کد خبر: 4960
1399/09/25 - 10:29


رئیس هیئت کشتی استان زنجان:

طرح «حمایت از کُشتی» تحویل استانداری زنجان شد

عباس محمدی: امیدواریم این طرح کمک‌حال کشتی باشد، مسئولان تا به امروز که فقط وعده داده‌اند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- با پیگیری‌های هیئت کشتی زنجان، طرحی تحت عنوان «حمایت از کُشتی» تحویل استانداری شده است تا مسئولان مربوطه راهکارهای لازم برای حمایت از این رشته را احصا و مورد بررسی قرار دهند. رئیس هیئت کشتی استان امیدوار است تا دست‌اندرکاران مربوطه، برنامه کاربردی برای معضل مالی هیئت ارائه کنند.

عباس محمدی، رئیس هیئت کشتی استان زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به چالش‌های حضور تیم «شهدای زنجان» در رقابت‌های لیگ برتر کشور اظهار کرد: تیم شهدای زنجان را با کمک‌های مالی دوستداران کشتی و هزینه شخصی خودم به دور رفت اعزام کردیم. خوشبختانه نتیجه‌ای که تیم گرفت با توجه به مشکلات مالی که داشت بسیار قابل قبول بود.

چالشِ نبود اسپانسر

محمدی با بیان اینکه طی 11 ماه حضور بنده در راس هیئت کشتی زنجان، مبلغ 25 میلیون تومان از سوی اداره کل ورزش و جوانان به حساب هیئت واریز شده است، عنوان کرد: 16 میلیون و 400 هزار تومان فقط هزینه گرمکن ورزشی 22 نفر از اعضای تیم بود و مبلغی دریافتی از سوی اداره کل پاسخگوی نیازمان نبود.

رئیس هیئت کشتی استان زنجان با تاکید بر اینکه تیم‌داری وظیفه اداره کل ورزش و جوانان نیست، ابراز کرد: ما از مدیران عالی استان، مسئولان شهری، کارخانجات صنعتی که از منابع زنجان اعم از خاک و آب استفاده می‌کنند انتظار داشتیم از تیم کشتی شهدای زنجان حمایت مالی کنند، حتی یکی از نمایندگان مجلس به ما قول داد رایزنی‌های لازم برای رفع مشکل مالی تیم می‌کند اما خبری از او نشد! مسئولان به وعده‌های‌شان عمل نکردند.

محمدی  تیم کشتی زنجان، عملکرد قابل قبولی در رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد کشور داشت به‌گونه‌ای که میثم حیدری در وزن 70 کیلوگرم با کمترین تمرین 2 کشتی‌گیر خوب را در دور ر فت، شکست داد. مهدی محمدی و علیرضا عباسی از کشتی‌گیران جوان تیم زنجان در دور برگشت رقابت‌ها هر کدام در دو رقابت نفس‌گیر شرکت کردند که خستگی از تنم خارج شد.

وی با اشاره به هزینه میلیاردی تیم‌های شرکت کننده در رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد کشور تصریح کرد: تیم شهدای زنجان با 150 میلیون تومان در این دور از مسابقات حضور یافت در حالی که تیم‌های استقلال، دانشگاه آزاد و مشهد به ترتیب 6، 3 و 2 میلیارد تومان هزینه کرده و حتی در ترکیبشان از کشتی‌گیران غیربومی، عموما خارجی و مازندرانی استفاده کرده بودند. همین یک جمله نشان می‌دهد این مسابقه، رقابت دارا و ندار بود!

قول می‌دهم سال آینده با بازیکنان بومی در مسابقات لیگ دسته یک کشتی شرکت کنیم

رئیس هیئت کشتی استان زنجان با اشاره به برنامه‌های این هیئت ابراز کرد: اگر بیمهری کرونا ریشه‌کن شود در نظر داریم در مسابقات استانی و متعاقبا مسابقات قهرمانی کشوری حضور یابیم. قول می‌دهم سال آینده نه در لیگ برتر در لیگ دسته یک با بازیکنان بومی زنجان شرکت کنیم.

محمدی با بیان اینکه قرار است مسئولان در حوزه حمایت از کشتی‌گیران برنامه‌ریزی‌های مربوطه را انجام دهند، اعلام کرد: طرح حمایت از کشتی زنجان تحویل استانداری شده است، ما امیدواریم این مهم مسیری برای رفع مشکلات این رشته بوده و بتواند ما را در نیل به اهداف یاری کند.

گفتنی است، در بیستمین رقابت‌های لیگ برتر کشور، تیم کشتی «شهدای زنجان» که توانسته بود بدون اسپانسر و با مشکلات مالی در دور رفت رتبه سوم را کسب کند 16 آذرماه در دور برگشت مقابل استقلال تهران با نتیجه 9 بر یک بازی را واگذار کرد.

علاوه بر آن، این تیم در دومین رقابت خود عصر همان روز که با فرش مشهد برگزار شد اما نتوانست حریف مشهدی خود را شکست دهد و سرانجام این بازی با مساوی به پایان رسید.

همین نتیجه سبب شد که کشتی‌گیران زنجانی در گروه خود سوم شوند و بازی فردا مقابل دانشگاه آزاد یک بازی کاملا تشریفاتی شود و برد و باخت در بازی فردا هیچ‌تاثیری در رتبه این تیم نگذارد.

لیلا محمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانکشتی زنجانعباس محمدی
sedayezanjannews.ir/nx4960


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»