کد خبر: 4988
1399/09/30 - 13:0


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در آئین گرامیداشت روز پرستار؛

700 پرستار زنجانی به کرونا مبتلا شدند

قول می‌دهم پرداختی‌ها را به روز کنیم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یک هزار و 700 نفر از کادر دانشگاه به بیماری کرونا مبتلا شدند که 700 نفر از آن‌ها کادر پرستاری هستند.

پرویز قزلباش امروز در آئین گرامیداشت روز پرستار با اشاره به این‌که تاکنون 1700 نفر از کادر دانشگاه به بیماری کرونا مبتلا شدند که 700 نفر از آن‌ها کادر پرستاری هستند، اظهار کرد: متأسفانه تاکنون دو نفر از نیروهای کادر پرستاری مبتلا به کرونا را از دست دادیم و تعداد زیادی از آن‌ها نیز به دلیل عوارض بیماری تاکنون نتوانستند به سرکار خود برگردند.

وی به کاهش معوقات پرستاران از 12 تا 13 ماه به 3 تا 4 ماه اشاره داشته و یادآور شد: خوشبختانه در چند ماه گذشته با پیگیری‌های انجام شده عقب افتادگی معوقات پرستاران به 3 تا 4 ماه کاهش یافته و در مناطق محروم همانند ماهنشان، ایجرود و طارم پرداختی‌ها به روز بوده پرسنل کادر درمان دریافتی به روزی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان این قول را به پرستاران داد که پرداختی‌ها به روز شده تا رضایتمندی تلاشگران عرصه درمان را به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای دی ماه امسال مصوبات هیئت امنا برای برقراری پرداختی ویژه به دست ما می‌رسد که این حمایت نیز از پرستاران عملیاتی می‌شود.

به گفته قزلباش علاوه بر حمایت مادی کادر درمان و بهداشت دانشگاه بیشتر به حمایت‌های معنوی نیازمند بوده و جایگاه بالایی که در جامعه این قشر دارند.

5 شهید مدافع سلامت در استان زنجان

وی به 5 شهید مدافع سلامت در استان اشاره داشته و افزود: در بین 5 شهید مدافع سلامت استان دو نفر از این شهیدان پرستار بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان روز پرستار را یک روز بزرگ در حوزه سلامت دانسته و عنوان کرد: این روز فرصت بزرگی برای توجه بیشتر به این قشر و شنیدن مطالبات و چالش‌های آنان است چرا که پرستاران نیز به عنوان بخشی از کادر درمان نقش بزرگی در روزهای کرونایی ایفا کردند.

الهام احمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانروز پرستارعلوم پزشکی زنجانقزلباش
sedayezanjannews.ir/nx4988


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»