کد خبر: 5072
1399/10/17 - 10:49


پاسخ رئیس شورای شهر به این سوال که چرا قبل از تخریب المان لاله میدان 15خرداد نظرخواهی از مردم نشد:

نظرخواهی از مردم برای یونان باستان بود

رئیس شورای شهر در پاسخ به چرایی عدم نظرخواهی از مردم قبل از تخریب المان لاله میدان 15 خرداد متذکر شد: اصول مردم سالاری این است که مردم نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند و آنان در مورد مباحث مختلف تصمیم بگیرند مگر این‌که به یونان باستان برگردیم و هر روز برای انجام هر پروژه‌ای از مردم نظر بخواهیم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس شورای شهر در پاسخ به چرایی عدم نظرخواهی از مردم قبل از تخریب المان لاله میدان 15 خرداد متذکر شد: اصول مردم سالاری این است که مردم نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند و آنان در مورد مباحث مختلف تصمیم بگیرند مگر این‌که به یونان باستان برگردیم و هر روز برای انجام هر پروژه‌ای از مردم نظر بخواهیم.

به گزارش صدای زنجان، جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان امروز با حضور اعضای شورای شهر و شهردار و اصحاب رسانه با دستور کار طرح و بررسی دلایل عدم اجرای طرح المان جدید میدان 15 خرداد و دیگر موارد برگزار شد، در این جلسه ابهامات و مباحث مطرح شده در مورد المان میدان 15 خرداد و دلایل عقب‌ماندگی این پروژه از سوی اصحاب رسانه از اعضای شورای شهر و شهردار سوال شد.

عباس راشاد، رئیس شورای شهر زنجان در پاسخ به این سوال که چرا قبل از تخریب المان لاله میدان 15 خرداد هیچ نظرخواهی انجام نشد، بیان کرد: «این‌که در مورد پروژه‌ها از مردم نظرخواهی کنیم باید بگویم اصول مردم سالاری این است که مردم نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند و آنان در مورد مباحث مختلف تصمیم می‌گیرند مگر این‌که به یونان باستان برگردیم و هر روز برای انجام هر پروژه از مردم نظر بخواهیم.»

وی در ادامه به اختلاف نظر اعضای شورای شهر در مورد بودن یا نبودن المان لاله وسط میدان 15 خرداد اشاره داشته و عنوان کرد: بنده از ابتدا معتقد بودم بین المان و اسم میدان باید سنخیتی وجود داشته باشد یا باید اسم میدان را کمیته انقلاب اسلامی می‌گذاشتیم یا المان آن میدان 15 خرداد می‌شد، بر همین اساس در سال 97 و 98 نیز مباحثی در این زمینه مطرح شده بود ولی از آنجایی که اراده‌ای در مورد المان‌سازی وجود نداشت.

رئیس شورای شهر زنجان در واکنش به حساسیت‌ها نسبت به تخریب المان میدان 15 خرداد خاطرنشان کرد: « مگر در شورای چهارم المان غواصان دریادل به مسابقه گذاشته نشد؟ مگر با وجود این‌که در بودجه پیش‌بینی شده بود ولی اجرایی نشد که آن هم دلایلی داشت. در میدان 15 خرداد نیز ما برای عملیاتی شدن موضوع آن اقدام را انجام دادیم.چون در زنجان این‌گونه است که معمولاً می‌گویند قرار است انجام شود ولی روحیه شورا این‌گونه نیست و نظر اکثریت بر این بود که المان لاله وسط میدان باید برداشته شود که در این بین اقلیتی نیز مخالف بودند.»

برنامه صدا و سیما در مورد میدان 15 خرداد غلط بود

 وی با تأکید بر این‌که شورای شهر الزامی برای نظرخواهی از مردم برای انجام همه پروژه‌ها ندارد هر چند در مورد تدوین بودجه و انجام برخی پروژه‌ها سال‌هاست نظرسنجی از مردم را داریم، بیان کرد: « به مدیرکل صدا و سیما نیز گفتم که آن برنامه صدا و سیما در مورد میدان 15 غلط بود چون تمامی اقدامات در مورد پروژه المان میدان 15 خرداد در شورای شهر زنجان انجام شده است.»

