کد خبر: 5073
1399/10/18 - 9:41


چالش‌ها در زمین باغشهرها هم‌چنان ادامه دارد؛

استخوان «باغ» در گلوی «شهر»

صاحبان باغشهرها: مصوبه اخیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال به نفع متخلفان است/ رئیس سازمان جهاد کشاورزی: راه را هنوز نبسته‌ایم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- چالش بین صاحبان باغشهرها با مسئولان سازمان جهاد کشاورزی پس از اجرای مصوبه اخیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان زنجان در رابطه با باغشهرها هم‌چنان ادامه‌ دارد.

در نیمسال نخست سال جاری، سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با توجه به حضور رئیس قوه قضائیه در استان و تشکیل جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان در تاریخ 13 شهریورماه سال 98 و اتخاذ تصمیمی مبنی بر «بررسی و تعیین تکلیف موضوع تغییر کاربری‌های گسترده اراضی زراعی در داخل و خارج باغشهر» در هیئتی که با حضور مسئولان مختلف استان تشکیل شد، رویه‌ای را درباره باغشهرهای استان در پیش گرفت.

 بر اساس تصمیمات این هیئت در خصوص تغییر کاربری غیرمجاز اراضی باغی و زراعی در استان، با توجه به گستردگی و وجود مشکلات متعدد از جمله مشمول مرور زمان شدن بسیاری از مصادیق و تبعات اجتماعی این موضوع نسبت به وضعیت فعلی مقرر شد: در قطعات یک هزار تا 2500 مترمربع مالکان مستحدثات غیرمجاز می‌توانند به میزان حداکثر 25 مترمربع مجوز تثبیت بنای موجود خویش را بدون دیوارکشی و بدون فنس‌کشی که موجب قطعه‌بندی می‌شود از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری با تشکیل پرونده و پرداخت عوارض تحت عنوان اتاق کارگری اخذ نمایند، در قطعات بیش از 2500 تا 4000 مترمربع مالکان مستحدثات غیرمجاز می‌توانند به میزان حداکثر 40 مترمربع مجوز تثبیت بنای موجود خود را بدون دیوارکشی و بدون فنس‌کشی که موجب قطعه‌بندی می‌شود از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری با تشکیل پرونده و پرداخت عوارض تحت عنوان خانه کارگری اخذ نمایند و در قطعات بیش از 4000 مترمربع مالکان غیرمجاز می‌توانند به میزان حداکثر 60 مترمربع مجوز بنای خود را بدون دیوراکشی و فنس کشی که موجب قطعه‌بندی می‌شود از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری با تشکیل پرونده و پرداخت عوارض تحت عنوان خانه کارگری اخذ کند.

افزایش شدید ساخت‌وسازهای غیرمجاز پس از صدور مجوز مربوط به باغشهرها در زنجان

بنا به گفته مسئولان سازمان جهاد کشاورزی که در رسانه‌ها نیز منتشر شده است، حدود ۵۰ باغ ‌شهر در زنجان وجود دارد که همه آنها بنا بر اعلام دستگاه‌های ناظر و متولی غیرمجازند و نباید ایجاد می‌شدند.

چند وقت پیش جمال انصاری، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با یادآوری موارد قید شده در مصوبه اخیر مربوط به باغشهرها و مشکلات این دستگاه پس از صدور مجوز تصریح کرد: در زنجان دو باغشهر با متراژ بالا وجود دارد و مابقی در متراژ پائین و به گفته صاحبان بناها در حد آلونک هستند.

از ۴۸ باغشهر موجود در زنجان، ۱۲ الی ۱۳ مورد ساخت‌وساز داشت اما وقتی گفتیم مجوز می‌دهیم همه به سمت ساخت‌وساز رفتند به طوری که در چند ماه اخیر شاهد افزایش شدید ساخت‌وساز غیرمجاز بودیم!

