کد خبر: 5057
1399/10/14 - 11:56


صدای زنجان ماجرای استعفای نائب رئیس اتاق تعاون استان را بررسی می‌کند؛

شوک‌درمانی با استعفای مجازی

مجید محمدی: هر چه قدر تلاش می‌کنیم اتفاقات خوبی در استان برای بخش تعاون و غیرتعاون بیفتد، نمی‌شود!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- عدم تحقق پیگیری‌های یکساله برای  ساخت مسکن کارگری در نزدیکی شهرک‌های صنعتی و ایجاد مرکز نوآوری از جمله مطالبات اتاق تعاون استان است که ظاهرا از سوی مسئولان و مدیران ذیربط استانی، جدی گرفته نشده به طوری که این بی‌توجهی‌ها سبب شد تا نائب رئیس اتاق تعاون هفته قبل با تهیه یادداشتی که بوی گلایه می‌داد حداقل در فضای مجازی از سمتش استعفا دهد.

مجید محمدی که اواخر هفته قبل خبر استعفایش در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شد در گفت‌وگو با صدای زنجان از ماندنش خبر داده و گفت: دیروز طی جلسه‌ای، هیئت مدیره اتاق تعاون با استعفایم موافقت نکردند و بنده همچنان نائب رئیس اتاق تعاون استان زنجان هستم.

محمدی بی‌توجهی مسئولان دستگاه‌های دولتی به پیگیری‌های مربوط به مطالبات مردمیِ اتاق تعاون را تنها علت استعفای خود اعلام کرد و افزود: من از ارگان‌های دولتی ناراحتم! ظاهرا قرار نیست در این استان کاری انجام شود! هر چه قدر تلاش می‌کنیم اتفاقات خوبی در این استان برای بخش تعاون و غیرتعاون بیفتد، نمی‌شود! هم اکنون در سطح ملی، ریاست کمیسیون دانش‌بنیان اتاق تعاون ایران و ریاست کانون تجهیزات مواد آزمایشگاهی ساخت ایران در معاونت (معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری) را بر عهده دارم، دوست دارم از این جایگاهم به نفع استانم، زنجان استفاده کنم اما مسئولان تلاش می‌کنند که این موضوع اتفاق نیفتد!

سیستمِ معیوبِ دولتی در زنجان

نائب رئیس اتاق تعاون استان زنجان به نتیجه نرسیدن «مسکن کارگری» را از جمله دلایل خود برای اثبات عدم همکاری دستگاه‌ها عنوان کرد که از بهمن ماه سال 98 تا به امروز هیچ اقدامی از سوی ارگان‌های ذیربط صورت نگرفته است!

محمدی در این باره توضیح می‌دهد: موضوع ساخت مسکن کارگری در نزدیکی شهرک‌های صنعتی، سال 98 در بیت رهبری مطرح و مقرر شد در این زمینه واحدهای مسکن در راستای تردد آسان کارگران بین محل کار و منزل، شهرک‌های مربوطه احداث شود. با پیگیری‌‌های اتاق تعاون استان، زنجان در ردیف 10 استان پایلوت کشور قرار گرفت.

نائب رئیس اتاق تعاون استان زنجان با تاکید بر حق زندگی مطلوبِ کارگران و لزوم انجام وظیفه مسئولان دستگاه‌های دولتی برای تحقق این امر ابراز کرد: در طی این یک سال موضوع صدور مجوز برای اختصاص زمین جهت احداث مسکن کارگران در نزدیکی شهرک‌های صنعتی را پیگیری می‌کنیم اما مسئولان امر حتی نامه‌های ارسالی‌مان را نمی‌خوانند! سرعت پیگیری در زنجان بسیار پائین است و سیستم بسیار معیوب!

نگران حذف یا کاهش سهمیه زنجان از مسکن کارگری هستیم!

