کد خبر: 4871
1399/09/04 - 17:16


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

بی‌قانونی سایر استان‌ها بازار مرغ زنجان را گرفتار کرد

جواد تاراسی: گوشت مرغ منجمد را بر اساس نیاز استان وارد بازار می‌کنیم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- طی ۶ ماه گذشته، زنجان تنها استانی است که قیمت مصوب عرضه گوشت مرغ در آن رعایت می شود اما متاسفانه عدم ‌اجرای قانون در استان‌های دیگر اثرات سوئی در بازار مرغ استان داشته است.

جواد تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تامین نهاده‌های طیور اظهار کرد: تاکنون ۳۰ تا ۳۵ درصد نهاده‌های مورد نیاز مرغداران در این استان به آنان تحویل شده است و مرغداران نیز ۴۱ درصد تولید خود را به نرخ مصوب در اختیار کشتارگاه‌های استان می‌گذارند.

تاراسی ابراز کرد: طی ۶ ماه گذشته، زنجان تنها استانی است که قیمت مصوب عرضه گوشت مرغ در آن رعایت می شود اما متاسفانه عدم ‌اجرای قانون در استان‌های دیگر اثرات سوئی در بازار مرغ استان داشته است که البته در این شرایط از طریق عرضه گوشت منجمد نیز تلاش داریم تا نیاز بازار را تامین کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه کاهش ۱۸ درصدی میزان جوجه ریزی در مرغداری های استان، در چند ماه گذشته ثابت مانده و روند نزولی بیشتری نگرفته است، تصریح کرد: تا کنون ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام شده است. این میزان در مدت مشابه سال قبل ۱۵ میلیون قطعه بوده است.

  تاراسی مشکل تامین نهاده ها برای مرغداری‌ها را یک مسئله کشوری اعلام کرد و گفت: با این وجود زنجان جزو استان‌هایی است که تا کنون توانسته است توازن را در بازار حفظ کند.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بر اساس آمار سال ۹۸، استان زنجان با تولید بیش از ۲۴۸ هزار تن انواع محصولات دام، طیور و زنبور عسل حدود ۱.۵ درصد از تولیدات کشور را در این بخش‌ها به خود اختصاص داد. در زمینه تولید انواع گوشت سفید نیز استان زنجان با تولید بیش از ۵۴ هزار تن، حدود ۲ درصد از تولیدات کشور را داشته است.

صدور «کشاورز کارت» برای کشاورزان زنجانی

تاراسی در بخش دیگری از اظهارات خود به اقدامات صورت گرفته برای تامین نهاده‌های مربوط به کشت پائیزه از جمله کود اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های ما صدور «کشاورز کارت» بوده که سعی داریم در فصل زراعی تحویل کشاورزان دهیم.

گفتنی است، کشاورز کارت به منظور تامین به موقع منابع مالی لازم برای تهیه و تدارک کود و سموم شیمیایی مورد نیاز و افزایش تولید محصولات استراتژیک کشاورزی و با هدف خرید نهاده‌های کشاورزی در اختیار ذی‌نفعان این بخش تهیه می‌شود.

لیلا محمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانتاراسیبازار مرغ
sedayezanjannews.ir/nx4871


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»