صاحبان این بناها به این بهانه که در این مدت به قانون تمکین کرده و ساخت‌وسازی نداشته‌اند، این کار را حق خود دانستند! خب اگر این‌گونه باشد ۸۰۰هزار هکتار زمین زراعی داریم، آیا این منطقی است که بگوییم چون صاحبان اراضی تمکین کرده‌اند و هیچ ساخت‌وسازی نداشته‌اند، می‌توانند بروند بناهای دلخواه‌شان را بسازند؟

انصاری با اشاره به اینکه مصوبه دو قسمت داشت، عنوان کرد: بخش نخست مربوط به اعطای فرصت دو ماهه به اخذ مجوز ساخت‌وسازها در چارچوب تعیینی بود. در حال حاضر قسمت تشکیل پرونده به پایان رسیده است. برای اجرای دقیق مصوبه باید آب، برق و گاز بناهای غیرمجاز که به صورت دائم و موقت داده شده است سلب امتیاز شده و قطع شود، البته برای ادامه روند هر آنچه دادستان محترم دستورات دهند، اجرایی می‌کنیم.

جواد تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این رابطه در گفت‌وگو با صدای زنجان ضمن انتقاد از صرف انرژی و زمان کارشناسان این دستگاه در حوزه باغشهرها و برخورد با خاطیان با اشاره به حضور یک سال و چند ماه خود در این سمت خطاب به متقاضیان صدور مجوز باغشهر گفت: در مدت ریاستم انرژی مجموعه جهاد کشاورزی استان زنجان صرف موضوع ویلاسازی و باغشهرها شده است. این موضوع را کی می‌خواهید تمام کنید؟

پس از نشر اظهارات مسئولان جهاد کشاورزی در رابطه با باغشهرها نمایندگان صاحبان باغشهرها با حضور در دفتر صدای زنجان ضمن گلایه از اقدام این دستگاه در قبال صاحبان باغشهرهای مجاز ایجاد شده در زنجان و انتقاد از مصوبه اخیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان زنجان اعلام کردند این مصوبه در راستای تشویق متخلفان ایجاد باغشهرهای غیرمجاز و برخورد سنگین با صاحبان مجاز این بناها بوده است.

بخشنامه شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال مبنی بر ممنوعیت خدماترسانی به باغ‌ها را لغو کنید

داود رمضانی، مدیرعامل شرکت اقتصاد فرهنگیان ضمن ارائه تاریخچه خرید قطعات زمین با هدف ایجاد باغ‌شهر برای فرهنگیان عنوان کرد: بر اساس دستورالعمل دولت وقت مبنی بر واگذاری زمین یک هزار مترمربع زمین به هر خانوار ایرانی برای تبدیل به باغ، رایزنی‌ها برای خرید قطعات زمین انجام و جلسات متعددی برای تحقق اهداف در محل سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد حتی طراحی آبیاری باغ توسط مهندسان سازمان جهاد کشاورزی انجام شد.

رمضانی با اشاره به خرید قطعات زمین در سال 87 تصریح کرد: این مجموعه‌ در قالب دو باغ تحت عنوان باغ سیب فرهنگیان و نرگس فرهنگیان در کیلومتر 16 جاده تهران واقع شده که 90 درصد اعضا را بازنشسته‌های فرهنگی و مابقی را شاغلان تشکیل می‌دهند تا هم از فضای باغ برای اوقات فراغت و هم تامین مایحتاج زندگی خود استفاده کنند.

آقایان پشت تریبون فقط حرف خودشان را می‌زنند و جای صاحبان باغشهرها تصمیم می‌گیرند!

مدیرعامل شرکت اقتصاد فرهنگیان ضمن ابراز تاسف از پلمب برخی از باغ‌های این مجموعه اظهار کرد: برخی که شاکی باغشهرها هستند، به نام همسران و نزدیکانشان زمین خریداری کرده و باغشهر ساخته‌اند! نمونه‌اش باغ ارم!

رمضانی با بیان اینکه متراژ بنای هر یک از اعضای شرکت اقتصاد فرهنگیان 30 مترمربع نهایتا 50 مترمربع آن هم در حد سرپناه است، گفت: این آلونک‌های ساخته شده در مجموعه ما آبروی زنجان هستند، در مواقع اضطراری نظیر زلزله، حکم مامن برای چندین خانوار را دارد. در دولت قبل داشتیم مشکلات باغشهر را حل می‌کردیم که متاسفانه با تغییر دولت‌ها مصادف شد. با کمال تاسف چند نفر برای رهبری نامه نوشتند که زنجان پر از باغشهر شده است و این جرقه‌ای شد برای برخورد با باغشهرها!