به گفته رئیس شورای شهر زنجان همه ساله بدون استثنا در بودجه شهرداری برای ساخت المان کد بودجه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مجوزی برای تخریب المان لاله میدان 15 خرداد قبل از تخریب صادر شده بود یا خیر، افزود: «به علت مخالفت‌هایی که عده‌ای در مورد تخریب المان میدان 15 خرداد داشتند شهرداری نیز بر این موضوع حساسیت‌هایی داشت هر چند میدان تخریب شده بود و وضعیت نامناسبی داشت ولی از آنجایی که بسیاری از مسئولان در جنوب شهر ساکن نیستند بر این موضوع واقف نبودند در حالی این میدان در محل زندگی ما قرارداشته و شاهد وضعیت آن بودیم از همین رو برای این‌که به شهردار بگوییم اراده شورا بر ساخت المان 15 خرداد در آن میدان است گفتیم المان تخریب شود از طرفی برای این کار نیازی به مصوبه از شورای شهر نداشتند چون برای بسیاری از فعالیت‌ها مصوبه نمی‌دهیم، مگر برای گودبرداری سبزه‌میدان شهرداری از شورای شهر مصوبه گرفت؟ خیر نگرفتند و فقط به دستور آقای رحمتی دو هکتار از محل سبزه‌میدان را گودبرداری کردند. برای میدان 15 خرداد نیز مصوبه ساماندهی میدان ارائه شد و تفسیر ما از ساماندهی این بود که المان موجود برداشته شده و المان دیگری جایگزین آن شود، همین. »

رئیس شورای شهر در مورد پروژه میدان 15 خردادد اگر مانع‌تراشی از سوی نهادهای بازرسی هست شفاف اعلام کنند

در ادامه جلسه علنی امروز شورای شهر زنجان احمد نصیری در ابتدا خطاب به شهردار از وی خواست تا دقیقاً زمان اجرای پروژه المان میدان 15 خرداد را اعلام کند و از طرفی از رئیس شورای شهر زنجان خواست تا در صورت مانع تراشی و یا ارائه اظهارنظری از سوی نهادهای بازرسی در مورد پروژه المان میدان 15 خرداد انجام شده صراحتاً بیان کنند تا همه اعضا در جریان قرار بگیرند.

شهردار نیز در پاسخ به این عضو شورا تصریح کرد: شورای شهر چه مجوزی برای تسریع در آغاز پروژه المان میدان 15 خرداد می‌دهد؟ اگر این مجوز را ارائه می‌کنید باید مصوب کنید که شورای شهر زنجان تمامی اختیارات اجرای پروژه را به شهرداری تفویض می‌کند.

از بودجه 550 میلیارد تومانی امسال شهرداری 245 میلیارد به عمرانی اختصاص یافت

حبیب یگانه با اشاره به مشکلات بودجه‌ای شهرداری با توجه به افزایش قیمت‌ها عنوان کرد: امسال ۲۴۵ میلیارد تومان از ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای کار عمرانی پیش‌بینی شده بود هر چند بودجه مصوب مشکلاتی داشت و جابه‌جایی‌هایی انجام شد چرا که در بودجه به موضوع دیون و مطالبات توجه نشده بود که سعی بر مد نظر قرار دادن این موضوع بود از همین رو جابه‌جایی ۵۵ میلیارد تومان در بودجه امسال شهرداری را در ابتدای سال با چالش‌هایی مواجه کرد.

وی با بیان اینکه براساس قانون جدید برای اجرای طرح‌ها نیاز به تأمین اعتبار در ابتدای کار هستیم چرا که معنی این بخشنامه این است که ما ابتدا باید درآمدها را در سال‌جاری محقق و بعد از آن پروژه‌های عمرانی را اجرا کنیم، خاطرنشان کرد: ما امسال به دلیل افزایش نرخ ارز در اکثر کدها با کسری بودجه و اعتبار مواجه شدیم. در پروژه سبزه‌میدان برای احداث، ۳۰ میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده بود ولی مجبور شدیم بعد از نیمه اول سال به خاطر کسری بودجه، مجدد درخواست ۲۰ میلیارد تومان اعتبار کنیم و بر اساس قانون باید درآمد را کسب می‌کردیم تا اعتبار در نظر گرفته شود.

الهام احمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانعباس راشادالمان میدان 15 خرداد زنجانشورای شهر زنجان
sedayezanjannews.ir/nx5072


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»