری مستند «خانعلی» خبر داد و گفت: این مستند کوتاه که توسط «اسماعیل مظاهری» در حال تولید بود درباره پیرمرد روستایی است که زندگی سخت و طاقت فرسایی دارد و همسرش قصد جدایی از او را دارد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مسئول انجمن سینمای جوان استان زنجان از اتمام مراحل فیلمبرداری مستند «خانعلی» خبر داد و گفت: این مستند کوتاه که توسط «اسماعیل مظاهری» در حال تولید بود درباره پیرمرد روستایی است که زندگی سخت و طاقت فرسایی دارد و همسرش قصد جدایی از او را دارد.

لیلا بیگلی، مسئول انجمن سینمای جوان استان زنجان، در گفتگو با صدای زنجان با بیان اینکه این فیلم تلاش می‌کند دلایل پنهان و آشکار زندگی این‌پیرمرد را بازگو کند، گفت: تحقیق و پژوهش این پروژه یک سال به طول انجامیده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه انجمن سینمای جوان نتوانست از این مستند چندان حمایتی کند، افزود: در تلاش هستیم در اولین فرصت با برگزاری اولین «پیچینگ» درصدد جبران بخشی از هزینه‌های تولید این فیلم برای کارگردان این مستند باشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه فیلمسازان باید نسبت به مسائل پیرامون خود بسیار حساس باشند که متاسفانه نیستند، گفت: پیرامون یک فیلمساز پر از موضوع و سوژه‌هایی است که باید طرح و گفته شود .

وی در این رابطه افزود: فیلم کوتاه مشابه حافظه تاریخی یک ملت عمل می‌کند و فیلمساز می‌تواند در قالب فیلم خود، مشکلات این شهر را به تصویر درآورد تا مسئولین و مخاطبین خود را نسبت به موضوع دقیق‌تر کند و ابعاد این مشکلات را برای مسئولین  واکاوی کند.

این مسئول با اشاره به اینکه متاسفانه فیلمسازان خیلی به پیرامون و مشکلاتی که در سطح استان وجود دارد دقت ندارند، خاطرنشان کرد: مستند «خانعلی» یکی از فیلم‌های کوتاهی است که این موضوع در ساخت آن مورد توجه قرار گرفته است

مسئول انجمن سینمای جوان استان زنجان با اشاره به اینکه  فیلمسازان ما باید بیشتر در زمینه مستند فعالت داشته باشند، گفت: ساخت مستند در استان زنجان بسیار کم است. هرچند؛ ممکن است برخی حمایت نشدن از سوی ارگان‌ها را در این زمینه مطرح کنند اما به نظر من این موضوع چندان ربطی به مساله ساخت کم مستند ندارد و ارگان‌ها به حد توان خود حمایت می‌کنند اما فیلمسازان انگار گاهی سختشان است که به موضوعات این چنینی بپردازند و ترجیح می‌دهند که  به سراغ سوژه‌های دم‌دست‌تری بروند و موضوعات نخ نما شده را بسازند.

وی با ابراز خرسندی خود از ساخت این مستند ادامه داد: من بسیار خوشحال شدم که فیلمسازی به موضوعاتی که در یکی از شهرستان‌ها و در روستا اتفاق می‌افتد؛ توجه داشته است و به خود این سختی را داده است که برود و با کاراکترها آشنا شود.

شایان ذکر است تهیه‌کننده، کارگردان و صدابردار این مستند اسماعیل مظاهری بوده است و فیلمبرداری آن را علی عارف نسب، رضا امیری برعهده داشتند .

زهره میرعیسی‌خانی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمستند خانعلیانجمن سینمای جوان استان زنجاناسماعیل مظاهری
sedayezanjannews.ir/nx4860


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»