مدیرعامل شرکت اقتصاد فرهنگیان با اشاره به نامه‌های ارسال شده برای شنیدن ذی‌نفعان در مجموعه‌ها تحت عنوان باغشهر به مسئولان ملی و استانی افزود: ما معتقدیم برای رسیدن به آسایش روانی، داشتن باغشهر حق شهروندان است. سؤالم این است اگر باغشهر خوب نبود و از نظرشان کارمان تخلف است چرا مسئولانی که تاکید بر تخریب باغشهر دارند، موقعِ ساخت نگفتند نسازید؟ چون خودشان می‌ساختند و ذی‌نفع بودند، ساخت‌وساز داشتند به ما هم نگفتند نسازید!

مدیرعامل شرکت اقتصاد فرهنگیان بر لزوم لغو بخشنامه شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال مبنی بر ممنوعیت خدماترسانی به باغ‌ها مصوب سال 92 تاکید و تصریح کرد: متاسفانه در راستای اجرای این دستورالعمل، برخی از باغ‌ها در حال خشک شدن هستند، چندین سال است پروانه چاه‌ها تمدید نشده است، این در حالی است که برخی از مجموعه‌ها همچنان برق، گاز و آب دارند. ما می‌گوییم نباید تبعیض باشد، یا همه یا هیچ‌کس! طبق طرح مصوب شده و برا اساس چارچوب شرکت توزیع نیروی برق، ترانس‌ها خریداری شده اما با حکم دادستانی این ترانس‌ها در دستمان مانده است و نتوانسته‌ایم کاری کنیم!

رمضانی ضمن انتقاد از اظهارات مسئولان جهاد کشاورزی در رابطه با باغشهرها تصریح کرد: آقایان پشت تریبون فقط حرف خودشان را می‌زنند و جای صاحبان باغشهرها تصمیم می‌گیرند! اصلا ما بی‌سواد شما علامه دهر! بر اساس قوانین موجود راهکار بدهید، خب جریمه وضع کنید! چرا برخورد قهری می‌کنید؟ در زنجان برخی‌ها همچنان باغشهر می‌سازند، چرا برخورد نمی‌کنید؟

اتفاقا تریبون دست صاحبان باغشهرهاست!

جواد تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در واکنش به این اظهارات با بیان اینکه اتفاقا صاحبان باغشهرها کسانی هستند که دست‌شان به تریبون‌ها می‌رسد، عنوان کرد: تولیدکننده اصلی دستش به تریبون نمی‌رسد، 70درصد مراجعاتم مربوط به مباحث تفکیکی آقایان است، ما وقت‌مان را به جای تولیدکننده صرف این آقایان (موضوع باغشهرها) اختصاص داده‌ایم.

از مهلت 2 ماهه ساخت‌وسازها خبر نداشتیم!

رمضانی ضمن انتقاد از مصوبه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان زنجان که در سفر رئیس قوه قضاییه (شهریورماه سال ۹۸) در رابطه با باغشهرها صادر شد، عنوان کرد: این مصوبه به متخلفان اجازه ساخت‌وساز داد اما به ما که کاملا قانونی باغشهر داشتیم و برای رعایت قانون دست به کوچک‌ترین ساخت‌وسازی نزده بودیم، اجازه ساخت‌وساز ندادند! می‌گویند چون مطیع قانون بودید نباید بسازید اما به کسانی که خطا کردند، مهلت ساخت دادند!

مدیرعامل شرکت اقتصاد فرهنگیان با بیان اینکه مالکان باغشهرهای قانونی هیچ اطلاعی از مهلت داده شده برای تثبیت بنا طبق مصوبه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان زنجان نداشته‌اند، تصریح کرد: هیچ یک از مسئولان صدای ما را نمی‌شنوند.

