کد خبر: 4866
1399/09/04 - 14:51


استاندار زنجان در جلسه ستاد تنظیم بازار:

باید مقاومت کنیم، مقاومت هم هزینه دارد

فتح‌اله حقیقی: نانوایی‌های متخلف به نهادهای امنیتی معرفی می‌شوند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- به دنبال امتناع تعدادی از نانوایی‌های زنجان از پخت نان به بهانه نبود آرد، استاندار زنجان به مسئولان ذیربط استانی 48 ساعت مهلت داد تا نیاز آرد نانوایی‌ها را احصا، در صورت مشکلات احتمالی، آرد مورد نیاز نانوایی‌ها تامین و سوء‌استفاده‌کنندگان را شناسایی و به نهادهای امنیتی معرفی کنند.

فتح‌اله حقیقی، استاندار زنجان امروز در ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه امروز وقت پیدا کردن مقصر نیست، بلکه زمان کار کردن است، خطاب به مدیران ذیربط استانی گفت: «الان باید مکمل یکدیگر باشیم، وظیفه همه ما کمک کردن است. به جای حرف زدن بیاییم و در میدان عمل به یکدیگر کمک کنیم. فرض کنید گوشت مرغ از استان خارج می‌شود یا بازار لوازم یدکی مشکلاتی دارد آیا با گفتن این موضوع مشکل حل می‌شود؟ اگر به دنبال حل مسئله هستیم راه‌حل آن برگزاری جلسه با حضور معاون اقتصادی استاندار و مدیران ذیربط استانی است.»

حقیقی با بیان اینکه به شخصه در کار کردن به مدیری علاقه‌مندم که مشکل و مسئله مردم را حل کند، خطاب تصریح کرد: «در شرایطی قرار گرفته‌ایم که باید مقاومت کنیم، مقاومت هم هزینه دارد. ما مدیران، نظامی (نظام جمهوری اسلامی ایران) هستیم که بهترین جوانان و سرمایه‌ها برای پایدار ماندن آن به شهادت رسیده‌اند. در مسیر خدمت به این نظام و مردم باید مسئولانه کار کرده و لازم باشد جانمان را هم فدا کنیم.»

استاندار زنجان با اشاره به اینکه امسال و در سال‌های گذشته در بحث تنظیم بازاری اقلامی نظیر گوشت مرغ، استان زنجان نرخ مرغ را به نرخ مصوب نگه داشته است، تصریح کرد: زنجان از آن دست استان‌هایی است که مصوبات را اجرا کرده است، این استان شایسته تشویق است. ضروری است در این زمینه نامه‌های مربوطه در قالب ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در بحث تنظیم بازار مرغ و عرضه این کالا با نرخ مصوب کشوری به وزارت‌خانه مربوطه اعم از صمت، جهاد کشاورزی، وزارت کشور و معاون اول رئیس جمهور ارسال شود.

حقیقی با تاکید بر لزوم همکاری اصناف با دستگاه‌های اجرایی برای تنظیم بازار و برخورد قانونی با سوء‌استفاده‌کنندگان تصریح کرد: فروش گوشت مرغ قطعه‌بندی شده به هر قیمتی قابل قبول نیست. قطعه‌بندی نیز سقف قیمتی دارد. ما مرغ را تنظیم نکرده‌ایم که برخی از افراد به هر قیمتی که دلشان خواست آن را تحویل مشتری دهند. 

استاندار زنجان با بیان اینکه انتظار حداقلی‌مان از اصناف، رعایت قانون است، از سپاه زنجان در تامین روغن موردنیاز مردم قدردانی کرد و گفت: سپاه به منظور جلوگیری از افزایش قیمت روغن خوراکی، نسبت به حمل رایگان محموله روغن از مبدا تا زنجان اقدام کرد تا روغن‌ها بدون احتساب هزینه حمل به دست مردم برسد.

حقیقی از مسئولان خواست تا اقدامات صورت گرفته برای کنترل بازار و تامین اقلام اساسی مردم از گوشت مرغ، روغن گرفته تا مواد ضدعفونی کننده و ماسک برای مردم تشریح کنند.

استاندار زنجان در بخش دیگری از اظهارات خود به شایعه کمبود نان اشاره کرد و دستور داد تا ظرف 48 ساعت آینده میزان نیاز آرد نانوایی‌ها احصا گردیده و اگر نانوایی مشکلی در رابطه با تامین آرد داشت که البته من بعید می‌دانم، در اسرع وقت بررسی و به موضوع رسیدگی شود.

حقیقی با تاکید بر اینکه هر نانوایی که به شایعه دست می‌زند باید شناسایی شود، عنوان کرد: دولت با سوبسید آرد را در اختیار نانواها قرار می‌دهد تا تبدیل به نان شده و در سفره مردم قرار گیرد نه اینکه فروخته شود. مسئولان باید سوء‌استفاده‌کنندگان را شناسایی و اسامی را در اختیار نهادهای امنیتی قرار دهند.

لیلا محمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاناستاندار زنجانفتح اله حقیقیمقاومت
sedayezanjannews.ir/nx4866


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»