کد خبر: 4905
1399/09/12 - 15:40


معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

خودروی چینی در زنجان ساخته می‌شود

علی کلانتری: «پترو تجارت شاهین» تکنولوژی صنعت خودروسازی برند jeely را از چین وارد زنجان می‌کند/ با احداث این صنعت، زمینه اشتغال 2400 نفر فراهم می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- وزارت صنعت، معدن و تجارت نیمسال نخست امسال مجوز احداث صنعت خودروسازی را به  شرکت «پترو تجارت شاهین» داد تا با استقرار در شهرک صنعتی شهید شهریاری زنجان، فاز نخست پروژه مربوط به تولید اتوبوس برقی را عملیاتی کند.

علی کلانتری، معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به دغدغه مسئولان این دستگاه در امر اشتغال، پیشرفت و آبادانی استان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و با همراهی دستگاه‌های ذیربط دولتی اظهار کرد: با پیگیری مسئولان مربوطه زمینه برای ورود سرمایه‌گذار در صنعت خودروسازی در زنجان فراهم شده است.

کلانتری با بیان اینکه خودروسازی جزو 10 رشته صنعتی است، تصریح کرد: از این رو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت(صمت) 10 صنعت از جمله «خودرو» را مشخص کرده که سازمان‌های استانی حق صدور مجوز ندارند مگر اینکه موضوع مربوطه در وزارتخانه متبوع بررسی و سپس اجازه صدور مجوز به سازمان صمت در استان‌ها داده شود.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اضافه کرد: بر اساس ضوابط تعیین شده، مدارک دریافتی و استعلام‌های مربوطه برای بررسی دقیق به وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت ارسال شد.

کلانتری با بیان اینکه تکنولوژی این صنعت داخلی نیست و باید به داخل کشور منتقل شود، ادامه داد: در این زمینه قراردادهای مربوطه و صلاحیت پیمانکار یا مشاور توسط کارشناسان وزارتخانه متبوع به دقت بررسی و نهایتا نیمسال نخست سال جاری مجوز برای احداث صنعت خودروسازی در زنجان صادر شد.

به گفته این مسئول، صنعت یاد شده در قالب 3 فاز و در مساحت 100 هکتاری در شهرک صنعتی شهید شهریاری (در مسیر 30 کیلومتری زنجان تبریز) احداث می‌شود.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه سرمایه‌گذار این پروژه ایرانی بوده و بومی زنجان نیست، اعلام کرد: شرکت «پترو تجارت شاهین» سرمایه‌گذار این صنعت بوده و تکنولوژی برند jeely کشور چین را وارد خواهد کرد.

کلانتری با بیان اینکه مجوز فاز نخست مربوط به تولید اتوبوس برقی صادر شده است، اضافه کرد: مجوز فاز 2 مربوط به اتوبوس هیبریدی هنوز نرسیده است. سرمایه‌گذار مربوطه در نظر دارد در فاز 3 این پروژه تولید اتوبوس بنزینی را در دستور کار قرار دهد. اما فعلا گفته شده فاز یک در سطح 10 تا 15 هکتاری به مرحله اجرایی برسد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه با آغاز به کار این صنعت در استان پیش‌بینی می‌شود زمینه اشتغال برای 2 هزار و 400 نفر در سه فاز ایجاد شود، میزان سرمایه‌گذاری را 29 هزار میلیارد ریال معادل 2 هزار و 900 میلیارد تومان اعلام کرد.

گفتنی است، «پترو تجارت شاهین» در ایران تأسیس شده و تمرکز اصلی آن در حوزه صادرات و ترانزیت فرآورده‌های نفتی، گازی و پتروشیمی ایران در سطح منطقه و بازارهای جهانی است.

همزمان با رشد تجارت در طی سال‌های اخیر، پترو تجارت شاهین تصمیم به دایر کردن دفاتر مختلف در اقصی نقاط جهان گرفت تا فعالیت‌های تجاری خود را با مشتریان ارزشمند خود تسهیل کند و اکنون برای بسیاری از مشتریان و تجار مطرح در جهان شناخته شده است.

لیلا محمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانصنعت و معدن زنجانشرکت جیلی چینساخت خودرو
sedayezanjannews.ir/nx4905


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»