تعیین تکلیف باغشهرهای غیرمجاز مطالبه مردم و صاحبان باغشهرها بود

جواد تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این رابطه در گفت‌وگو با صدای زنجان با بیان اینکه این دستورالعمل بر اساس فراوانی و رسوب پرونده‌های در دستگاه قضا تدوین شد، اعلام کرد: باغشهرهای غیرمجاز بیشترین مشکل در رابطه با باغشهرها بود و تعیین تکلیف این بناها و اراضی از مطالبات عمومی و حتی صاحبان باغشهرها بود. از این رو فاز نخست اجرا به تعیین تکلیف باغشهرهای غیرمجاز اختصاص یافت.

اگر جهاد کشاورزی دغدغه تولید دارد، چرا کمر همت به نابودی باغ‌شهرها بسته است؟

اصغر حیدری، مدیرعامل باغ گیشا واقع در جاده تبریز نیز در واکنش به اظهارات مسئولان مبنی بر اینکه جهاد کشاورزی دغدغه تولید دارد اما موضوع باغشهرها تمام انرژی و وقت کارشناسان این مجموعه و حتی سایر ارگان‌های ذیربط را گرفته است، عنوان کرد: جهاد کشاورزی در جریان فلسفه ایجاد باغشهرها با هدف ایجاد کمربند سبز برای زنجان قرار دارد. صاحبان باغشهرها که اکثریت آن‌ها بازنشسته بودند زمین‌های درجه 3 و 4 را خریداری کرده و با دسترنج و هزینه‌های شخصی خود زمین‌های بی‌خاک و علف را به باغ تبدیل کرده و محلی برای آسایش خانواده و تامین مایحتاج‌شان کردند.

مدیرعامل باغ گیشا با بیان اینکه در باغ‌های یک هزار متری حدود 45 اصله انواع درخت مثمر کاشته شده که اقتصاد خانوارها را تامین می‌کند، ابراز کرد: هر خانواده ذی‌نفع، میوه، سبزی و صیفی‌جات موردنیاز خود را از این محل تامین می‌کند. آیا به نظر مسئولان این تولید نیست؟ باور کنید معضل شما آلونک‌های ما نیست! دیدتان را وسیع کنید اگر واقعا دغدغه تولید دارید به داد کشاورز برسید!

مردم قضاوت کنند، آیا صاحبان باغشهرها قصدشان تولید است یا تهدید؟

جواد تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در پاسخ به این اظهارات گفت: خیلی‌ها در حیاط‌شان باغچه دارند مشغول تولید هستند! مگر باغشهرها چقدر در تولید نقش دارند؟ می‌خواهم پاسخ این سؤالم را اذهان عمومی بدهد، مردم قضاوت کنند، آیا صاحبان باغشهرها قصدشان تولید است یا تهدید؟

تقی سالک، مدیرعامل شرکت طبیعت یاران زنگان پردیس در 10 کیلومتری جاده تبریز با اشاره به اصلاحات صورت گرفته در قانون تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی مصوب 1374 در سال 1385 عنوان کرد: در زنجان 2 هزار هکتار باغشهر در اراضی کشاورزی تحت تسلط مجموعه باغی و باغشهرها هستند، با این وجود متاسفانه جهاد کشاورزی در زنجان قانون تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی را درست اجرا نمی‌کند، اجرای این قانون حداقل در رابطه با باغشهرها تعطیل است.

مدیرعامل شرکت طبیعت یاران زنگان پردیس که معتقد است برداشت مسئولان استان از فرمایشات کاملا صحیح رهبری مبنی بر لزوم برخورد با عاملان کوه‌خواری و زمین‌خواری (در سال 92) درست نبوده است، گفت: باغشهرها در زمین‌های زراعی و نه متعلق به منابع طبیعی مستقر بوده و به صورت شخصی خریداری شده بود اما متاسفانه مقامات استان زنجان اصل صحبت‌های رهبری را کنار گذاشتند و به باغشهرها چسبیدند!