نائب رئیس اتاق تعاون استان زنجان با اشاره به اینکه هم‌اکنون سهمیه زنجان برای بهره‌مندی کارگران از مسکن کارگری بیش از 1600 نفر است، تصریح کرد: سهمیه مسکن کارگری (که قرار است در نزدیکی شهرک‌های صنعتی مستقر شود) زنجان با پیگیری‌های اتاق تعاون استان از حدود 1200 به بیش از 1600 نفر رسیده است اگر دستگاه‌ها موضوع اختصاص زمین را جدی نگیرند سهمیه زنجان به استان‌های دیگر داده می‌شود! اتاق تعاون از بهمن ماه سال قبل موضوع را پیگیری می‌کند اما وقتی زمین را نمی‌دهند چه کار کند؟ رئیس اتاق تعاون به دستگاه مربوطه نامه مکتوب هم ارسال کرده اما مدیر دولتی هنوز آن را نخوانده است! کارگران شهرک صنعتی حق‌شان است این خانه‌ها را داشته باشند.

چرا مسئولان زنجان پیگیر ایجاد مرکز نوآوری نیستند؟

محمدی با اشاره به تاکیدات ریاست جمهوری برای استقرار مرکز نوآوری استان‌ها و اختصاص بودجه خارج از مصوبات و اعتبارات استانی عنوان کرد: بودجه بدون پیگیری وارد استان زنجان نمی‌شود. چرا مسئولان ذیربط استانی هیچ اقدامی برای ایجاد مرکز نوآوری در زنجان نمی‌کنند؟

نائب رئیس اتاق تعاون استان زنجان با بیان اینکه وضعیت ما در بخش نوآوری بد نیست اما در جایگاه خیلی خوبی هم قرار نداریم با اشاره به فعالیت مرکز نوآوری بخش تعاون در تهران ابراز کرد: به لحاظ فضا مشکلی برای ایجاد مرکز نوآوری نداریم، ما موضوع اختصاص 20 میلیارد تومان برای ایجاد این مرکز در زنجان را از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیگیری کردیم اما این امر محقق نشد، چون در زنجان آدم‌ها (مدیران و صاحب‌نظران) سر جای خود نیستند! دغدغه کارمند دریافت دستمزد و حقوق است تا در جیبش بگذارد! در استان‌های دیگر من را می‌شناسند اما در استان خودم غریب هستم، در زنجان کسی پیگیر مطالبات نیست.

بدهی 250 میلیون تومانی میراث هیئت مدیره قبلی بود

محمدی با اشاره به گذشت 18 ماه از روی کار آمدن هیئت مدیره فعلی اتاق تعاون استان عنوان کرد: هیئت مدیره فعلی در این مدت به اندازه کل دوران اتاق تعاون کار کرده است. به طور مثال راه‌اندازی آموزش مجازی اتاق تعاون ایران که ایده اتاق تعاون زنجان بود علاوه بر آن در تلاشیم تعاونی سنتی را به تعاونی فناور سوق دهیم و در بخش کشاورزی، هوشمندسازی را عملیاتی نمائیم.

نائب رئیس اتاق تعاون استان زنجان در پاسخ به سؤالی در رابطه با بدهی 250 میلیون تومانی اتاق نیز گفت: این بدهی، ارث گذشتگان (هیئت مدیره قبلی) بوده است. این هیئت مدیره، اتاق را با کلی بدهی از جمله عدم پرداخت حقوق کارمندان تحویل گرفت. در نخستین گام دستمزد کارکنان را پرداخت کردیم. 250 میلیون بدهی نیز مربوط به خرید زمینی در مجتمع ادارات برای اتاق تعاون توسط توسط هیئت مدیره قبلی بود. البته به نظرم بهترین کاری بود که مسئولان وقت اتاق کردند. کل مبلغی که باید پرداخت می‌شد 450 میلیون تومان بود، هیئت مدیره قبلی 200 میلیون تومان را پرداخت کرده بود، 250 میلیون تومان هم ماند تا رسید به هیئت مدیره فعلی! ما مشکلی بابت پرداخت نداریم، 250 میلیون تومان برای ما عددی نیست، دیروز مشکل 100 میلیون تومان از این مبلغ حل شد، 150 میلیون تومان را نیز یکی از تعاونی‌ها قبول کرده که پرداخت کند تا اتاق بعدا با این شرکت تسویه نماید. کل بدهی تا هفته آتی تسویه می‌شود.

لیلا محمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمجید محمدیاتاق تعاون زنجاناستعفا
sedayezanjannews.ir/nx5057


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»