کد خبر: 5033
1399/10/07 - 12:27


رئیس کل دادگستری استان زنجان تاکید کرد:

شناسنامه‌دار کردن موقوفات برای پرهیز از شبهه‌افکنی

رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: امروزه اداره اوقاف استان بایستی اقدامات لازم برای ثبت موقوفات و شناسنامه‌دار کردن را انجام دهد تا شبهه‌ای ایجاد نشود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: امروزه اداره اوقاف استان بایستی اقدامات لازم برای ثبت موقوفات و شناسنامه‌دار کردن را انجام دهد تا شبهه‌ای ایجاد نشود.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در دیدار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان که در دفتر رئیس کل  دادگستری استان برگزار شد، اظهار کرد: برای اثبات موقوفه بودن اماکن و ابنیه‌ها در دادگاه‌ها نیازمند ارائه مستندات و دلایل محکمه پسند هستید.

رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: امروزه اداره اوقاف استان بایستی اقدامات لازم برای ثبت موقوفات و شناسنامه‌دار کردن را انجام دهد تا شبهه‌ای ایجاد نشود.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه باید به موقوفات به عنوان سنت حسنه و با نگاه بنگاه اقتصادی به نفع فقرا و در راستای ترویج فرهنگ اسلام توجه کرد، افزود: موقوفات نباید موجب بدبینی مردم شود و برای مردم مزاحمت ایجاد کند.

رئیس شورای قضایی استان زنجان بر نظارت بر عملکرد متولیان، حمایت دستگاه قضاء از وقف و موقوفه و رعایت حق و حقوق مردم در اجرای نیات واقفان تاکید کرد و گفت: کوتاهی و سهل انگاری مسؤولین دستگاه‌ها در انجام وظایفشان که منجر به ترک فعل می‌شود، پذیرفتی نیست و مسؤولان  باید پاسخگوی کوتاهی‌های خود باشند.

صادقی نیارکی در پاسخ به درخواست مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و اداره حقوقی مبنی بر تسریع در بررسی و رسیدگی به 474 فقره پرونده اوقاف در دادگاه‌های استان اظهار کرد: طرح دعوا در دادگاه‌ها بایستی بر اساس مستندات و ادله متقن باشد تا دادگاه بر اساس آن ادله حکم صادر کند.

940

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانصادقی نیارکیدادگستری زنجاناوقاف زنجان
sedayezanjannews.ir/nx5033


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»