برخی با تغییر کاربری‌ها به نان و نوا می‌رسند

جواد تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در واکنش به این اظهارات با تاکید بر اینکه «فرمایشات رهبری برای همه مباحث و مسائل راهگشا است»، عنوان کرد: تغییر کاربری غیرمجاز قطعا در آینده تهدید بزرگی برای امنیت غذایی است که بسیار خطرناک است، آیا شما انتظار دارید وقتی مقام معظم رهبری در رابطه با تخریب منابع طبیعی، مثالی از کوه‌خواری و برخورد با عاملان می‌زنند، ما موضوع تغییر کاربری غیرمجاز را رها کنیم؟ برخی‌ها با تغییر کاربری‌ها به نان و نوا می‌رسند اما برای مردم عادی و تولیدکننده اصلی (کشاورز) مشکل ایجاد می‌کنند که مهم‌ترین آن امنیت غذایی است، تهدید دیگر نیز نشانه گرفتن آب و خاک است که قلب امنیت غذایی محسوب می‌شود، واقعا در این زمینه چه کسی پاسخگوست؟

چرا تشریفات پلمب را به درستی اجرا نمی‌کنید؟

تقی سالک، مدیرعامل شرکت طبیعت یاران زنگان پردیس با تاکید بر اینکه شهروندان از جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مربوطه انتظار دارند قانون را به درستی اجرا کند، مدعی شد: متاسفانه این دستگاه در راستای برخورد با ساخت‌وسازهای صورت گرفته در باغشهرها، بدون رعایت تشریفات اخطار، نسبت به پلمب اقدام می‌کند. در حالی که این دستگاه موظف است در بار نخست و دوم اخطار دهد بار سوم اخطار و نسبت به جمع‌اوری مصالح با همکاری نیروی انتظامی اقدام و محل را پلمب نماید. این دستگاه به هیچ عنوان این موضوع را رعایت نکرده مگر در مواقعی محدود و به صورت موردی! مسئولان به جای اینکه کل قانون تغییر کاربری اراضی را اجرا کنند به ماده 10 قانون چسبیده‌اند!

سالک که معتقد است مصوبه اخیر مسئولان در رابطه با باغشهرها مصداق حمایت از متخلفان است، عدم ارائه خدمات برق، گاز و آب به بهانه اجرای اظهارات رهبری را نقض حقوق شهروندی دانست و گفت: طبق ماده 340 قانون آیین دادرسی کیفری آمده، تغییر کاربری جزو تعزیرات درجه 7 (7 و 8) است.

بر اساس رأی وحدت رویه شماره ۷۵۹ هیأت عمومی دیوان عالی کشور بزه تغییر کاربری املاک زراعی و باغات جرم تعزیری درجه هفت محسوب و قابل تجدیدنظرخواهی شناخته شده و از سوی دیگر برابر بند «ث» ماده ۱۰۵ قانون مجازات اسلامی مرور زمان جرایم تعزیری درجه هفت و هشت، سه سال است.

مدیرعامل شرکت طبیعت یاران زنگان پردیس معتقد است: طبق قانون اگر 3 سال بگذرد مشمول مرور زمان شده و کسی نمی‌تواند آن را تخریب کند و شخص باید جریمه پرداخت کند. مسئولان در نظر داشته باشند با توجه به قانون، تخریب باغشهرهایی که سه سال از تغییر کاربری آن‌ها سپری شده به همین راحتی‌ها هم نیست اما ما شاهدیم جهاد کشاورزی، مسئولیت اجرای مصوبه را به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان واگذار کرده است.

جواد تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ضمن رد این اظهارات با تاکید بر لزوم اجرای دقیق قانون از افراد خواست تا دست از کلی‌گویی برداشته و به صورت شفاف و موردی بگویند که نمایندگان این سازمان و دستگاه‌های ذیربط در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز خارج از چارچوب اقدام کرده‌اند.

کلی‌گویی نکنید، برای ادعای‌تان مصداق بیاورید!

تاراسی با بیان اینکه ما سعی کرده‌ایم بی‌غرض‌ترین افراد را در اجرای قانون انتخاب کنیم، تاکید کرد: هر برخوردی در راستای اجرای قانون کرده‌ایم، قطعا دلیلی داشته‌ایم و بی‌دلیل دست به پلمب نزده‌ایم. این کلی‌گویی‌ها فقط با هدف محکوم کردن دستگاه‌ اجرایی است نه چیز دیگر!

