کد خبر: 5035
1399/10/07 - 16:9


انتقاد دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان از برخوردهای دوگانه تامین اجتماعی؛

فکری به حال بازنشستگان شاغل بکنید

اصغر نجاری: چرا با بازنشستگان شاغل کاری ندارید اما دست‌تان را روی گلوی کارگری می‌گذارید که چیزی ندارد؟

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان با انتقاد از برخورد دوگانه تامین اجتماعی در قبال کارگران و بازنشستگان شاغل در ادارات و واحدها، خواستار تشدید نظارت‌های قانونی این دستگاه شد.

مطابق قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی مصوب86/8/9 و ماده 5 اصلاحی قانون یاد شده، مصوب 87/12/14 مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرایی مواد 3 و 5 قانون مذکور و ‌بر اساس منابع مالی تأمین شده مقرر شده است سازمان تأمین اجتماعی سالانه 200 هزار نفر را در سراسر کشور تحت پوشش بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی قرار دهد که ظاهرا محقق نشده است.

اصغر نجاری، دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به نبود برنامه‌ریزی دقیق برای ساماندهی کارگران ساختمانی جهت بهره‌مندی از بسته‌های بیمه‌ای و حمایتی دولت اظهار کرد: قرار بود سازمان تأمین اجتماعی سالانه 200 هزار نفر را در سراسر کشور تحت پوشش بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی قرار دهد، اما تا کنون حمایتی که پشتوانه‌ای برای کارگران محسوب شود را ندیده‌ایم.

نجاری با اشاره فعالیت آزادانه بازنشستگان در مجموعه‌ها و واحدهای استان تصریح کرد: کسانی که حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند در جای دیگر شاغل بوده و دستمزد دریافت می‌کنند بدون اینکه نظارتی از سوی سازمان تامین اجتماعی صورت گیرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان عنوان کرد: مسئولان سازمان تامین اجتماعی از یک سو می‌گویند در پرداخت حقوق مستمری‌بگیران مشکلات فراوانی دارند اما از سوی دیگر به جای تشدید نظارت‌ها و شناسایی بازنشستگان شاغل در مجموعه‌ها و واحدها و اعمال قانون این افراد که از 2 محل دستمزد دریافت می‌کنند، دستشان را روی گلوی کارگری می‌گذارد که چیزی ندارد و با انواع اقسام مسائل و مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند. به نظرم این موضوع یکی از نقص‌ها و اشکالات بزرگ سازمان تامین اجتماعی است که باید برطرف شود.

نجاری با اشاره به حمایت‌های ناکافی دولت از جامعه کارگری تصریح کرد: اعطای وام معیشتی در دوران کرونایی و واریز مبلغ 100 هزار تومان به مدت 4 ماه، دو طرح حمایتی دولت از کارگران بوده است. این در حالی است که کارگران به ویژه کارگران ساختمانی و سایر واحدها به علت شیوع کروناویروس (به مدت یک سال) عملا نتوانسته‌اند درآمدی داشته باشند و به جز حمایت یاد شده ناکافی هیچ حمایتی از سوی دولت به قشر کارگر ندیده‌ایم.

لیلا محمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانخانه کارگر زنجاننجاریبازنشستگان
sedayezanjannews.ir/nx5035


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»