دستگاه قضایی از دریافت درآمد هنگفت نظام مهندسی کشاورزی از محل اجرای مصوبه مربوط به باغشهرها خبر دارد؟

تقی سالک، مدیرعامل شرکت طبیعت یاران زنگان پردیس با بیان اینکه نظام مهندسی طی دو ماه (از زمان اجرای مصوبه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان زنجان مربوط به سفر سال قبل رئیس قوه قضائیه در خصوص باغشهرها) بیش از 2 میلیارد تومان درآمد از محل اجرای این مصوبه داشته است، تصریح کرد: نقشه‌بردار در عرض 10 دقیقه 4 مقیاس را در محدود یک هزار مترمربعی GPS می‌زند که میزان مبلغ واریزی صاحبان باغشهر 850هزار تومان است، واقعا این همه پول‌ها به کجا می‌رود؟ این موضوع را از بازرسی پیگیری کردیم به مسئولان هم گفتیم که مبالغ اخذ شده کاملا غیرقانونی است. چرا باید به مردم ظلم شود؟ مسئولان دستگاه قضایی کجا هستند؟

حاشیه‌سازی نکنید، تعرفه نظام مهندسی کشاورزی بر اساس ضوابط مرسوم کشور است

جواد تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در پاسخ به این ابهام با تاکید بر اینکه سازمان جهاد کشاورزی در راستای برونسپاری بخشی از فعالیت‌های دارای قابلیت واگذاری، اجرای مصوبه (تعیین موقعیت توسط GPS) را طبق قانون بر عهده نظام مهندسی گذاشته است، عنوان کرد: تعرفه مربوطه نیز بر اساس ضوابط و در چارچوب قانون مرسوم کشور بوده است.

تاراسی اضافه کرد: تعیین تکلیف بیش از 5 هزار پرونده در فرصت کوتاه برای سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ممکن نبود اما نظام مهندسی کشاورزی با بیش از 2500 عضو متخصص به راحتی می‌تواند این پروژه را اجرا کند. به نظرم برخی از افراد دوست دارند بحث را به حاشیه بکشانند تا موضوع اصلی پابرجا بماند، سازمان جهاد کشاورزی به هیچ عنوان دنبال حاشیه‌سازی نیست.

ما خانه کارگری می‌خواهیم نه باغشهر!

مدیرعامل شرکت طبیعت یاران زنگان پردیس در واکنش به اظهارات رئیس سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد: من چگونه 5 باغ به متراژ یک هزار متری یکجا جمع کنم تا بشود 5هزار متر که بتوانم تا 60 متر مربع مجوز تثبیت بنا بگیرم؟ آیا 5 طبقه بسازم همراه با آسانسور؟ من خانه کارگری و سرپناه می‌خواهم نه باغشهر و ویلا! من مجوز 15 متر تثبیت بنا می‌خواهم نه 25 متر و بیشتر!

راه را هنوز نبسته‌ایم، بخشنامه را به سایر باغشهرها هم تعمیم می‌دهیم

جواد تاراسی، رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در واکنش به این اظهارات با تاکید بر لزوم اجرای تمامی بندهای ذکر شده در بخشنامه اخیر مربوط به باغشهرها خطاب به صاحبان باغشهرهای مجازِ منتقد بخشنامه اعلام کرد: ما تاکید می‌کنیم دستورالعمل صادره کاملا قانونی است، بر اساس دستورالعمل در گام نخست تعیین تکلیف باغشهرهای غیرمجاز را در دستور کار قرار دادیم، ما هنوز در رابطه با سایر باغشهرها راه را نبسته‌ایم، موضوع اعتراض باغشهرهای مجاز (کسانی که ساخت و ساز نکرده‌اند) به دستورالعمل مربوط به تثبیت بنا نیز قابل بررسی است و قطعا بخشنامه را به سایر باغشهرها هم تعمیم می‌دهیم.

لیلا محمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانباغشهرهای زنجانجهاد کشاورزی زنجاندادگستری زنجان
sedayezanjannews.ir/nx5073


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»